Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2009 #1 Del Skrevet 17. juli 2009 Trenger bare noen støttende ord En gammel flamme av meg kontaktet meg via melding i natt om jeg hadde sett noe internt fra gammelt av i avisen, da med en hyggelig tone. Vi har alltid hatt allright kontakt etter bruddet, men jeg kom meg aldri over han. Jeg svarte et hyggelig svar men ikke noe ekstraordinært. Har vært litt forsiktig med å gi for mye av meg til han i det siste fordi jeg var veldig "på" han før, noe jeg tror førte til bruddet fordi han fikk litt nok av å ha meg over seg hele tiden.¨ Jeg fikk plutselig svar om jeg ville kn*lle en av kompisene hans. Vi har spøkt om denne fyren før fordi han var så forelsket i meg for noen år siden, så jeg tolket denne meldingen som en teit spøke våres. Svarte "så morsom du er. Alt bra? " eller noe i den duren. Så fikk jeg en et par meldinger jeg syns var litt på kanten, så valgte å gi mindre og mindre til null respons. Da fikk jeg plutselig melding "du er ekkelt billig". Noe han og mange vet at jeg ikke er. Det knøyt seg så da jeg fikk denne meldingen. Har vært oppe hele natten for er så utafor. Gjorde han dette bare for å være jævelig? føler meg så dum for at jeg svarte hyggelig til å starte med for han vet jo ikke at jeg tolket det som en spøk. Føler at a)han kanskje ble forbannet over at jeg ikke kastet meg over han, så dette var hans måte å reagere på b) han vet at jeg er en forsiktig person, så han ville teste for langt han kunne dra drittsekk attituden Skjønner bare ikke hvorfor:( Har bare vært god og snill mot han. Ei heller rørt noen han kjenner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 17. juli 2009 #2 Del Skrevet 17. juli 2009 Helt umulig for folk som ikke kjenner dere, å bedømme dette. Men jeg kan snakke for meg selv, og hadde jeg fått en slik melding av en jeg kjenner, hadde jeg blitt fly forbanna. Tenker at han skulle fått høre akkurat hva jeg mente om slike meldinger. Og jeg hadde neppe kommunisert med vedkommende igjen - nooen gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 17. juli 2009 #3 Del Skrevet 17. juli 2009 Ja, han fyren der kan bare ikke være helt god i hodet. Jo lenger avstand du holder til han - på alle måter - desto bedre er det for deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiarra Skrevet 17. juli 2009 #4 Del Skrevet 17. juli 2009 Trenger bare noen støttende ord En gammel flamme av meg kontaktet meg via melding i natt om jeg hadde sett noe internt fra gammelt av i avisen, da med en hyggelig tone. Vi har alltid hatt allright kontakt etter bruddet, men jeg kom meg aldri over han. Jeg svarte et hyggelig svar men ikke noe ekstraordinært. Har vært litt forsiktig med å gi for mye av meg til han i det siste fordi jeg var veldig "på" han før, noe jeg tror førte til bruddet fordi han fikk litt nok av å ha meg over seg hele tiden.¨ Jeg fikk plutselig svar om jeg ville kn*lle en av kompisene hans. Vi har spøkt om denne fyren før fordi han var så forelsket i meg for noen år siden, så jeg tolket denne meldingen som en teit spøke våres. Svarte "så morsom du er. Alt bra? " eller noe i den duren. Så fikk jeg en et par meldinger jeg syns var litt på kanten, så valgte å gi mindre og mindre til null respons. Da fikk jeg plutselig melding "du er ekkelt billig". Noe han og mange vet at jeg ikke er. Det knøyt seg så da jeg fikk denne meldingen. Har vært oppe hele natten for er så utafor. Gjorde han dette bare for å være jævelig? føler meg så dum for at jeg svarte hyggelig til å starte med for han vet jo ikke at jeg tolket det som en spøk. Føler at a)han kanskje ble forbannet over at jeg ikke kastet meg over han, så dette var hans måte å reagere på b) han vet at jeg er en forsiktig person, så han ville teste for langt han kunne dra drittsekk attituden Skjønner bare ikke hvorfor:( Har bare vært god og snill mot han. Ei heller rørt noen han kjenner. Ja, det er nettopp derfor han gjorde det:) Jeg hadde blitt drit forbanna! Men jeg tror ikke det hjelper å svare å si fra hva du synes om han for sannsynligheten for at du hører noe som sårer deg enda mer er der. Så la vær å svar og ignorer/slett framtidige meldinger fra ham! For en drittsekk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2009 #5 Del Skrevet 17. juli 2009 Ja, han fyren der kan bare ikke være helt god i hodet. Jo lenger avstand du holder til han - på alle måter - desto bedre er det for deg selv. Jeg hadde som Purple haze skrev gitt kraftig tilbakemelding om det var noen andre enn han. Han har alltid vært så god mot meg før. Har som alle andre blitt tilslengt dritt til fra tid til annen, men har alltid stått kraftig opp for meg selv, noe folk flest vet om meg. Men selv om det er lett å forestille seg at man hadde gjort sånn og sånn tror (håper) jeg det er normalt å reagere med sorg istedet for aggresjon når en person du har sterke følelser for gjør noe sånt mot deg. Samme med det å holde seg langt borte fra vedkommende. Det er et velkjent råd men desverre sagt med fornuft og hodet framfor følelser og hjertet som har en alt for stor effekt desverre. Jeg skjønner man ikke kan tyde mye ut ifra det jeg skrev, men er det ingen som kan tenke seg hvorfor han gjorde dette? eller om noen selv har reagert på samme måte, isåfall hva var grunnen? Kom på at jeg takket nei til en tur med han og noen felles venner her forleden, kan det ha noe med saken å gjøre? Fikk forresten vite at han i går natt hadde sagt til en felles bekjent at han har meg rundt lillefingeren, dette sa han etter jeg overså meldingene hans og hadde takket nei til den turen, syns ikke helt det hang på greip. Ja, er fortsatt våken.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 17. juli 2009 #6 Del Skrevet 17. juli 2009 Jeg hadde som Purple haze skrev gitt kraftig tilbakemelding om det var noen andre enn han. Han har alltid vært så god mot meg før. Har som alle andre blitt tilslengt dritt til fra tid til annen, men har alltid stått kraftig opp for meg selv, noe folk flest vet om meg. Men selv om det er lett å forestille seg at man hadde gjort sånn og sånn tror (håper) jeg det er normalt å reagere med sorg istedet for aggresjon når en person du har sterke følelser for gjør noe sånt mot deg. Samme med det å holde seg langt borte fra vedkommende. Det er et velkjent råd men desverre sagt med fornuft og hodet framfor følelser og hjertet som har en alt for stor effekt desverre. Jeg skjønner man ikke kan tyde mye ut ifra det jeg skrev, men er det ingen som kan tenke seg hvorfor han gjorde dette? eller om noen selv har reagert på samme måte, isåfall hva var grunnen? Kom på at jeg takket nei til en tur med han og noen felles venner her forleden, kan det ha noe med saken å gjøre? Fikk forresten vite at han i går natt hadde sagt til en felles bekjent at han har meg rundt lillefingeren, dette sa han etter jeg overså meldingene hans og hadde takket nei til den turen, syns ikke helt det hang på greip. Ja, er fortsatt våken.. Sjalusi og sinne kan selvfølgelig forklare slike reaksjoner. Men jeg syns ikke reaksjonsmønsteret hans virker helt (mentalt) sunt. Derfor bør du holde avstand til ham føler jeg. I hvert fall til han på eget initiativ gir deg en god forklaring på denne oppførselen. Men glem ikke at han er en gammel flamme - er det da lurt å surre det til igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2009 #7 Del Skrevet 17. juli 2009 Sjalusi og sinne kan selvfølgelig forklare slike reaksjoner. Men jeg syns ikke reaksjonsmønsteret hans virker helt (mentalt) sunt. Derfor bør du holde avstand til ham føler jeg. I hvert fall til han på eget initiativ gir deg en god forklaring på denne oppførselen. Men glem ikke at han er en gammel flamme - er det da lurt å surre det til igjen? Jeg er redd det er ønske tenkning fra min side at det er sjalusi. Skal forsøke hardt å behandle han som luft heretter, men er vanskelig også for kjenner jeg nesten får panikk ved tanken på at jeg ikke skal ha noe med han å gjøre. Til tross for at jeg syns han er alt av ord som ikke bør nevnes her. Han er en gammel flamme fordi jeg rotet det til i første omgang med å være innpåsliten. Men du har selvsagt rett i poenget ditt! Tiarra: Du kan tro jeg er sint på meg selv for at jeg i det hele tatt svarte på noe. Om han følte for å være litt jævelig mot meg så fikk han nok bare enda mindre respekt for meg etter jeg var såpass mild på meldingene mine. Lett å være etterpåklok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 17. juli 2009 #8 Del Skrevet 17. juli 2009 Han er en gammel flamme fordi jeg rotet det til i første omgang med å være innpåsliten. Hvordan kan du vite at det var du som var problemet? Det kan likeså godt være han som ikke takler nærhet. Det er noe å tenke på ....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå