yoga Skrevet 17. juli 2009 #1 Skrevet 17. juli 2009 Er det noen måte jeg kan gjøre om en pdf-fil (med bilde og tekst) om til en bildefil, eller evt en wordfil?
vesla86 Skrevet 17. juli 2009 #2 Skrevet 17. juli 2009 Hvorfor skal du gjøre dette? Eller hva trenger du å ha mulighet til etter å ha konvertert filen, skal du redigere tekst osv? For det går vel an å sette inn pdf-filer i et word-dokument, men vet ikke om det er helt det du er ute etter?
yoga Skrevet 17. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. juli 2009 Jeg skal bruke denne pdf-filen som er en mal til en plakat, som et profilbilde på en nettside. Men det går ikke an å laste den opp til det slik den er nå..
vesla86 Skrevet 17. juli 2009 #4 Skrevet 17. juli 2009 Har du Adobe Acrobat eller Adobe Reader? I Acrobat kan man ihvertfall eksportere rett til bildefil, men vet ikke om man kan det i Reader. Eller hvis du har et eller annet bildebehandlingsprogram så kan du importere pdf-en og lagre den som et annet format. Eller det jeg nevnte om å importere filen i et Word-dokument og så lagre det.
yoga Skrevet 17. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 17. juli 2009 (endret) Jeg har Reader. Nei, jeg ser nå at det er en Acrobat fil, men den åpner i Reader. Har prøvd å importere det til word, men da blir resultatet bare masse usammenhengende skrift. Har også prøvd å åpne det i en "bildefil", men det lar seg ikke gjøre.. Endret 17. juli 2009 av yoga
Klatt Skrevet 17. juli 2009 #6 Skrevet 17. juli 2009 Hvis PDF-fila er på mindre enn én side lang, kan du eventuelt gjøre det enkelt: Print Screen. Fin liten knapp en eller annen plass på det øveste høyre hjørnet på tastaturet ditt. (Heter kanskje PRTSCR.) Da vil det bli tatt bilde av det man ser på skjermen der og da, og nedskjæring av bilde (kvitte seg med verktøyslinja ect) kan man gjøre i enkle programmer som MS Paint.
yoga Skrevet 17. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 17. juli 2009 Nå har jeg fått det til. Takk for hjelpen
Klatt Skrevet 17. juli 2009 #8 Skrevet 17. juli 2009 Noe info om hvordan du gikk frem tilfelle andre skulle ha av interesse å gjøre samme greia?
yoga Skrevet 17. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 17. juli 2009 Hehe, det er jammen ikke godt å si. Hm, først fikk jeg åpnet pdf-fila i word, med klipp- og lim metoden. Men klippet ikke ut selve dokumentet, men klippet ut den "linken" jeg trykket på for å komme til dokumentet. Og deretter fra word var det klipp og lim til Paint, hvor jeg til slutt fikk lagret den som en jpg-fil.. *simsalabim*
Gjest brutal_mann Skrevet 17. juli 2009 #10 Skrevet 17. juli 2009 Til neste gang http://www.aftenbladet.no/innenriks/105456...t_problem_.html Eventuelt gå over til å bruke en fri platform. Http://www.kubuntu.org
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå