firewater Skrevet 17. juli 2009 #1 Skrevet 17. juli 2009 Vennligst forklar meg hvordan det Gud gjorde mot jomfru Maria ikke var voldtekt.
KR-øst Skrevet 18. juli 2009 #2 Skrevet 18. juli 2009 Vennligst forklar meg hvordan det Gud gjorde mot jomfru Maria ikke var voldtekt. På hvilken måte protesterte hun?
Gjest VinglePetter Skrevet 18. juli 2009 #3 Skrevet 18. juli 2009 På hvilken måte protesterte hun? hun hadde jo allerede en kjæreste. Hvis det ikke var voldtekt, er hun kanskje en hore da?
Gjest brutal_mann Skrevet 18. juli 2009 #4 Skrevet 18. juli 2009 Rent teknisk var det vel snakk om assistert befruktning, uten deltakelse av noen som helst penis.
Gjest Chrizzy Skrevet 18. juli 2009 #5 Skrevet 18. juli 2009 Hm... Om det var sånn at Gud befruktet henne, og at Gud kan alt, så måtte han kanskje ikke penetrere for å få sædcellen inn i egget? Kanskje han ikke plantet en sædcelle engang, kanskje han bare tenkte, "la det bli liv i egget", og vips så var det liv der. Så ja, min konklusjon er da at om Gud er Gud og om Maria ble befruktet av Gud, da ble hun ikke voldtatt.
kaprifolen Skrevet 18. juli 2009 #6 Skrevet 18. juli 2009 det var jo ikke akkurat vold med i bildet? Ellers er jeg enig med hun over om at svaret er at "gud er gud"! Blir litt som å spørre om ikke Moses' deling av rødehavet var unødig forstyrrelse av naturen!
Gjest VinglePetter Skrevet 18. juli 2009 #7 Skrevet 18. juli 2009 Blir litt som å spørre om ikke Moses' deling av rødehavet var unødig forstyrrelse av naturen! Ja, hva sier greenpeace til slik naturødeleggelse? Delingen av rødehavet må jo ha vært katastrofalt for livet der?
Gjest Melchizedek Skrevet 18. juli 2009 #8 Skrevet 18. juli 2009 (endret) Vennligst forklar meg hvordan det Gud gjorde mot jomfru Maria ikke var voldtekt. Det ble ikke gjort med tvang Og om det er slik at den hellige ånd befruktet henne. Så var det kunstig befruktning. Også vit jeg vet er ikke kunstig befrukting voldtekt Endret 18. juli 2009 av Melchizedek
Gjest VinglePetter Skrevet 18. juli 2009 #9 Skrevet 18. juli 2009 Det ble ikke gjort med tvang Det var ingen pentering i bildet Og om det er slik at den hellige ånd befruktet henne. Så var det kunstig befruktning. Også vit jeg vet er ikke kunstig befrukting voldtekt Men var det frivillig?
Gjest Melchizedek Skrevet 18. juli 2009 #10 Skrevet 18. juli 2009 Men var det frivillig? Hun bøyde seg for Guds vilje. Jeg antar at det kanskje kan tolkes begge veier at hun bøyde seg fordi det var Gud og hun følte at hun måtte si ja. Eller at hun faktisk ønsket det og sa ja fordi hun var æret at Gud ba henne om dete.
Pino Skrevet 18. juli 2009 #11 Skrevet 18. juli 2009 Men var det frivillig? Så vidt jeg forstår, samtykket ikke Maria om å bli gravid. Hun bare var det en dag hun våknet, helt plutselig. Dette hadde hun selvfølgelig verken regnet med eller gått inn for. Så, nei, ikke frivillig. Totalt ubevisst
Gjest Melchizedek Skrevet 18. juli 2009 #12 Skrevet 18. juli 2009 (endret) Så vidt jeg forstår, samtykket ikke Maria om å bli gravid. Hun bare var det en dag hun våknet, helt plutselig. Dette hadde hun selvfølgelig verken regnet med eller gått inn for. Så, nei, ikke frivillig. Totalt ubevisst I Det nye testamente er Maria sentral i forbindelse med Kristi fødsel. En engel (Gabriel) kommer til henne og forteller at hun skal bli med barn, og at det er Den Hellige Ånd som befrukter henne. Hun aksepterer dette betingelsesløst og bidrar dermed som «Herrens tjenerinne» på en forbilledlig måte til å fullbyrde Guds plan. (Lukas-evangeliet 1. kapitel, versene 26-56. Endret 18. juli 2009 av Melchizedek
Gjest brutal_mann Skrevet 18. juli 2009 #13 Skrevet 18. juli 2009 I Det nye testamente er Maria sentral i forbindelse med Kristi fødsel. En engel (Gabriel) kommer til henne og forteller at hun skal bli med barn, og at det er Den Hellige Ånd som befrukter henne. Hun aksepterer dette betingelsesløst og bidrar dermed som «Herrens tjenerinne» på en forbilledlig måte til å fullbyrde Guds plan. (Lukas-evangeliet 1. kapitel, versene 26-56. Vet du hva, det fungerer i dag også. Og det er IKKE tull en gang.
Skvaldersjura Skrevet 19. juli 2009 #14 Skrevet 19. juli 2009 Vennligst forklar meg hvordan det Gud gjorde mot jomfru Maria ikke var voldtekt. Hvorfor skal du ha OSS til å forklare deg hele veien? Du kunne med letthet ha slått opp i Lukas` Evangelium kapittel 1, og lest hele forklaringen selv? Og legg da spesiellt merke til vers 37... ... ... ???
Skvaldersjura Skrevet 23. juli 2009 #16 Skrevet 23. juli 2009 Vennligst forklar meg hvordan det Gud gjorde mot jomfru Maria ikke var voldtekt. Hvordan går det? Har du kommet til noen konklusjon eller?
firewater Skrevet 25. juli 2009 Forfatter #17 Skrevet 25. juli 2009 (endret) Hvordan går det? Har du kommet til noen konklusjon eller? Vanskelig å si. Se for deg at en voksen mann forteller en ung jente at hun må ligge med ham for å redde verden, og hun går med på det fordi han er en autoritær type som man ikke skal kødde med - ville det vært voldtekt? Gud har jo egentlig bevist at han kan lage mennesker ut av støv og juleribbe, så hvorfor han smelle henne på tjukka er litt vanskelig å forstå. Det er synd at det ikke skjedde i disse moderne tidene, hvor man kunne tatt farskapsprøver. Dessverre ble alle mirakler utført på en tid da man ikke kunne undersøke hva som faktisk foregikk. Endret 25. juli 2009 av firewater
Skvaldersjura Skrevet 25. juli 2009 #18 Skrevet 25. juli 2009 Vanskelig å si. Se for deg at en voksen mann forteller en ung jente at hun må ligge med ham for å redde verden, og hun går med på det fordi han er en autoritær type som man ikke skal kødde med - ville det vært voldtekt? Gud har jo egentlig bevist at han kan lage mennesker ut av støv og juleribbe, så hvorfor han smelle henne på tjukka er litt vanskelig å forstå. Det er synd at det ikke skjedde i disse moderne tidene, hvor man kunne tatt farskapsprøver. Dessverre ble alle mirakler utført på en tid da man ikke kunne undersøke hva som faktisk foregikk. Det du gjør nå, er å legge moderne samfunnstenkning og sivilisert rettsoppfattning til grunn for din vurdering! Den gangen hendelsen fant sted, er det ikke mulig å tenke i baner som voldtekt og overgrep. Så, NEI - det var ikke voldtekt, men kan tenkes i dagens samfunn ville vi kanskje vurdert det til å være det? Enkelte land har lavere terskel for hvor gammel man skal være for å ha seksuell omgang, enn andre. (Og mer siviliserte land)
Gjest Kvinne23 Skrevet 25. juli 2009 #19 Skrevet 25. juli 2009 Vanskelig å si. Se for deg at en voksen mann forteller en ung jente at hun må ligge med ham for å redde verden, og hun går med på det fordi han er en autoritær type som man ikke skal kødde med - ville det vært voldtekt? Gud har jo egentlig bevist at han kan lage mennesker ut av støv og juleribbe, så hvorfor han smelle henne på tjukka er litt vanskelig å forstå. Det er synd at det ikke skjedde i disse moderne tidene, hvor man kunne tatt farskapsprøver. Dessverre ble alle mirakler utført på en tid da man ikke kunne undersøke hva som faktisk foregikk. Hvor står det at det var vold inne i bildet? (jf. ordet voldtatt) Hvem har sagt at Gud er en mann? Jeg synes du har et litt for umodent perspektiv, til å komme med så sterke anklager.
firewater Skrevet 25. juli 2009 Forfatter #20 Skrevet 25. juli 2009 Voldtekt innebærer ikke nødvendigvis vold. Det holder lenge med trusler, psykologisk press eller frykt. Det står i Bibelen at Gud er en mann, og i tillegg er det snakk om å befrukte å kvinne - det er det vel kun menn som klarer? Jeg kan muligens fremstå som umoden, men det er kun fordi jeg ikke tar disse eventyrene alvorlig. Jeg påpeker kun hvor tåpelige de er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå