Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag står jeg oppført med tabell 7104, og jeg blir trukket over 30% i skatt. Synes dette er veldig drøyt og antakeligvis høyere enn det jeg egentlig skal betale.

Etter å ha overtatt den daglige omsorgen for barnet mitt, skal jeg nå flyttes i skatteklsase 2 og vil da ha en ny vurdering på dette. Noen som tør å tippe hvilket tabelltrekk jeg ender på?

Tjener cirka 25500 brutto i måneden og betaler rundt 4000 på lån i måneden (totalt 200 000ish).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå inn på Skatteetaten for å bestille nytt skattekort.

Det at du har gått over til skatteklasse 2 vil gi deg ca en tusenlapp mindre i skatt pr. måned.

Hvor mye du betaler på huslånet ditt er ikke til hjelp. Det er hva du betaler i renter som har betydning. Du vil få tilbake 28 % av betalte renter.

Skrevet

Det du skriver her vet jeg jo, og jeg har bestilt nytt kort. Jeg lurte på om noen ville tippe hvilken tabell jeg ble satt på. Har som sagt i dag 7104. Prøver å lage en liten økonomiberegning her nå, og skatteetaten bruker jo gjerne noen dager på å hjelpe meg.

Skrevet
Det du skriver her vet jeg jo, og jeg har bestilt nytt kort. Jeg lurte på om noen ville tippe hvilken tabell jeg ble satt på. Har som sagt i dag 7104. Prøver å lage en liten økonomiberegning her nå, og skatteetaten bruker jo gjerne noen dager på å hjelpe meg.

Hvis du allerede har vært inne å beregnet et nytt skattekort vil du også ha fått opp hvor mye du skal betale i skatt. Da burde det være enkelt å få oversikt over hva du får utbetalt hver måned.

Opplysningene du har lagt inn i tråden her er uansett for mangelfulle til at vi kan si noe om hvilket tabellkort du vil få. Har du bestilt nytt kort vil det komme i posten i løpet av noen få dager.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg mener at skatteetaten ikke sender ut tabellkort så sent på året, men prosentkort.

Skulle du likevel få tabellkort, så er det i 72xx-serien

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...