Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har vært plaget med kviser på haka i 1 eller 2 år. Noen ser til og med ut til å aldri forsvinne, og jeg er redd de har blitt til arr... Har vært flink og har sjelden plukket og klort på dem. Jeg har lest litt om perioral dermatitt, og det kan virke som det er det jeg har. har prøvd ulike rensekremer og ansiktskremer, men enten har de ikke funket eller de har gjort vondt verre.

Er det noen som har vært/er plaget med det samme, og som har funnet en "kur"? Ettersom jeg kan forstå, behandles denne tilstanden med piller. Har det virket for dere? Jeg ønsker ikke tips om kremer og rensekremer, da jeg ikke ønsker å bruke annet enn vann (+solkrem) på huden min.

På forhånd tusen takk for svar! :)

Endret av Purple Diamond
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Ariadne_*
Skrevet

Hvorfor vil du heller spise piller enn å bruke hudpleieprodukter?

Skrevet

Det sies jo at kviser på haken ofte er forårsaket av hormoner. Så siden du ikke ønsker å bruke hudpleie, noe som ikke nødvendigvis hadde gjort det perfekt uansett, så ville jeg rett og slett tatt meg en tur til legen. P-piller hjelper på noen, og gjør det verre på noen, så snakk med legen :)

Skrevet
Hvorfor vil du heller spise piller enn å bruke hudpleieprodukter?

Takk for tips Vesla86! :)

Jeg vil ikke bruke hudpleieprodukter fordi jeg har prøvd MYE og ingenting har hatt noen effekt eller så har de gjort vondt verre. Huden min liker ikke å få masse kremer på seg, og derfor bruker jeg bare vann til å vaske den med. Det er det jeg (og huden min) liker best:) Dessuten anbefaler mange å kjøpe Dermalogica og andre dyre produkter, og det vil jeg ikke ta meg råd til.

Det har seg sånn at jeg enda ikke har rundet 20, så mulig dette kan ha med alderen å gjøre også... Kanskje de en gang bare forsvinner?

Skrevet

Få en resept på antibiotika (tetrasyklin) fra legen. Det skal visst hjelpe etter et par uker.

Gjest Gjest
Skrevet

Noen kviser må behandles innenfra, det nytter ikke med hudpleie.

Kom deg til hudlege og få riktig behandlig derfra:)

Og husk å bruke hudtoner/ansiktsvann(sånn på en bomullsdott), det er kjempeeffektivt, men dessverre veldig mange som glemmer å ta med i den hudpleien. Fjerner døde hudceller, peeler og tørker ut kviser. Husk å finne en som passer til din hud.

Skrevet

Øøøh gjest, TS har jo allerede nevnt TO ganger at hudpleie ikke er et alternativ... Men antibiotika kan være greia ja.

Skrevet
Øøøh gjest, TS har jo allerede nevnt TO ganger at hudpleie ikke er et alternativ... Men antibiotika kan være greia ja.

Takk! Hehe...

Må nok bli antibiotika, ja. Får høre med en hudlege. Da må jeg vel ha henvisning fra lege eller?

Gjest Gjest_Nienna83_*
Skrevet

Det er nok ikke perioral dermatitt du har. Du har rett og slett kviser på haka og disse kan ofte komme av hormoner. Jeg har selv hatt perioral dermatitt drøssevis av ganger og det ser ikke ut som kviser, men mer som et rødt flassete område som kan gi små nupper. Dessuten sprer det seg svært fort i ansiktet. Tetracyclin som er antibiotikaen for dette problemet er derimot også ofte brukt som piller mot kviser. En slik kur over noen mnd vil ofte kunne redusere kvisene på haka. Gå til hudlegen så vil han/hun kunne stille riktig diagnose og gi deg en veiledet behandling!

For å komme til hudlege må du ha henvisning fra din fastlege.

Skrevet

Takk! :)

Skrevet

Ja, jeg har funnet en mirakelkur for mine hromonelle kviser langs kjeven og på kinnene!:)

Skal først sies at jeg har prøvd en god del av hudpleie, p-piller og Tetracyklin (har brukt to kurer) før jeg fant noe som funket.

Kjøper noe som heter Nattlysolje hos helsekost og tar 4 piller av dette per dag. Tok først to, og det gav litt effekt, men tok to mnd. før huden bedret seg kraftig. Så gikk jeg innom igjen, og damen sa: Ta 4 piller i forbindelse med måltid + en sink-tablett, og etter 2 dager var huden PLETTFRI:O

Nå har jeg gjort et eksperiment: Gikk noen uker uten pillene, og fikk den kjempefæl hud. Så startet jeg opp igjen og i løpet av bare noen dager er nesten alt borte:)

Bruker krem og rens fra Decleor og (bare for å være sikker på at jeg ikke kliner meg inn med noe som tetter porene;)

Skrevet
Kjøper noe som heter Nattlysolje hos helsekost og tar 4 piller av dette per dag. Tok først to, og det gav litt effekt, men tok to mnd. før huden bedret seg kraftig. Så gikk jeg innom igjen, og damen sa: Ta 4 piller i forbindelse med måltid + en sink-tablett, og etter 2 dager var huden PLETTFRI:O

Jøss, det høres ut som det er for godt til å være sant :o Hjelper det på andre typer kviser enn de hormonelle? Hva med svarte prikker?

Skrevet

Tviler på at det hjelper på sorte prikker desverre. Men produkter med syrer kan hjelpe på det. For eksempel et serum fra mdformulations som heter Continuous Renewal serum.

Kan jo være verdt et forsøk. Huden min er glødende, jevn og har en frisk farge. Porene er også mindre synelige!:D

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har begynt å ta Udos choise oljen, har hørt mye bra om den. Skal gi fin hud og bra hår.

Mitt råd for å unngå kviser er nok fukt!! Jevnlig bruk av fruktsyrer og peeling av huden innimellom.

Har vanskelig for å tro at det går ann å fjerne kviser som kommer pga hormoner men en kan jo alltids forebygge så godt en kan:)

Visst du ikke er innstilt på å ha en god hudpleierutine tror jeg ikke det er så mye å gjøre med problemet ditt.

Gjest Gjest_vibeke_*
Skrevet

Hvis du ikke har prøvd kaldpresset økologisk jojobaolje så ville jeg gjøre et forsøk med den. Den har hjulpet meg veldig bra. Og jeg har prøvd mange produkter.

Jojobaolje er ikke en vanlig olje men mer en voks som normaliserer huden. Jojobaoljen er bakteriedrepende og talgløsende. Det er viktig at jojobaoljen er kaldpresset og økologisk

Skrevet

En ting du kan tenke på er om du sitter mye og støtter haken i hånden. For press kan føre til kviser.

Ellers så er det sikkert lurt å ta nattlysolje (som nevt tidligere), for kviser på haka er ofte hormonelt betinget, og nattlysolje skal være bra for PMS , og da sikkert også hormonelt betingete kviser.

Jeg syns du burde bruke noe mer enn vann til å vaske ansiktet med, og da vil jeg anbefale deg å kjøpe en veldig mild babysåpe. Jeg liker en fra babyline (tror den bare heter bad), den er veldig fin og hvis du ikke liker den i ansiktet kan du jo bare bruke den i dusjen til resten av kroppen. Fås kjøpt på apoteket til ca en femtilapp.

Gjest Gjest
Skrevet

Øøøh vesla 86, skaff deg et liv!

Skrevet

Trass i gode hudpleierutiner med gode produkter (MD Formulations og Dermalogica), ble jeg ikke kvitt de store, vonde kvisene på haken før jeg begynte på Diane. Har ikke hatt problemer siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...