Gå til innhold

Kjøpe Mac-betale månedlig istedenfor alt på en gang

estrella

Anbefalte innlegg

Kan alle som ønsker å kjøpe en Mac og velge sånn nedbetaling over 24/36 mndr ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada, så lenge du er kredittverdig burde det ikke være noe problem. Å få kjøpt ting og tang på kreditt er veldig lettvint (og dyrt i lengden) i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, så lenge du er kredittverdig burde det ikke være noe problem. Å få kjøpt ting og tang på kreditt er veldig lettvint (og dyrt i lengden) i dag.

Så vidt jeg vet så er jeg kredittverdig ja.

Ja, jeg vet det er dyrt i lengden. Jeg pleier ikke å kjøpe på kreditt, men vurderer om jeg kanskje skal tillate meg selv å gjøre det den ene gangen. 400 kr i mnd vil jeg ha råd å betale. Må tenke litt mer på det før jeg gjør det først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på totalprisen før du bestemmer deg. Den blir noen tusen høyere enn om du hadde betalt kontant. I tillegg er det ikke alltid de avtalene butikken tilbyr er spesielt gunstige, så kanskje det lønner seg å skaffe et kredittkort fra f.eks. din egen bank, Gebyrfri eller lignende og heller bruke det hvis du først skal kjøpe på avbetaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har man en ok/bra inntekt er det i prinsippet ikke problematisk å kjøpe på kreditt iblant. Men husk at det kan være veldig dyrt, og vil ihvertfall ikke anbefale å benytte butikkens egne kredittkjøpsavtale med mindre den skulle være spesielt gunstig. Som regel er de ikke det, og det vil mest sannsynlig være vesentlig mer lønnsomt å benytte bankens kredittkort eller finansiere det via lån fra banken din, f. eks via fleksilån eller forbrukslån hvis du kan få det. Ville også styrt unna lån fra små, private långivere som GE Capital o.l., de har som regel forferdelig høy rente.

Selv ville jeg ha ventet, kjøper ikke elektronikk eller pc utstyr på kreditt eller lån. Da syntes jeg selv det er bedre å kjøpe en mindre kraftig pc/mindre fancy utstyr eller legge av litt kontanter først. Forbrukerelektronikk er i utgangspunktet fryktelig dårlig investering pga. stort og hurtig verdifall, og ennå mer ulønnsomt blir det om man kjøper det med lånte penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet at det blir dyrere på den måten, men allikevel.

Uansett, hvis jeg ikke signerer den avtalegreia og retunerer innen 30 dager så avbestilles det automatisk. Så får se litt på det. Det haster ikke, så jeg kan spare opp og kjøpe den for totalsummen om ei lita stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...