Gjest Gjest Kamilla Skrevet 16. juli 2009 #1 Del Skrevet 16. juli 2009 Og jeg sa til ham at jeg søkte en knullekompis, og ikke noe forhold. Han ble fornøyd for han søkte også ei å kose seg med av og til uten forpliktelser. så han mente at det var jo perfekt! Utvekslet tlf nr og sånt, og i går fikk jeg melding med han der han lurte på hva jeg gjorde på. Svarte som sant var at jeg hadde jentekveld med et par venninner. Fikk ikke mer svar etter det... Forstår bare ikke helt hva han ville? Hvorfor sendte han mld når han egentlig ikke ville noe? Forstår ikke noe jeg! Kunne godt ha møtt han etterpå for Ideer til hva dette kan være? Er jeg overanalyserende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 16. juli 2009 #2 Del Skrevet 16. juli 2009 Og jeg sa til ham at jeg søkte en knullekompis, og ikke noe forhold. Så romantisk! Nesten som i "Sleepless in Seattle", jo! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 16. juli 2009 #3 Del Skrevet 16. juli 2009 Så romantisk! Nesten som i "Sleepless in Seattle", jo! :rødme: Ja, det får en si altså! Jeg blir veldig imponert her! Jeg har en idé - noen mennesker er hjernedøde? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest N Skrevet 16. juli 2009 #4 Del Skrevet 16. juli 2009 Send han en melding nå da, vel. Eller imorgen om det passer bedre for treff. Han var kåt, spurte hva du gjorde, du var opptatt, ferdig med dét. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kevlar Skrevet 16. juli 2009 #5 Del Skrevet 16. juli 2009 Og jeg sa til ham at jeg søkte en knullekompis, og ikke noe forhold. Han ble fornøyd for han søkte også ei å kose seg med av og til uten forpliktelser. så han mente at det var jo perfekt! Utvekslet tlf nr og sånt, og i går fikk jeg melding med han der han lurte på hva jeg gjorde på. Svarte som sant var at jeg hadde jentekveld med et par venninner. Fikk ikke mer svar etter det... Forstår bare ikke helt hva han ville? Hvorfor sendte han mld når han egentlig ikke ville noe? Forstår ikke noe jeg! Kunne godt ha møtt han etterpå for Ideer til hva dette kan være? Er jeg overanalyserende? Hvorfor sa du ikke i samme melding at du har jentekveld, MEN kan treffe ham etterpå? Jeg hadde nok også gitt blanke i å sitte og småprate fram og tilbake. Dere har blitt enige om å hoppe i høyet sammen, når du bare sier at du er opptatt, er det ikke så mye mer for ham å hente denne kvelden … Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 16. juli 2009 #6 Del Skrevet 16. juli 2009 Jeg har en idé - noen mennesker er hjernedøde? hehe Vet ikke hva det er, men de er muligens fra en annen planet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 16. juli 2009 #7 Del Skrevet 16. juli 2009 Vet ikke hva det er, men de er muligens fra en annen planet. Ja, det kan sikkert være innbyggere fra Planet 14iz. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snipa Skrevet 16. juli 2009 #8 Del Skrevet 16. juli 2009 Trenger vel ikke være fra noen annen planet. Høres ut som begge er enige om hva de vil ha, så da er det bare å kjøre på. Og selvsagt spør han ikke mer når du sier du har jentekveld, tenker han ville at dere skulle treffes som sist. Enkelt penkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 16. juli 2009 #9 Del Skrevet 16. juli 2009 Og jeg sa til ham at jeg søkte en knullekompis, og ikke noe forhold. Han ble fornøyd for han søkte også ei å kose seg med av og til uten forpliktelser. så han mente at det var jo perfekt! Utvekslet tlf nr og sånt, og i går fikk jeg melding med han der han lurte på hva jeg gjorde på. Svarte som sant var at jeg hadde jentekveld med et par venninner. Fikk ikke mer svar etter det... Forstår bare ikke helt hva han ville? Hvorfor sendte han mld når han egentlig ikke ville noe? Forstår ikke noe jeg! Kunne godt ha møtt han etterpå for Ideer til hva dette kan være? Er jeg overanalyserende? Han tok initiativ, du var opptatt. Er vel mer naturlig at du hadde sagt "men senere skal jeg ikke noe". Han ville vel ikke mase da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 17. juli 2009 #10 Del Skrevet 17. juli 2009 Trenger vel ikke være fra noen annen planet. Høres ut som begge er enige om hva de vil ha, så da er det bare å kjøre på. Jeg syns bare at en slik innstilling må bli helt feil. Men det gjør åpenbart ikke du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pyrrahna Skrevet 17. juli 2009 #11 Del Skrevet 17. juli 2009 Jeg syns bare at en slik innstilling må bli helt feil. Men det gjør åpenbart ikke du. I alle dager. Hva er feil med den innstillingen? Det foretrekkes ofte av enslige mennesker å ha en fast sexpartner fremfor å ha ONS til stadighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 17. juli 2009 #12 Del Skrevet 17. juli 2009 I alle dager. Hva er feil med den innstillingen? Det foretrekkes ofte av enslige mennesker å ha en fast sexpartner fremfor å ha ONS til stadighet. One Night Stand er selvfølgelig ALDRI fornuftig - det sier seg selv. Har du et seriøst ønske om å få en seksuelt overførbar sykdom (i verste fall HIV) så er det den beste måten å få det på. I så måte er en fast (og ikke minst frisk) sexpartner å foretrekke fremfor ONS. Derimot tror jeg ikke noe på at dette er noen sunn løsning. Mennesket er tilpasset å leve sammen i monogame forhold - dvs kjærlighetsforhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kevlar Skrevet 17. juli 2009 #13 Del Skrevet 17. juli 2009 Derimot tror jeg ikke noe på at dette er noen sunn løsning. Mennesket er tilpasset å leve sammen i monogame forhold - dvs kjærlighetsforhold. Er vi det? Jeg føler mer og mer i samfunnet vårt peker i motsatt retning. Med nye generasjoner blir det fler og fler samlivsbrudd. Stadige undersøkelser viser at vi er skapt for seriemonogami; at vi ikke er skapt for å dedikere all vår kjærlighet til én person og forbli der resten av livet. Nå er dette selvfølgelig helt på kanten hva tråden handler om, men trendene med flere og flere ensomme mennesker, karrierefolk som ikke har tid til kjærlighetsliv og alt det fører med seg, tror jeg antyder at vi er mer klar for fenomener som «knullekompiser», uansett hvor lite optimalt det måtte være for folks følelsesliv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 17. juli 2009 #14 Del Skrevet 17. juli 2009 Er vi det? Jeg føler mer og mer i samfunnet vårt peker i motsatt retning. Med nye generasjoner blir det fler og fler samlivsbrudd. Stadige undersøkelser viser at vi er skapt for seriemonogami; at vi ikke er skapt for å dedikere all vår kjærlighet til én person og forbli der resten av livet. Nå er dette selvfølgelig helt på kanten hva tråden handler om, men trendene med flere og flere ensomme mennesker, karrierefolk som ikke har tid til kjærlighetsliv og alt det fører med seg, tror jeg antyder at vi er mer klar for fenomener som «knullekompiser», uansett hvor lite optimalt det måtte være for folks følelsesliv. For mennesket som art er hovedpoenget å forøke seg - altså få barn og nye generasjoner. Det mest effektive for barnet er da at mor og far lever i sammen og samarbeider inntil barnet klarer seg selv. Dette ser man også i samlivsbrudd-statistikkene ved at mange skiller lag når barna skal ut av redet. Så uttrykket seriemonogami er nok ikke helt feil i dagens samfunn. Det ovenstående gjelder for gjennomsnittsmennesket, og det finnes alltid unntak. Enkelte passer ikke til å leve i sammen og/eller få barn, og bør da derfor heller ikke gjøre det. Men som du også skriver, på grunn av menneskets natur så blir det veldig fort følelsesmessige problemer når man bare er "knullekompiser" uten forpliktelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pyrrahna Skrevet 17. juli 2009 #15 Del Skrevet 17. juli 2009 Sunn løsning, tja - det kommer an på hvordan du ser det. Det optimale er at alle er i kjærlighetsforhold. Men av ulike grunner er man alene i perioder her i livet. Behov for et sexliv har folk flest, og i en slik setting vil jeg si det er en sunn løsning. Jeg tror at slik en er forskjellige på andre områder i livet, ser man også ulikt på sex og kjærlighet, begjær og forelskelse. For noen er det uaktuelt å ha sex uten å være forelsket, mens andre synes det er uproblematisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 17. juli 2009 #16 Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) Jeg tror at slik en er forskjellige på andre områder i livet, ser man også ulikt på sex og kjærlighet, begjær og forelskelse. For noen er det uaktuelt å ha sex uten å være forelsket, mens andre synes det er uproblematisk. Ja, det har du sikkert helt rett i Jeg personlig er bare interessert i et kjærlighetsforhold, men jeg forstår at alle andre ikke er som meg. Men ONS er altså ALDRI fornuftig - pga store muligheter for å "få" en seksuelt overførbar sykdom Endret 17. juli 2009 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glør Skrevet 17. juli 2009 #17 Del Skrevet 17. juli 2009 Men ONS er altså ALDRI fornuftig - pga store muligheter for å "få" en seksuelt overførbar sykdom Du har hørt om kondomer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 17. juli 2009 #18 Del Skrevet 17. juli 2009 Du har hørt om kondomer? Tror du virkelig på at det er en 100% garanti!? Les mitt motto under. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 17. juli 2009 #19 Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) Du har hørt om kondomer? Ja, men store majoriteten av folk er jo for teite til å bruke kondom. Tviler sterkt på at TS brukte kondom, og hun sugde han sikkert uten kondom i alle fall. Akkurat som TS kommer til å si hun hadde ubeskyttet sex nå Bruker du kondom på riktig måte Steinar, så bør du jo ikke bekymre deg for kjønnssykdommer. Men enig med deg ellers og skjønner ikke at folk tør å ha ha ubeskyttet ONS eller ubeskyttet sex med "elskere" eller i forhold for den saks skyld - uten at noen av partene har testet seg for en dritt med sykdommer. Eventuelt kun testet seg for klamydia. Høres ut som noen tror "siden jeg møtte Per i går, og vi skal være faste knullekompiser, så smitter han meg ikke med noe, det er bare på ONS man kan bli smittet". Det at du skal ha jevnlig sex med Per gjør jo bare så det er sikkert at eventuelle sykdommer som han har smitter over på deg! Endret 17. juli 2009 av kristian82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glør Skrevet 17. juli 2009 #20 Del Skrevet 17. juli 2009 Tror du virkelig på at det er en 100% garanti!? Sjangsen for at både han skal ha en kjønnssykdom, og at kondomen sprekker er såpass liten at jeg synes ikke det er noe å stresse med, utover at man bør teste seg regelmessig, når man ikke har fast partner. Kondomer er også veldig sikre så lenge man bruker dem korrekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå