Gjest VinglePetter Skrevet 16. juli 2009 #1 Skrevet 16. juli 2009 Det jeg lurer på er hva tannfeen gjør med tennene hun samler sammen. I tillegg lurer jeg på hvordan hun finansierer denne innsamlingen. Hvis du vil være med på denne diskusjonen, er det avgjørende at kritikere og skeptikere ikke begynner å diskutere hvorvidt tannfeen eksisterer eller ikke. Jeg har selv opplevet på nært hold at en tann jeg mistet ble til en mynt over natten under puten. Det er hevet over enhver tvil at dette var tannfeen. Hvem ellers vil ha glede av denne tanna? Og i tillegg gi meg penger for den? Vær så snill, hold dere til diskusjonen.
Gjest Melchizedek Skrevet 17. juli 2009 #2 Skrevet 17. juli 2009 Hun legger dem i et basseng. Og svømmer i dem
Gjest Gjest_hehe_* Skrevet 18. juli 2009 #3 Skrevet 18. juli 2009 Det eneste jeg vet er at du ikke må se tann-feen i øynene, da dør man. hehe, fikk vite det da jeg var liten. Tror det var fordi de ville at jeg ikke skulle være våken om natta fordi foreldrene mine la i pengene og ikke tann-feen.
Gjest VinglePetter Skrevet 18. juli 2009 #4 Skrevet 18. juli 2009 Det eneste jeg vet er at du ikke må se tann-feen i øynene, da dør man. hehe, fikk vite det da jeg var liten. Tror det var fordi de ville at jeg ikke skulle være våken om natta fordi foreldrene mine la i pengene og ikke tann-feen. Sammarbeider hun med foreldrene våre? Det forklarer jo en god del.
Gjest Blondie65 Skrevet 18. juli 2009 #5 Skrevet 18. juli 2009 Man kan jo spørre seg om de som fortsatt opprettholder den onde filosofien og troen på tannfeen er klar over at feen må prostiuere seg for å få råd til å betale for tennene. Du vet kvinnefolk - har jeg lært her på KG - er jo stort sett horer, og denne er jo intet unntak. Det er altså et moralsk dilemma her ute og går. Si nei til tannmisbruk og feprostitusjon - slutt å støtte opp om tannfeen.
KR-øst Skrevet 20. juli 2009 #6 Skrevet 20. juli 2009 Det jeg lurer på er hva tannfeen gjør med tennene hun samler sammen. I tillegg lurer jeg på hvordan hun finansierer denne innsamlingen. Hvis du vil være med på denne diskusjonen, er det avgjørende at kritikere og skeptikere ikke begynner å diskutere hvorvidt tannfeen eksisterer eller ikke. Jeg har selv opplevet på nært hold at en tann jeg mistet ble til en mynt over natten under puten. Det er hevet over enhver tvil at dette var tannfeen. Hvem ellers vil ha glede av denne tanna? Og i tillegg gi meg penger for den? Vær så snill, hold dere til diskusjonen. Det er vel slik at denne tannfeen din liker å hjelpe små barn med noen kroner. Var det forresten nå nylig du mistet denne tanna?
Gjest VinglePetter Skrevet 21. juli 2009 #7 Skrevet 21. juli 2009 Det er vel slik at denne tannfeen din liker å hjelpe små barn med noen kroner. Var det forresten nå nylig du mistet denne tanna? Jeg ser du elegant unnlater å svare på spørsmålet ved å ralle om ubetydeligheter. Typisk hersketeknikk.
Mann 42 Skrevet 21. juli 2009 #8 Skrevet 21. juli 2009 Man kan jo spørre seg om de som fortsatt opprettholder den onde filosofien og troen på tannfeen er klar over at feen må prostiuere seg for å få råd til å betale for tennene. Du vet kvinnefolk - har jeg lært her på KG - er jo stort sett horer, og denne er jo intet unntak. Det er altså et moralsk dilemma her ute og går. Si nei til tannmisbruk og feprostitusjon - slutt å støtte opp om tannfeen. Er nå det så sikkert? Hun kan jo ha andre inntektskilder. Det har vel ikke gått deg hus forbi at det er en blomstrende bisniss knyttet til... løstenner?! Her tror jeg faktisk at det er barna som er ofrene. Tannfeen legger igjen en lusen femmer eller 10-krone under puten, mens tanna kan selges for mange hundre, kanskje tusenvis av kroner, hvis den er i god stand. Og det er vel ikke tilfeldig heller at tannlegene maser om at små barn må ligge unna godter og brus for at det ikke skal bli hull i tennene?
Gjest Blondie65 Skrevet 21. juli 2009 #9 Skrevet 21. juli 2009 Er nå det så sikkert? Hun kan jo ha andre inntektskilder. Det har vel ikke gått deg hus forbi at det er en blomstrende bisniss knyttet til... løstenner?! Her tror jeg faktisk at det er barna som er ofrene. Tannfeen legger igjen en lusen femmer eller 10-krone under puten, mens tanna kan selges for mange hundre, kanskje tusenvis av kroner, hvis den er i god stand. Og det er vel ikke tilfeldig heller at tannlegene maser om at små barn må ligge unna godter og brus for at det ikke skal bli hull i tennene? Næh ... er vel neppe noen business i melketenner vel? Det er vel stort sett gamlinger som skal ha gebiss og da holder det ikke med små søte melketenner. I såfall er det de som blir lurt. Kan vi konkludere med at tannfe virksomhet - uansett hvordan man snur på det - er organisert kriminalitet som de fleste av oss ikke vil ha befatning med?
Gjest Irritert Skrevet 21. juli 2009 #10 Skrevet 21. juli 2009 Hvorfor gidder dere, Hans og KR-Øst? Ser dere ikke at dere dummer dere ut med deres kunnskapsløshet og manglende debattevne? Hver eneste gang påstander dere kommer med blir tilbakevist (og det er ikke få ganger), ignorerer dere dette, og dere fremmer i stedet en ny feilaktig påstand. Jeg er imponert over at de opplyste i denne tråden gidder å svare dere. De fleste fornuftige mennesker som kommer innom tenker at de ikke gidder dette. Det blir jo som om at man skal argumentere for at gravitasjonsteorien holder mål (noe den faktisk ikke gjør hvis man skal være pirkete, men i og med at den duger til de aller fleste formål, er den fremdeles i bruk). Uansett, dette var en digresjon. For hovedpoenget mitt er at dere verken diskuterer eller debatterer - ei heller har dere selvstendige oppfatninger om tingenes tilstand. Det er vel derfor dere forlater temaet med en gang det blir tilbakevist, og i stedet atter en gang oppsøker kreasjonistpropaganda-nettsider i jakt på nye feilaktige påstander. For dere bør innse dét, Hans og KR-Øst, at mens dere selv leter opp påstander på diverse nettsteder som dere selv ikke forstår hva innebærer (OG TIL TROSS FOR DETTE FORSØKER DERE Å BRUKE DETTE SOM ARGUMENTER (noe som sjokkerer meg veldig - har dere noensinne deltatt i en seriøs debatt og forstår dere hva noe sånt innebærer???), er det slik at meningsmotstanderne deres står inne for hva de mener, og de har også innsikt i spørsmålene som diskuteres. Jeg er litt forundret over hvorfor opplyste mennesker som er redelige og dyktige debattanter, og som har innsikt i diskusjonstemaet, gidder å kaste bort tiden sin på ignorante mennesker som Hans og KR-Øst. Men allikevel - all ære til dem!
Gjest Blondie65 Skrevet 21. juli 2009 #11 Skrevet 21. juli 2009 For dere bør innse dét, Hans og KR-Øst, at mens dere selv leter opp påstander på diverse nettsteder som dere selv ikke forstår hva innebærer (OG TIL TROSS FOR DETTE FORSØKER DERE Å BRUKE DETTE SOM ARGUMENTER (noe som sjokkerer meg veldig - har dere noensinne deltatt i en seriøs debatt og forstår dere hva noe sånt innebærer???), er det slik at meningsmotstanderne deres står inne for hva de mener, og de har også innsikt i spørsmålene som diskuteres. Jeg er litt forundret over hvorfor opplyste mennesker som er redelige og dyktige debattanter, og som har innsikt i diskusjonstemaet, gidder å kaste bort tiden sin på ignorante mennesker som Hans og KR-Øst. Men allikevel - all ære til dem! Hjelpemeg'en. Ødelegge en seriøs tråd om tannfeens liv og virke med en sånn utblåsning. Jeg har en enkel filosofi her i livet: enkelte nytter det lite å diskutere med ... Så da gjør jeg ikke det. Avsporing fullført. Tilbake til tannfeen ...
Gjest rag Skrevet 21. juli 2009 #12 Skrevet 21. juli 2009 Jeg er skråsikker på at tannfeen lager smykker. Kan man gå med elgbæsj i øra, så kan man vel gå med melketenner rundt halsen. Så det såh.
Skvaldersjura Skrevet 21. juli 2009 #13 Skrevet 21. juli 2009 (endret) det er din egen feil at du legger tanna under puta! Det riktige er å legge den i et eggeglass med litt vann, slik at den holder seg fersk! Ellers blir tannfeen sur og sladrer til påskeharen så du ikke får påske-egg. Dermed kan tannfeen få en ferskere tann, og det er bedre tariff enn du ellers får ved å tørke den ut under puta! (Fe-hode!) Teorien om at hun samler tennene i et baseng til badeformål, stemmer ikke. Riktignok er det et baseng hun samler dem i, men det er av samme årsak som onkel skrue, nemlig og samle enorme verdier fordi det gir status! Endret 21. juli 2009 av Skvaldersjura
Gundel Gaukeley Skrevet 21. juli 2009 #14 Skrevet 21. juli 2009 Det jeg lurer på er hva tannfeen gjør med tennene hun samler sammen. I tillegg lurer jeg på hvordan hun finansierer denne innsamlingen. Hvis du vil være med på denne diskusjonen, er det avgjørende at kritikere og skeptikere ikke begynner å diskutere hvorvidt tannfeen eksisterer eller ikke. Jeg har selv opplevet på nært hold at en tann jeg mistet ble til en mynt over natten under puten. Det er hevet over enhver tvil at dette var tannfeen. Hvem ellers vil ha glede av denne tanna? Og i tillegg gi meg penger for den? Vær så snill, hold dere til diskusjonen. Jeg må innrømme at jeg er i tvil om du fortsatt er i live etter å ha stilt dette spørsmålet på et åpent forum. Selv om jeg er redd for konsvekevensene det vil få for meg å svare på dette, så må jeg ta sjansen, om ikke annet så for å advare deg på det sterkeste. Spørsmålet du starter innlegget ditt med er fullstendig uten betydning i denne sammenhengen, nei, det er når du skriver at du undrer deg over hvem ellers som kunne ha glede av denne tannen at du er inne på det virkelige mysteriet rundt denne folkelige anerkjente "tradisjonen". Jeg kan ikke med rene ord fortelle deg hvem som står bak Tannfekartellet, men at målet er verdensherredømme er det ingen tvil om. Bare tenk på alle de millioner som årlig blir utbetalt intetandende tannfellere verden over. Det vitner om en organisasjon så rik og så mektig at det nesten er ufattelig. En organisasjon som har tilgang til ethvert hjem i hele verden! Spør deg så om hvilken gruppe som kan inneha slike ressurser. Svaret gir seg selv. Jeg har forresten inside information om at Dan Browns neste bok skal handle om nettopp dette. Arbeidstittelen er visstnok Jesu Tann. (oversatt)
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2009 #15 Skrevet 21. juli 2009 Dette er litt utenfor tema, men jeg vet med sikkerhet at tannfeen har en medsammensvoren... også kalt "tannmusa". For det var tannmusa som kom hjem til meg, og den har jeg sett med mine egne øyne! Den lignet akkurat på en liten husmus, men den hadde veldig lite stedsans, for den holdt på å rote under senga mi, mens tanna lå i et eggeglass på kjøkkenbenken. Jeg fikk vist den på rett vei, og tanna forsvant den, og ble erstattet med en femkroning. Jeg vet ikke hvorfor det var tannmusa som kom hjem til oss, og ikke tannfeen, men at hun har lokale medhjelpere er bevist.
Skvaldersjura Skrevet 21. juli 2009 #16 Skrevet 21. juli 2009 Dette er litt utenfor tema, men jeg vet med sikkerhet at tannfeen har en medsammensvoren... også kalt "tannmusa". For det var tannmusa som kom hjem til meg, og den har jeg sett med mine egne øyne! Den lignet akkurat på en liten husmus, men den hadde veldig lite stedsans, for den holdt på å rote under senga mi, mens tanna lå i et eggeglass på kjøkkenbenken. Jeg fikk vist den på rett vei, og tanna forsvant den, og ble erstattet med en femkroning. Jeg vet ikke hvorfor det var tannmusa som kom hjem til oss, og ikke tannfeen, men at hun har lokale medhjelpere er bevist. Tannmusa tar bare de tennene det er hull i! Det er det værste tannfeen veit om, så derfor har hun overlatt dette, ikke til en medsammensvoren, men sin trofaste TJENER, tannmusa!
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2009 #17 Skrevet 21. juli 2009 Tannmusa tar bare de tennene det er hull i! Det er det værste tannfeen veit om, så derfor har hun overlatt dette, ikke til en medsammensvoren, men sin trofaste TJENER, tannmusa! Nehei! Det stemmer i alle fall IKKE! Jeg hadde ikke hull i noen av melketennene mine for tenk.
KR-øst Skrevet 22. juli 2009 #18 Skrevet 22. juli 2009 Hvorfor gidder dere, Hans og KR-Øst? Ser dere ikke at dere dummer dere ut med deres kunnskapsløshet og manglende debattevne? Hver eneste gang påstander dere kommer med blir tilbakevist (og det er ikke få ganger), ignorerer dere dette, og dere fremmer i stedet en ny feilaktig påstand. Jeg er imponert over at de opplyste i denne tråden gidder å svare dere. De fleste fornuftige mennesker som kommer innom tenker at de ikke gidder dette. Det blir jo som om at man skal argumentere for at gravitasjonsteorien holder mål (noe den faktisk ikke gjør hvis man skal være pirkete, men i og med at den duger til de aller fleste formål, er den fremdeles i bruk). Uansett, dette var en digresjon. For hovedpoenget mitt er at dere verken diskuterer eller debatterer - ei heller har dere selvstendige oppfatninger om tingenes tilstand. Det er vel derfor dere forlater temaet med en gang det blir tilbakevist, og i stedet atter en gang oppsøker kreasjonistpropaganda-nettsider i jakt på nye feilaktige påstander. For dere bør innse dét, Hans og KR-Øst, at mens dere selv leter opp påstander på diverse nettsteder som dere selv ikke forstår hva innebærer (OG TIL TROSS FOR DETTE FORSØKER DERE Å BRUKE DETTE SOM ARGUMENTER (noe som sjokkerer meg veldig - har dere noensinne deltatt i en seriøs debatt og forstår dere hva noe sånt innebærer???), er det slik at meningsmotstanderne deres står inne for hva de mener, og de har også innsikt i spørsmålene som diskuteres. Jeg er litt forundret over hvorfor opplyste mennesker som er redelige og dyktige debattanter, og som har innsikt i diskusjonstemaet, gidder å kaste bort tiden sin på ignorante mennesker som Hans og KR-Øst. Men allikevel - all ære til dem! Kan du fortelle meg hva som er seriøst med en diskusjon om en tannfe? Ja for de som har passert 2 år, mener jeg?
Gjest Oppgitt Skrevet 22. juli 2009 #19 Skrevet 22. juli 2009 Kan du fortelle meg hva som er seriøst med en diskusjon om en tannfe? Ja for de som har passert 2 år, mener jeg? Det er da ingen på 2 år som interesserer seg for tannfeen, kjære deg. Det er helt irrelevant for dem, de mister jo ikke tenner enda, men det visste du kanskje ikke?
KR-øst Skrevet 22. juli 2009 #20 Skrevet 22. juli 2009 Det er da ingen på 2 år som interesserer seg for tannfeen, kjære deg. Det er helt irrelevant for dem, de mister jo ikke tenner enda, men det visste du kanskje ikke? Å, er dere så gamle at dere allerede har begynt å miste melketennene? Er det i barnehagen at de har fortalt dere om denne feen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå