Gå til innhold

til dere menn: noen som har en tenåringsdatter?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

kan ikke stille dette spørsmålet til noen direkte. det hadde vært fornærmende.

hvordan er det for dere fedre når døtrene begynner å bli til kvinner? når de er veldig attraktive for eksempel.

hva opplever dere?

har alltid lurt på dette.

har selv en attraktiv datter og stedatter.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Unni_*
Skrevet
kan ikke stille dette spørsmålet til noen direkte. det hadde vært fornærmende.

hvordan er det for dere fedre når døtrene begynner å bli til kvinner? når de er veldig attraktive for eksempel.

hva opplever dere?

har alltid lurt på dette.

har selv en attraktiv datter og stedatter.

Mannen min har en datter på 17. Hun har absolutt blitt kvinne- med pupper, kjønnshår, mensen og hele pakka. Men det har ingenting å si, det er jo fremdeles hans lille jente, og tanken på at hun skulle få kjæreste og ha sex er helt uhyrlig! Slemme guttevalper og mannfolk som tenker på sånt! (jeg tenker jo at jenta kunne hatt godt av en kjæreste, men det tør jeg ikke si, hehe)

Han har også en stedatter på 11, min datter. Mannen min har kjent henne siden hun var liten, og behandlet henne som sitt eget barn. Det er vel kanskje i det siste han har vært litt mer forbeholden med kos og nakenhet osv. Jeg tror det kommer av at han er veldig redd for å bli misforstått. Selv om han er "pappa" for henne, så finnes det alltid noen som ser det seksuelle i barn og unge ungdommer, og han vil for all del ikke assosieres med det.

Gjest Gjest_Oda_*
Skrevet

Merkelig at dette spørsmålet alltid kommer opp ifm med menn og deres døtre. Jeg for min del er mor til to gutter på 18 og 23 - men har aldri engang tenkt tanken på å se på dem med seksuelle øyne.

Jeg ser jo at de er to flotte høyreiste gutter - men for meg er de sønnene mine - that`s it.

Hvorfor skal det være annerledes for menn og deres døtre?

Gjest stefaren
Skrevet

Er stefar til to jenter på 15 og 17. Har vært i livet deres fra de var ganske små så jeg føler meg absolutt som faren deres. Vi har et veldig godt forhold og har det fint sammen som en familie.

Jeg har helt klart fått med meg at jeg har fått to særdeles søte unge kvinner i huset. Jeg ser helt klart at de er blitt pene attraktive unge kvinner. Derfor er jeg stolte av de fordi jeg er glad for at de har blitt så pene. Jeg tenker ikke på de på noen seksuell måte, men det er jo ikke mulig å unngå å registrere så flotte de har blitt.

Når det gjelder kjærester o.s.v har jeg egentlig litt lyst til å låse de inne så de kan være mine små jenter litt til. Det går jo selvfølgelig ikke så jeg må jo bare akseptere at de har blitt store. Det er bare den eldste jenta som har hatt kjærester og jeg er jo glad på hennes vegne, men samtidig er det litt uvant. Liker ikke helt at jeg registrere at voksene menn nå glaner på de når vi er ute.

Gjest Gjest
Skrevet

takk for ærlig svar, stefaren.

ser at samboern min har et naivt syn på datterens sexualitet.

hun er 14 og viser seg gjerne frem i undertøy for han. han mener at hun ikke mener noe med det. jeg synes ikke det er passende.

hun sa at hun har hatt sex med mer enn fem gutter og han blånekter å tro det.

er jo ikke sikker at det er sant heller, men jeg synes at han burde tilpasse synet sitt litt hennes alder.

Gjest Gjest
Skrevet
takk for ærlig svar, stefaren.

ser at samboern min har et naivt syn på datterens sexualitet.

hun er 14 og viser seg gjerne frem i undertøy for han. han mener at hun ikke mener noe med det. jeg synes ikke det er passende.

hun sa at hun har hatt sex med mer enn fem gutter og han blånekter å tro det.

er jo ikke sikker at det er sant heller, men jeg synes at han burde tilpasse synet sitt litt hennes alder.

En 14åring med 5 sexpartnere???? :sjokkert::sjokkert::sjokkert: Det er noe galt med hennes foreldre,hva slags oppdragelse har hun fått?

Dere har sviktet denne jenta,hva slags hjem har hun vokst opp i?Går det virkelig ann?

Gjest ungdom 26
Skrevet
En 14åring med 5 sexpartnere???? :sjokkert::sjokkert::sjokkert: Det er noe galt med hennes foreldre,hva slags oppdragelse har hun fått?

Dere har sviktet denne jenta,hva slags hjem har hun vokst opp i?Går det virkelig ann?

Vet at dette er litt utenfor emnet, men tenkte jeg skulle innformere dere voksne som leser i forumet, at ungdom faktisk har sex tidligere og med flere enn de fleste foreldre skulle tro. Jeg opplever at det er veldig enten eller, enten er du jomfru eller så har du hatt minst 3 sexpartnere. Men er enig i at 5 sexpartnere i en alder av 14 er unormalt...

Gjest annemor30
Skrevet
Merkelig at dette spørsmålet alltid kommer opp ifm med menn og deres døtre. Jeg for min del er mor til to gutter på 18 og 23 - men har aldri engang tenkt tanken på å se på dem med seksuelle øyne.

Jeg ser jo at de er to flotte høyreiste gutter - men for meg er de sønnene mine - that`s it.

Jeg har en sønn på 14 som er i ferd med å bli en kjekk ung mann.. han er sønnen min og det er det hele:-)

Gjest stefaren
Skrevet

Det kan jo også bare være forskjeller i jentenes personlighet. Jeg er enig i at det er trist med en 14 åring med 5 sexpartnere på samvittigheten. Men grunnen til det er ikke alltid helt åpenbar.

Er som sagt stefar til to jenter på 15 og 17. 17 åringen hadde sex første gang når hun var 13 og har vel kanskje hatt 4 eller 5 i en alder av 17. Vi var ikke akkurat fornøyd da hun kom å sa hva hun hadde gjort i en alder av 13. Men hva gjør man. Låser henne inne?

Søsteren på 15 har akkurat samme miljø og oppdragelse. Hun har ikke en gang hatt kjæreste og er faktisk ukysset. Det mangler ikke på muligheter og hun er kanskje den peneste av de to jentene.

Har vi vært dårlige foreldre for den ene og ikke den andre?

Det er sjelden enkle løsninger.

Gjest Gjest_Oda_*
Skrevet
Jeg har en sønn på 14 som er i ferd med å bli en kjekk ung mann.. han er sønnen min og det er det hele:-)

Samme her ... ble nesten forundret da nabokona fortalte meg at datteren var dødsforelsket i den ene sønnen min :ler:

Men jeg er veldig stolt av guttene mine og blir litt smigret når eldstemann vil ha meg med på byen :ler: Men der går grensen min ..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg reagerer når voksne menn kaller døtre/stedøtre på 13-14 år for attraktive.

Skrevet

Jeg har en ung kvinne i huset på 16 år. Det jeg ser når jeg ser på henne er at hun begynner å bli voksen, på alle måter. Når jeg ser på henne kjenner jeg som jeg alltid har gjort, trangen til å passe på henne, og være der for henne. Jeg ser også at hun forandrer seg på andre områder, hun blir mer reflektert, mer ansvarlig og om mulig enda mer selvstendig!

Gjest Gjest
Skrevet

Fordi det finnes langt flere mannlige enn kvinnelige overgripere, og fordi det er en langt større sjanse for at en far skal forgripe seg på sin datter enn at en mor gjør det på sin sønn.

Gjest reagerer
Skrevet
Er stefar til to jenter på 15 og 17.

Jeg ser helt klart at de er blitt pene attraktive unge kvinner. det er jo ikke mulig å unngå å registrere så flotte de har blitt.

Jeg reagerer på at du ser dine stedøtre som objekter. Tilsynelatende objekter du ikke vil forgripe deg på fordi du vet at det er moralsk galt, eller fordi konsekvensen av det er stor. Hadde jeg vært mor til disse to jentene hadde jeg beinflydd om ungenes stefar hadde sagt han fant dem attraktive. Les betydningen av "attracted to"... Dratt mot...

Gjest Gjest_elise_*
Skrevet
Jeg reagerer når voksne menn kaller døtre/stedøtre på 13-14 år for attraktive.

Veldig enig i det. Man kan lese mye ut av en person ved å se på hvilke ord som brukes.

Jeg er selv vokst opp med en far som ikke hadde de riktige far-datter følelsene, men helt andre, og i samme gate som "attraktiv".

Dette har ført til at jeg i godt voksen alder fremdeles må jobbe aktivt med å erstatte gamle usunne mønster med nye, sunne og fornuftige mønster. Noe jeg forøvrig har strevet med hele livet.

Jeg fikk nemlig ikke det normale, sunne forholdet til min far/voksne menn som jeg skulle hatt og som voksne omsorgspersoner er ansvarlige for å gi til sine barn og stebarn.

Gjest Gjest
Skrevet

jeg er den som åpnet dette emne.

ikke vær så toff mot stefaren da. JEG spurte om ærlige svar som man ellers aldri får. han ser at de ser bra ut, men han gjør ikke noe.

han har jo farsfølelser for dem.

er så lei av at folk her inne alltid skal begynne å krangle med hverandre. går det ikke an å diskutere et emne som voksene mennesker?

uten å dømme?

Gjest Gjest_mannen_*
Skrevet

Jeg synes mange her trekker uhyrlige slutninger og tolker utsagn helt vilt.

Jeg synes jeg har pene barn og kan godt se at de er attraktive. Det betyr vel ikke at de er attraktive for meg og at jeg vil utføre overgrep.

Synes ikke det er rart at menn kvier seg for og jobbe med barn og unge når man ser hvor lite som skal til for enkelte å få vann på mølla.

Jeg synes til og med at min søster er en ung nydelig kvinne.

Og for de som lurer: Nei jeg har ikke lyst til å pule henne.

Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg synes det har gått litt langt når fedre ikke kan kalle sine døtre attraktiv uten at noen synes det er suspekt... Er ordet "attraktiv" forbeholdt folk man tenner seksuelt på? Fedre må da få være stolt av sine pene døtre uten at noen skal beskylde dem for å ha seksuelle baktanker...

Gjest Gjest_rita_*
Skrevet
Er ordet "attraktiv" forbeholdt folk man tenner seksuelt på?

hvis du hadde forstått hva ordet "attraktiv" betyr, så hadde du selv forstått at svaret på spørsmålet ditt må bli ja... Når man føler seg trukket til noen, tiltrukket av noen, noen "attraherer" deg (drar deg mot seg i kraft av utseendet) så skjønner du at det har med å ha lyst på personen å gjøre. Man kan godt synes at stebarn er pene og vakre, men i det man bruker ord som tiltrekkende/attraktive, så blir det feil.

Skrevet

Det går ann å være attraktiv i generell forstand, og ikke bare direkte for en selv.

Jeg har venner, kamerater, familiemedlemmer etc som jeg lett kan si er attraktive. I den forstand at de har utseende, personlighet og menneskelige egenskaper som gjør at folk trekkes mot de og trives med å være med de.

Det betyr IKKE nødvendigvis at jeg er fysisk hypp på mennesket.

Skjerp dere, for Guds skyld! "Ække rart det blir krig i verden!"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...