Gjest Gjest_Pasta_* Skrevet 17. juli 2009 #1 Skrevet 17. juli 2009 Hei alle sammen! Jeg er ei i utgangspunktet aktiv jente som til vanlig trener 4-6 dager i uka på SATS. Nå i sommer bor jeg på landet der jeg kommer fra og har ikke anledning til å trene i studio, da jeg har en sønn på 1,5 år har jeg heller ikke all verdens mulighet til fjellturer, jogging osv. Men så snart jeg har mulighet blir det joggetur og fjelltur:) Jeg får vel jogget meg en god tur 2-3 ganger i uka. Det jeg gjør hver eneste dag er å trille gullet mitt i 1,5-2 timer. Jeg har ei fast løype som er ganske bratt, jeg holder til ved roten til et fjell der asfaltert vei går over fjellet. Det er en 2,5 km lang strekning med oppover bakke (ved begynnelsen står det fareskilt om bråe svinger og 10% økning for biler), så følger en 5 minutters strekning før det går både opp og ned videre. Sønnen min veier over 10 kg så jeg blir god og svett av å skyve han opp alle bakkene og jeg holder et raskt tempo! Høres dette ut som ei ok treningsøkt? Jeg får så dårlig samvittighet når jeg trener så lite, er livredd for å miste den gode formen min eller å legge på meg!!
Gjest Catwoman Skrevet 17. juli 2009 #2 Skrevet 17. juli 2009 Jeg synes det høres ut som bra trening jeg. Nå er ikke jeg noen treningsespert - men det må da være god mosjon det der.
Gjest Tigress Skrevet 17. juli 2009 #3 Skrevet 17. juli 2009 Om du klarar å halde vedlike kondisen kjem jo an på kor høg puls du har, det er ikkje noko problem å trene kondis ved å gå, berre pulsen blir høg nok. Men det må du svare på sjølv - har du høg puls er det ei grei økt, har du ikkje høg puls er det mosjon... Vekta kan du halde i sjakk ved å justere inntaket, det skulle vere greit.
Gjest gladtreneren Skrevet 17. juli 2009 #4 Skrevet 17. juli 2009 Hei alle sammen! Jeg er ei i utgangspunktet aktiv jente som til vanlig trener 4-6 dager i uka på SATS. Nå i sommer bor jeg på landet der jeg kommer fra og har ikke anledning til å trene i studio, da jeg har en sønn på 1,5 år har jeg heller ikke all verdens mulighet til fjellturer, jogging osv. Men så snart jeg har mulighet blir det joggetur og fjelltur:) Jeg får vel jogget meg en god tur 2-3 ganger i uka. Det jeg gjør hver eneste dag er å trille gullet mitt i 1,5-2 timer. Jeg har ei fast løype som er ganske bratt, jeg holder til ved roten til et fjell der asfaltert vei går over fjellet. Det er en 2,5 km lang strekning med oppover bakke (ved begynnelsen står det fareskilt om bråe svinger og 10% økning for biler), så følger en 5 minutters strekning før det går både opp og ned videre. Sønnen min veier over 10 kg så jeg blir god og svett av å skyve han opp alle bakkene og jeg holder et raskt tempo! Høres dette ut som ei ok treningsøkt? Jeg får så dårlig samvittighet når jeg trener så lite, er livredd for å miste den gode formen min eller å legge på meg!! I mine øyne er all aktivitet en form for trening. Så klart det er trening. :-) Ikke minst er det mental trening og komme seg ut i naturen.
Chanel.No5 Skrevet 17. juli 2009 #5 Skrevet 17. juli 2009 (endret) Synes det ser ut som en bra økt det jeg! Anbefaler deg å kjøpe en pulsklokke, så kan du se selv hva du trener under turene mtp. puls og energi. Du kan følge med hvor mye kroppen jobber og pushe litt mer på når du føler treningen stangerer og ønsker større fremgang ! Endret 17. juli 2009 av Lotte27
Gjest Annbjørg Skrevet 17. juli 2009 #6 Skrevet 17. juli 2009 Jepp, det er trening. Jeg har en fast rute, en grusvei som slynger seg oppover en fjellside (bratt). Det tar 35 minutter å gå opp der, og gjett om det er god trening!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå