Gjest Gjest_Elise_* Skrevet 16. juli 2009 #1 Skrevet 16. juli 2009 Har noen tips til hvordan jeg kan få håret mitt mer glansfullt? Hva som helst av tips, kjerringråd, mat jeg kan spise, kurer etc tas i mot med stor takk Jeg har tynt fint og blondt hår, men det mangler glans... Og blir fort slitt. Syns det er så fint med jenter som har langt, glansfullt hår. Jeg bruker rettetang av og til men det gjor det jo ikke bedre på lang sikt, bare på kort sikt.. Bruker fuktighetskur en gang i uka (med varmebeskyttelse) og har også en shine spray.. Men vil så gjerne at det skal bli naturlig glansfullt
Gjest Gjest_Elise_* Skrevet 16. juli 2009 #2 Skrevet 16. juli 2009 Har noen tips til hvordan jeg kan få håret mitt mer glansfullt? Hva som helst av tips, kjerringråd, mat jeg kan spise, kurer etc tas i mot med stor takk Jeg har tynt fint og blondt hår, men det mangler glans... Og blir fort slitt. Syns det er så fint med jenter som har langt, glansfullt hår. Jeg bruker rettetang av og til men det gjor det jo ikke bedre på lang sikt, bare på kort sikt.. Bruker fuktighetskur en gang i uka (med varmebeskyttelse) og har også en shine spray.. Men vil så gjerne at det skal bli naturlig glansfullt Mente selvfølgelig rettetang med varmebeskyttelse, ikke kur hehe..
Miel Skrevet 17. juli 2009 #3 Skrevet 17. juli 2009 Er det silikoner i hårproduktene du bruker? De gjør håret glansfullt, men på sikt tørker de også ut håret. Bruk derfor en god renseshampo med jevne mellomrom slik at du får vekk silikonrestene.
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2009 #4 Skrevet 17. juli 2009 Har noen tips til hvordan jeg kan få håret mitt mer glansfullt? Hva som helst av tips, kjerringråd, mat jeg kan spise, kurer etc tas i mot med stor takk Jeg har tynt fint og blondt hår, men det mangler glans... Og blir fort slitt. Syns det er så fint med jenter som har langt, glansfullt hår. Jeg bruker rettetang av og til men det gjor det jo ikke bedre på lang sikt, bare på kort sikt.. Bruker fuktighetskur en gang i uka (med varmebeskyttelse) og har også en shine spray.. Men vil så gjerne at det skal bli naturlig glansfullt skyll håret i iskaldt vann etter du har vaskt det, dette gjør håret mer glansfult og lukker skjellene i hårstråene:)
♥Mirella♥ Skrevet 17. juli 2009 #5 Skrevet 17. juli 2009 Bruk alltid varmebeskyttende spray når du retter ut håret. Bruk shampo som gir glans, men ikke med syntetisk silikon (ja, det utelukker nok alle shampoene du får på super'n). F.eks KMS Silk sheen shampo. Bruk balsam som gir glans, også denne uten syntetisk silikon (KMS Silks sheen har både balsam og kur, kuren har litt glitter i seg og gir veldig blankt og mykt hår!) Bruk shine spray eller shine serum! Det med å skylle håret i kaldt vann er også et godt tips. Pass ellers på å få i deg nok B-vitamin, bra for hud, hår og negler. Ikke vask håret for ofte, prøv å unngå føner (bruk kaldluft om du har tålmodighet til det) Lykke til! ps: Lyst hår er mattere enn mørkt hår, men hvis du har mørkt hår kan det kanskje være en idé å friske opp fargen med en Mini Color.
Gjest Gjest_Elise_* Skrevet 17. juli 2009 #6 Skrevet 17. juli 2009 Tusen takk for mange gode tips! Alt skal absolutt prøves Jeg har lyst og helt matt hår, så mye av dette vil nok hjelpe! Skal kjøpe KMS silk sheen serie nå
Miel Skrevet 17. juli 2009 #7 Skrevet 17. juli 2009 (endret) Jeg bruker også KMS Silk Sheen, veldig fornøyd. Endret 17. juli 2009 av Miel
Gjest Gjest_Elise_* Skrevet 17. juli 2009 #8 Skrevet 17. juli 2009 Miel, blir håret ditt tungt av silksheen? Er litt redd for det.. Noen som vet om gode renseshampoer??
Miel Skrevet 18. juli 2009 #9 Skrevet 18. juli 2009 Det blir ikke tungt i det hele tatt. Jeg bruker shampo, balsam og en veldig lett leave-in-kur som gjør håret silkemykt og flokefritt. Har også prøvd hårkuren i krukke, den er det en del glitter i, og den er for så vidt god, men jeg synes ikke den gjør noe mer for håret mitt enn den vanlige balsamen, så jeg har droppet den.
Gjest Gjest_Elise_* Skrevet 23. juli 2009 #10 Skrevet 23. juli 2009 Det med å skylle håret i kaldt vann hjalp virkelig! Trodde egentlig ikke det skulle gi noen merkbar forskjell men på meg ble det umiddelbart mye mer glansfullt! :-)
Gjest Raptuza Skrevet 25. juli 2009 #11 Skrevet 25. juli 2009 Mi blonde datter med lyst langt hår fekk veldig glatt og blankt hår av ein hårbørste som heiter "Tangle teezer". Fås på lookfantastic.com.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå