Gjest TS Skrevet 16. juli 2009 #1 Skrevet 16. juli 2009 Hei! Dere brunetter som farger håret blondt, bruker dere hette eller folie striper?? Hva blir virkende mest naturlig på mørkere hår? Takk
Neytiri Skrevet 16. juli 2009 #2 Skrevet 16. juli 2009 Dette er helt avhengig av kosn striper du ønsker deg, og kor flink frisøren er. Hettestriper dekker veldig bra, men kan gjøre litt vondt, mens foliestriper er helt avhengig av kor flink frisøren er å veve....det går an å veve fra helt tjukke til kjempetynne striper.... uansett teknikk så vil man helst ha tynne striper for et naturlig resultat!
Gjest TS Skrevet 16. juli 2009 #3 Skrevet 16. juli 2009 Dette er helt avhengig av kosn striper du ønsker deg, og kor flink frisøren er. Hettestriper dekker veldig bra, men kan gjøre litt vondt, mens foliestriper er helt avhengig av kor flink frisøren er å veve....det går an å veve fra helt tjukke til kjempetynne striper.... uansett teknikk så vil man helst ha tynne striper for et naturlig resultat! Takk! Høres ut som om hettestriper er best i mitt tilfelle
Gjest Blondie65 Skrevet 16. juli 2009 #4 Skrevet 16. juli 2009 Hettestriper gir tynne striper i alt overhåret og lite striper i underhåret. Foliestriper gir markerte striper, og kan gi bredere striper hvis du ønsker det. Jeg ville klart gått for foliestriper hvis du ønsker markerte lysere striper i mørkt hår.
Neytiri Skrevet 16. juli 2009 #5 Skrevet 16. juli 2009 Hettestriper gir tynne striper i alt overhåret og lite striper i underhåret. Foliestriper gir markerte striper, og kan gi bredere striper hvis du ønsker det. Jeg ville klart gått for foliestriper hvis du ønsker markerte lysere striper i mørkt hår. Unskyld at eg sier det, men hvis du har fått hettestriper som ikke dekker underhåret da har ikke frisøren vært nøye nok....dette SKAL dekke hele håret hvis det er gjort korrekt. Foliestr KAN være markerte...men trenger ikke nødvendigvis å være det. Man vever tynnt eller tykt avhengig av ka kunder ønsker.... hilsen frisør
Gjest SmallTalk Skrevet 17. juli 2009 #6 Skrevet 17. juli 2009 Jeg anbefaler hettestriper hvis du vil ha lyse striper i hele håret, og folie hvis du vil kunne velge plasseringene litt med selv. Min erfaring er forøvrig at hette gjør at man får flere striper, og de blir jevnere fordelt. I tillegg blir de veldig tynne og blander seg godt inn i det brune håret. Hette gjør forøvrig ikke vondt med mindre man er hårsår.
Cæmis Skrevet 17. juli 2009 #7 Skrevet 17. juli 2009 Jeg bruker foliestriper for å få et litt mer naturlig liv i håret. Jeg har mørkt/nøttebrunt hår. Jeg har striper på undersiden av første "hårlag" hvor du ser spillet når jeg beveger meg eller har det oppsatt.. Hettestriper synes jeg ikke blir optimalt på meg, jeg liker best foliestriper.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 17. juli 2009 #8 Skrevet 17. juli 2009 Hei! Jeg har akkurat gjort det du tenker på å gjøre (om jeg forsto rett da ) Jeg gikk fra mørk mørk brunfarge til gyllen honningbrunt ved hjelp av hette, og resultatet ble veldig bra. Den lyse fargen blander seg godt med det mørke, og det ser mer ut som naturlig fargespill. Jeg vil anbefale hette, men det kommer kanskje an på hvorfor du farger da. Jeg gjorde det for å etterhvert få tilbake min naturlige farge. Men som alltid må man være sikker på frisøren. Jeg har tatt hettestriper tidligere også, men da ble resultatet og slitasjen på håret så ille at jeg måtte klippe av hele stasen
Gjest TS Skrevet 17. juli 2009 #9 Skrevet 17. juli 2009 Hei! Jeg har akkurat gjort det du tenker på å gjøre (om jeg forsto rett da ) Jeg gikk fra mørk mørk brunfarge til gyllen honningbrunt ved hjelp av hette, og resultatet ble veldig bra. Den lyse fargen blander seg godt med det mørke, og det ser mer ut som naturlig fargespill. Jeg vil anbefale hette, men det kommer kanskje an på hvorfor du farger da. Jeg gjorde det for å etterhvert få tilbake min naturlige farge. Men som alltid må man være sikker på frisøren. Jeg har tatt hettestriper tidligere også, men da ble resultatet og slitasjen på håret så ille at jeg måtte klippe av hele stasen Jeg vil farge håret av samme grunn som deg, for å få tilbake mer av den naturlige fargen! Har den såkalte "kommune" fargen, ikke blond og ikke brun. Frisøren jeg var hos sist farget meg mye mørkere enn det jeg egentlig er så brunfargen jeg har nå gjør meg veldig blek i ansiktet. Høres ut som hette striper er det som passer for meg også, da jeg ønsker honningbrunt i bunn og flere lyse striper innimellom, slik at det virker mer naturlig og at håret ikke blir helt "hvitt" med en gang
Gjest Gjest_liz_* Skrevet 19. juli 2009 #10 Skrevet 19. juli 2009 jeg har mørkt brunt hår, og begynner å bli litt lei av å farge etterveksten (er egentlig ganske lys). hva synes dere om stpre striper som gjør at håret får skikkelig spill? jeg synes det kan se ganske kult ut... men er redd for at de bli orange hvis noen finner noen bilder som jeg kan ta med til frisøren, så blir jeg takknemlig...finner ingen selv!
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2009 #11 Skrevet 19. juli 2009 jeg har mørkt brunt hår, og begynner å bli litt lei av å farge etterveksten (er egentlig ganske lys). hva synes dere om stpre striper som gjør at håret får skikkelig spill? jeg synes det kan se ganske kult ut... men er redd for at de bli orange hvis noen finner noen bilder som jeg kan ta med til frisøren, så blir jeg takknemlig...finner ingen selv! Jeg syns Sandy som spilte i musikalen Grease har skikkelig fine striper! Bare google henne så kommer masse bilder opp! Hun har striper som ser naturlige ut og som har en fin blond farge Syns ikke blondt hår som går over i gul toner er noe fint, liker kalde farger! (Men nå er jo det en smaksak, og man jo velge det man føler er mest seg selv )
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2009 #12 Skrevet 19. juli 2009 Jeg syns Sandy som spilte i musikalen Grease har skikkelig fine striper! Bare google henne så kommer masse bilder opp! Hun har striper som ser naturlige ut og som har en fin blond farge Syns ikke blondt hår som går over i gul toner er noe fint, liker kalde farger! (Men nå er jo det en smaksak, og man jo velge det man føler er mest seg selv ) takk, men synes det blir litt for lyst. men hva synes dere om mørkt hår som grunnfarge(det har jeg jo), og brune og lyse striper? da blir det masse liv!! det var det jeg egentlig tenkte, men ikke fant bilder på
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2009 #13 Skrevet 19. juli 2009 takk, men synes det blir litt for lyst. men hva synes dere om mørkt hår som grunnfarge(det har jeg jo), og brune og lyse striper? da blir det masse liv!! det var det jeg egentlig tenkte, men ikke fant bilder på Hvis du googler Victoria Beckham så er det masse bilder av henne når hun hadde langt hår! Hun har mørk som grunnfarge og forskjellige toner i stripene! Det er skikkelig stilig, for dem som er såpass mørke
Gjest Gjest_pernille_* Skrevet 21. juli 2009 #14 Skrevet 21. juli 2009 unnskyld hvis jeg kutter tråden til ts, men jeg er også mørk i håret... naturlig ganske lys, men farget det helt mørkt noen år nå. tenkte å ta striper med hette for å få de litt lysere... men så er spm mitt: går det ann å få lyse striper på EN frisørtime. eller må jeg igjennom en prosess med litt røde striper.... kan ikke fordra varme farger i håret! håper på svar:)
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 21. juli 2009 #15 Skrevet 21. juli 2009 unnskyld hvis jeg kutter tråden til ts, men jeg er også mørk i håret... naturlig ganske lys, men farget det helt mørkt noen år nå. tenkte å ta striper med hette for å få de litt lysere... men så er spm mitt: går det ann å få lyse striper på EN frisørtime. eller må jeg igjennom en prosess med litt røde striper.... kan ikke fordra varme farger i håret! håper på svar:) Det kommer nok an på hvor lyst du vil gå? Og hvor mørk du er nå? Jeg var bare innom frisøren en gang, og gikk fra mørk mørk brun til gyllen honningtone.
Gjest Gjest_pernille_* Skrevet 21. juli 2009 #16 Skrevet 21. juli 2009 Det kommer nok an på hvor lyst du vil gå? Og hvor mørk du er nå? Jeg var bare innom frisøren en gang, og gikk fra mørk mørk brun til gyllen honningtone. jeg er har mørkebrunt hår.. vil jo ikke ha lyse striper, men lysere...hvis du skjønner! så hvis jeg bleker striper så farges de vel i en lys brunfarge etterpå? men er redd for at det skal skinne rødt igjennom...
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 23. juli 2009 #17 Skrevet 23. juli 2009 Pernille: hvis jeg forstår deg rett, så mener du at du ikke vil det skal synes at det er striper? Da bruker du hettemetoden. Om frisøren er flink, vil det ikke synes at det er stripet. Men hvorfor skal du bleke først for så å farge lys brunt etterpå? Hvorfor ikke farge lysbrunt med én gang, med en farge som ikke vaskes bort?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå