Gjest frustrert! Skrevet 16. juli 2009 #1 Skrevet 16. juli 2009 Jeg har en hunkatt på 3år og en hannkatt på 3 år. Han er ikke problemet, han er en rolig kastrert hannkatt som trives best ute for tiden Men hun! hun fikk 2 kattebebiser 15 mai og alt har gått bra så langt med dem alle Men for en 3 ukers tid siden begynte hun med konstant majuing masing og virrer rundt! Hun sitter og majuer til hun blir blå når hun skal inn, er inne i max 5min så setter hun seg å maser til vi slipper henne ut! og sånn går dagene... Som jeg sa til min samboer, "dette går nok over når hun blir sterilisert neste uke". Hun ble sterilisert 8/7, og hun driver enda på ! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, utenom og "vise" henne at hun ikke bestemmer på denne måten ved å ikke slippe henne inn/ut med en gang hun begynner. Hun har alltid vært rolig av seg og om jeg får lov, ganske smart -så jeg skjønner ingenting! Har hatt både katter og kattunger av og på i mange år så jeg vil jo tørre påstå at jeg vet litt om katter, å tenkte at hun er små frustrert fordi hun vil innom og sjekke ungene sine jevnt og trutt, for så å gå ut igjen. Grei nok den, men ungene ligger og sover, så slipper jeg henne inn (etter sinnsyk masing!) og hun stresser dem opp, vekker dem - også er det rett ut igjen! Så jeg ser ingen grunn sånn sett til hvorfor hun plutselig forvandlet seg til en suttre kjærring ! Jeg er super glad i kattene mine og de får dyrebutikk fòr masse kos og leker ligger det overalt! :D Det er ikke mangel på noe så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre ! :S Noen tips? råd ?
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2009 #2 Skrevet 16. juli 2009 Før det første kan det godt være hormonelt, det er jo bare en uke siden kastrering. For det andre kan det ha med avvenningsprosessen til ungene å gjøre, jeg tror det er normalt at moren blir mer rastløs og ikke vet helt i hvilken grad hun skal ha alenetid eller forholde seg til ungene Dessuten er det sommer og katten vår (kastrert hankatt på fem år) er også masete for tida - han vil gjerne være ute, samtidig som han av og til vil inn, men ikke har ro til å legge seg ned, så blir han gående og gaule til vi åpner dører for ham Det går seg nok til
Gjest frustrert! Skrevet 17. juli 2009 #3 Skrevet 17. juli 2009 Ja det er nok mest sannsynlig med ungene og gjøre, siden hun begynte en uke før hun ble sterilisert. Begynte å frykte om hun kunne havne i permanent løpetid om hun var det _når_ hun ble sterilisert, men jeg hører jo selv at det ikke kan stemme :gjeiper: Det mest frustrerende er at hun faktisk er såpass smart som hun er, for hun kan gå irundt hele huset og sette seg til og mjaue utenfor det vinduet jeg er bak -for så å følge etter om jeg går til et annet rom! Vi får bare ta tiden til hjelp og håpe hun roer seg ned snart!
tigerpus1 Skrevet 19. juli 2009 #4 Skrevet 19. juli 2009 (endret) min kattemor ble også sånn etter at ungene begynte å bli større å klare seg mere selv. men tror ikke hun viste om det var best å være med ungene eller å ta seg litt fri. heldigvis så har vi kattedør så hun gikk inn å ut selv. men det var mye mjauing å masing fordet. det var 1 og eneste kullet hennes så hun viste vell ikke helt hva hun skulle tenker jeg det gikk ihvertfall over etter at vi leverte bort 3 av ungene. nå har hun bare 2 Endret 19. juli 2009 av tigerpus1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå