Gå til innhold

Hvor ofte er 'en gang i blant'?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror det er viktig for psyken å unne seg noe godt som ikke akkurat er helsekost en gang i blandt, jeg setter stor pris på et stykke kakke eller god gjærbakst til spesielle anledninger. Men hvor ofte kan man unne seg slikt uten at 'en gang i blandt' blir hverdags? En gang i måneden? En gang i uka? Hvor ofte unner dere dere med noe ekstra godt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Sånn jevnt over - med kaker ville jeg nok valgt å ikke bake selv, unntatt om jeg skulle ha selskap eller andre spesielle anledninger. Men jeg ville ikke takket nei om jeg var på besøk, med mindre det var sånn at jeg var innom besteforeldre hver dag og de alltid serverte wienerbrød osv (det gjør mine). Når jeg tenker over det er det ikke ofte vi blir tilbudt kake og slikt ellers, så jeg ville ikke hatt noe dårlig samvittighet for det. Når det gjelder godteri o.l hjemme, så er det sikkert lurt å holde seg til en gang i uka, sjeldnere dersom man merker at man sliter med godtesug og sprekker til stadighet, eller spiser enorme mengder - sukkersuget blir oftest mindre når man kutter helt ut godteri og sukkerholdige ting en stund.

Selv spiser jeg nok oftere usunne ting enn dette her, dog.

Skrevet

Koser meg ekstra 2 dager i uken, men unngår ikke kake i besøker osv. om det kommer i tillegg. Enig at det er viktig å kose seg !! :popcorn:

Skrevet

Problemet med "å kose seg" kan fort bli litt vannet ut, derfor tror jeg det er viktig å holde seg litt i skinnet.

For meg er èn gang i uka er max, det inkluderer også selskaper og annet som skulle dukke opp.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Når det er en riktig anledning. Jeg kan spise en bedre middag på en onsdag om jeg blir invitert ut selv om usunn mat egentlig er forbeholdt helgene, samtidig sitter jeg heller ikke og pliktspiser sjokolade på lørdagen bare fordi det er helg :fnise:

Skrevet

Kontrollfriker og semianorektikere hele gjengen jo!

Men altså dette kommer jo an på hva man holder på med, om man spiser sunt og godt og trener bra og ikke veier så mye mer enn man burde, sånn helsemessig, eller om man teller kalorier og veier mat fordi man vil ha synlige muskler, eller om man veier 40% mer enn man burde fordi man spiser smør, potetgull, sjokolade, majones i mengder hele dagen.

Gjest *Maja*
Skrevet

Jeg har kosedag en gang i uka, på lørdager. Men unner meg selv noe ekstra ved spesielle anledninger(kino, bursdag eller ut med mannen).

Spiser sunt i hverdagen, men orker ikke å være slavisk i forhold til usunne ting...men alt med måte kanskje?

Skrevet
Spiser sunt i hverdagen, men orker ikke å være slavisk i forhold til usunne ting...men alt med måte kanskje?

Enig, alt med måte og en lever bare en gang, skal nyte livet og hva det byr på :popcorn:

Skrevet
samtidig sitter jeg heller ikke og pliktspiser sjokolade på lørdagen bare fordi det er helg :fnise:

*plystre, plystre*

Kjente meg ikke igjen i dette, jeg ...

*krysser fingrene på ryggen*

LOL

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...