Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mari_*
Skrevet

I dag var jeg hos frisøren dessverre. Jeg hadde langt hår og tenkte å stusse det tre cm. Men da jeg kom til frisøren så viste hun meg hvor mye hun ville klippe og det var tyve cm. Og da sa jeg nei og jeg turte ikke å si bare tre cm da. så jeg sa fem cm da. Også satt jeg ned i stolen og hun klippa masse. Jeg fikk sjokk. Hun klippa jo ti cm jo. Og i hele kveld har jeg grått og vært kjempeknust og lei meg og vært krenka og sinna på frisøren. Fordi det er jo mitt hår og ikke hennes og hun kan jo ikke bare klippe ti cm uten lov fra meg. Og nå ser jeg meg i speilet og det lange håret mitt er kort. Jeg er så lei meg og frisøren tok meg ikke med respekt. Hun er en jævla dritt frisør. :kjefte:

Hva skal jeg gjøre? Jeg sliter med depresjoner og er blitt enda mere depremert etter at hun klippa bort hele det lange håret mitt. Jeg er kjepelangt nede og vurderer å ringe legevakta fordi jeg sliter enormt psykisk nå. Jeg vet at håret gror ut igjen men det tar jo evigheter jo og jeg vil ha tilbake det lange håret mitt. Frisøren er jo slem jo. :kjefte:

Og dette fører til at jeg aldri skal klippe meg igjen. Jeg tør rett og slett ikke å gå til noen frisører igjen. Fordi jeg klarer ikke å stole på de. Jeg skulle jo bare stusse håret mitt tre cm. Men hun tok ti cm. Jeg er så ulykkelig og i sjokk. Men jeg nekter å klippe meg igjen. Jeg går ikke til en frisør mere. :kjefte:

Dritt kjærring frisør. :snurt:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn skjer når jeg er hos frisøren også, jeg sier ca 4-5 cm og hun / han tar 10cm. Dette er fordi det er så sjeldent jeg er hos frisøren, så håret er ganske slitt og må derfor ta mer for at det skal bli bra.

:) Slapp av, det vokser fort ut igjen!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kan tenke deg at håret ditt var så slitt at hun følte hun måtte klippe så mye for å få et godt resultat.

Tenk deg om jente, det er bedre å ta for mye enn for lite. Du betalte sikkert i dyre dommer for å klippe deg(det er svindyrt å gå til frisøren) og hadde hun klipppet så lite som du sa så hadde håret ditt fremdeles vært like ille i tuppene. Jeg gjorde samme tabben for to uker siden - ba henne klippe bare litt, og det gjorde hun, men håret er fremdeles en floke nederst i tuppene. 400 kr rett ut vinduet og ser like stygt ut.

10 cm er ingenting. Kanskje det du faktisk trengte var en forandring? Du kan krølle håret, sette det opp, håret ditt ser nok MYE sunnere ut. Ta en dusj, en hårkur, en ansiktsmaske, kjøp deg noen nye klemmer eller en bølgetang å nyt å ha litt kortere hår i sommervarmen.

Gjest SmallTalk
Skrevet
Jeg kan tenke deg at håret ditt var så slitt at hun følte hun måtte klippe så mye for å få et godt resultat.

Tenk deg om jente, det er bedre å ta for mye enn for lite. Du betalte sikkert i dyre dommer for å klippe deg(det er svindyrt å gå til frisøren) og hadde hun klipppet så lite som du sa så hadde håret ditt fremdeles vært like ille i tuppene. Jeg gjorde samme tabben for to uker siden - ba henne klippe bare litt, og det gjorde hun, men håret er fremdeles en floke nederst i tuppene. 400 kr rett ut vinduet og ser like stygt ut.

10 cm er ingenting. Kanskje det du faktisk trengte var en forandring? Du kan krølle håret, sette det opp, håret ditt ser nok MYE sunnere ut. Ta en dusj, en hårkur, en ansiktsmaske, kjøp deg noen nye klemmer eller en bølgetang å nyt å ha litt kortere hår i sommervarmen.

Signerer!

Gjest Gjest
Skrevet
I dag var jeg hos frisøren dessverre. Jeg hadde langt hår og tenkte å stusse det tre cm. Men da jeg kom til frisøren så viste hun meg hvor mye hun ville klippe og det var tyve cm. Og da sa jeg nei og jeg turte ikke å si bare tre cm da. så jeg sa fem cm da. Også satt jeg ned i stolen og hun klippa masse. Jeg fikk sjokk. Hun klippa jo ti cm jo. Og i hele kveld har jeg grått og vært kjempeknust og lei meg og vært krenka og sinna på frisøren. Fordi det er jo mitt hår og ikke hennes og hun kan jo ikke bare klippe ti cm uten lov fra meg. Og nå ser jeg meg i speilet og det lange håret mitt er kort. Jeg er så lei meg og frisøren tok meg ikke med respekt. Hun er en jævla dritt frisør. :kjefte:

Hva skal jeg gjøre? Jeg sliter med depresjoner og er blitt enda mere depremert etter at hun klippa bort hele det lange håret mitt. Jeg er kjepelangt nede og vurderer å ringe legevakta fordi jeg sliter enormt psykisk nå. Jeg vet at håret gror ut igjen men det tar jo evigheter jo og jeg vil ha tilbake det lange håret mitt. Frisøren er jo slem jo. :kjefte:

Og dette fører til at jeg aldri skal klippe meg igjen. Jeg tør rett og slett ikke å gå til noen frisører igjen. Fordi jeg klarer ikke å stole på de. Jeg skulle jo bare stusse håret mitt tre cm. Men hun tok ti cm. Jeg er så ulykkelig og i sjokk. Men jeg nekter å klippe meg igjen. Jeg går ikke til en frisør mere. :kjefte:

Dritt kjærring frisør. :snurt:

Farg håret. F.eks hvis du hadde langt brunt hår som nå er kort, farg det blondt oog style det på ensexy måte. Du vil føle deg ny og flott og glemme lengden og vips! så har det vokst ut igjen.

Jeg syns kort lyst hår er mye enklere å bære enn kort brunt (no offense anyone!!), og man kan være rålekker med det, men langt brunt er flott da.

Gjest Gjest
Skrevet

Hun har jo ikke sagt at håret var slitt og å klippe av mye hår når man har spart i åresvis kan faktisk være litt småtraumatisk (fordi man som sagt har spart i mange år og det blir nesten som en egen kroppsdel ). Jeg har hatt langt hår hele mitt liv, samme stil som Gisele sitt og skal si deg, det suger når noen tuller med det.

Og har man sagt 5 cm betyr det 5 cm!

Skrevet

Jeg er med på at TS kanskje hadde behov for å ta 10 - helst 20 - cm. Men når de blir enige om 5, så bør hun klippe maks 5cm, eller si at det ikke går med 5. Ikke si jadda, for så og klippe 10.

Gjest SmallTalk
Skrevet
Hun har jo ikke sagt at håret var slitt og å klippe av mye hår når man har spart i åresvis kan faktisk være litt småtraumatisk (fordi man som sagt har spart i mange år og det blir nesten som en egen kroppsdel ). Jeg har hatt langt hår hele mitt liv, samme stil som Gisele sitt og skal si deg, det suger når noen tuller med det.

Og har man sagt 5 cm betyr det 5 cm!

Når frisøren klipper så mye så er det en grunn til det. Antageligvis så var håret slitt i lengdene, og frisøren klippet nok det hun mente var nødvendig for at håret skulle bli sunt igjen.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har hår til nedfor baken. Jeg går ALDRI til frisør. Nettopp fordi de alltid klipper mer enn de får lov til. Og det er IKKE fordi håret er slitt. Før da jeg gikk til frisør hylte de over seg over hvor sunt og sterkt håret mitt var til helt ut i tuppene. For deretter å skamklippe meg. Så de kunne ikke skylde på at det var fordi det var slitt i tuppene, det hadde de nettopp selv sagt at det ikke var.

En del frisører later til å ha fobi mot lang thår. Når jeg ser på stylingprogrammer på tv, så skal de alltid på død og liv klippe opp håret på stakkarene i stolen, fordi det er så mye mer liv i kortere hår, nemlig. Og derfor klipper de av mye hår som ikke er slitt i det hele tatt, fordi de selv synes det er så mye penere med kortere hår.

Om du bare skal stusse det, er det billigere og tryggere å gjøre det hjemme. Det er ikke vanskelig å klippe pent og bent når man har langt hår, det er vanskeligere for dem med ganske kort hår å klippe seg selv.

Du kan også klage til frisøren. Hun brøt avtalen. Dere ble enige om 5. Da har ikke hun med å klippe mer. Du får ikke håret tilbake av å klage, men du kan ihvertfall få pengene tilbake.

Gjest Gjest
Skrevet
Når frisøren klipper så mye så er det en grunn til det. Antageligvis så var håret slitt i lengdene, og frisøren klippet nok det hun mente var nødvendig for at håret skulle bli sunt igjen.

Frisøren er en person som jobber innen personlig service som skal gjøre det du sier til ham/henne.

Du får det nesten til å høres ut som om de kan bestemme over deg. Skikkelig rart det du sier

Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Personlig service, avtaler bla bla bla, frisøren gjorde nok ts en tjeneste! De ser på hår hele dagen og har nok kompetanse til å se hva som bør gjøres for at de ikke skal se like ille ut når de går, som da de kom.

Endret av Furstina
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har hår til nedfor baken. Jeg går ALDRI til frisør.

En del frisører later til å ha fobi mot lang thår.

Hår ned til baken var fint når man var 12 år gammel, kanskje frisøren har samme mening?

Gjest Gjest
Skrevet
Hår ned til baken var fint når man var 12 år gammel, kanskje frisøren har samme mening?

De skal allikevel ikke klippe det bort hvis du ikke ber om at de skal gjøre det.

Gjest Gjest
Skrevet

Frisøren kan mene hva hun vil om håret mitt. Hun har derimot ikke lov til å klippe det slik hun vil. På samme måte som tatovører ikke har lov til å tatovere kunden med noe helt annet enn det kunden har bedt om, bare fordi tatovøren selv synes det er finere med en naken dame på armen enn et lite kinesisk tegn.

Skrevet (endret)

Frisører er dessverre dyr som ofte gjør akkurat som de vil. Dersom du har ork til det, synes jeg du skal ringe og klage. De kan jo ikke gi deg håret tilbake, men kanskje de tilbyr deg noe av pengene tilbake, et gratis produkt eller hvertfall en unnskyldning. Kanskje det føles bedre?

Til neste gang: Begynn hele timen med å si hvor viktig det er at de ikke klipper mer enn du sier. Gjenta det 2-3 ganger etterpå. Du må understreke hvor viktig det er for deg, så de skjønner at de driter seg ut om de tråkker over streken. Frisører (særlig de unge) ser hår hele dagen og mener de har rett, mens de eldre er mer bevisste på at frisøryrket faktisk ikke handler om hår, men om service. Kanskje du kan velge en eldre frisør neste gang, min erfaring er hvertfall at de som er litt oppe i årene ikke er så klippehappy, men mer bevisst på hva du som kunde ønsker.

Endret av Annikken
Skrevet

Tråden er ryddet iht KGs regler.

Furstina, mod

Gjest Gjest
Skrevet

Frisøren skal klippe håret slik kunden ønsker. Ferdig med det. MEN, de er eksperter på hår og kan komme med råd til slitte tupper og frisyrer som kler kunden. Særlig angående slitt hår er det lurt å høre på dem, men det er jo kunden som avgjør.

TS: Gå tilbake og klag! Eller ring ned om du ikke tør å gå dit. Det er ikke riktig å klippe så mye når du bare ville ta litt!

Gjest Gjest
Skrevet
Frisøren skal klippe håret slik kunden ønsker. Ferdig med det. MEN, de er eksperter på hår og kan komme med råd til slitte tupper og frisyrer som kler kunden. Særlig angående slitt hår er det lurt å høre på dem, men det er jo kunden som avgjør.

TS: Gå tilbake og klag! Eller ring ned om du ikke tør å gå dit. Det er ikke riktig å klippe så mye når du bare ville ta litt!

Frisøren er et menneske med sine preferanser først og fremst. De kan ha en helt annen smak en deg og angående hva som kler deg. En venninne ba en gang om en lysbrun farge, frisøren farget håret svart "for å skape en kontrast" og "fremheve øynene". Fy f...!!! Han sa etterpå at hun ikke kunne forstå slik like godt som han, siden han er "ekspert". Grunn nok til å klikke spør du meg. Den svarte fargen brukte hun et år på å kvitte seg med og så helt for j... ut i mellomtiden

Skrevet

Når du går til frisøren skal jo frisøren klippe det slik du vil, ikke slik hun vil. Ellers blir det helt feil. Frisørens jobb er jo selvfølgelig å si det hun mener håret trenger, og det er flott, men ikke overkjøre det kunden kommer for og betaler for.

Det er frustrernde å ha spart og spart lenge for så at en annen person skal bare klippe alt bort for de har en annen mening.

Om man kommer til frisøren og ber dem gjøre det som trengs er det jo flott, men kunden bestemmer da selv hvor mye som skal klippes, uansett hvor slitt det er!

Skrevet

Tråden er ryddet iht KGs regler.

Furstina, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...