Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Må bare lufte tankene mine litt, håper noen kan gi sine meninger om saken...

Det har gått dårlig mellom meg og kjæresten en god stund. Slått opp, blitt sammen igjen, hatt pause, blitt sammen igjen osv. Før han dro på ferie for en uke siden ville han ha et ordentlig svar, hvis jeg slo opp når han kom hjem igjen skulle han lage helvete. Altså virket det som om han ville at jeg skulle slå opp så han kunne ha det gøy og være singel på ferie. Mens han har vært borte har han sendt meg flere meldinger og lurt på hvordan det ligger an, om jeg har bestemt meg.

Vet det ikke er riktig å slå opp over telefon når man har vært sammen i over to år, men jeg orket ikke å lyve og si at jeg ville være sammen med han, for å så slå opp når han kom hjem. I tillegg var jeg nettopp utro, og jeg hadde så dårlig samvittighet at jeg måtte ringe å si det, selv om han var på ferie. Jeg greide ikke å la det vente til han kom hjem. Han ble kjempesint (det skjønner jeg godt). Han spurte hvorfor jeg ikke slo opp før han dro, og sa at han hadde møtt en dame han kunne ha pult i går. Så hvis jeg hadde slått opp før han dro kunne han ha pult henne...

Jeg synes det virker som om han også vil at det skal bli slutt, men han ville at JEG skulle slå opp? Og sier han det med den dama han kunne ha pult fordi han er sint, eller mener han at han ville ha pult henne?

Vil man pule andre jenter rett etter et brudd, hvis man ikke ville at det skulle blir slutt???

Han gjentok også at jeg har ødelagt ferien hans. Altså ikke ødelagt for han, men ferien. Kan man reagere slik av sinne, eller har han bare avslørt at han også vil gjøre det slutt? Synes reaksjonene hans er veldig merkelige…

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si at han reagerer helt normalt på idiotisk og urimelig oppførsel fra deg.

Skrevet

Ren gjetting vil han også slo opp men kanskje han vil la deg bestemme rett og slett fordi han prøver å være delvis snill. Virker neppe som om han vil være sammen lengre.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg vil si at han reagerer helt normalt på idiotisk og urimelig oppførsel fra deg.

Signerer.

Jeg og samboeren min var i en tøff periode for et år siden. Den ene gangen tok han foreslo han løsningen om å gå fra hverandre. Min umiddelbare reaksjon var å bli sint fordi han i det hele tatt tenkte på tanken. Deretter reagerte jeg på en lignende måte du beskriver at kjæresten din gjør nå. Jeg skulle hvertfall ikke gå ut av forholdet som den svake parten. Jeg sa mye jeg ikke mente i den perioden. Skulle late som om det kommende bruddet ikke kom til å påvirke meg noe særlig. Han betydde ikke så mye for meg.

Sannheten er at han var den gang (og er fremdeles) den jeg ville dele livet mitt med. Hadde bruddet blitt en realitet hadde jeg vært sønderknust, men dette ville jeg ikke la ham vite. Heldigvis fant vi ut av problemene, og er mye sterkere sammen i dag.

Jeg ser derfor reaksjonen til din kjære som helt normal. Jeg synes også at du skal være tøff nok til å si hva du egentlig vil. Hva i alle dager tjener du på å være i et forhold du ikke ønsker å være i, samtidig som din kjæreste pines i uvitenheten? Å det at du har tatt skrittet å vært utro gjør at du mister all min sympati i saken. I mine øyne fortjener din kjæreste en dame som kan behandle ham skikkelig.

Skrevet (endret)
Må bare lufte tankene mine litt, håper noen kan gi sine meninger om saken...

Det har gått dårlig mellom meg og kjæresten en god stund. Slått opp, blitt sammen igjen, hatt pause, blitt sammen igjen osv. Før han dro på ferie for en uke siden ville han ha et ordentlig svar, hvis jeg slo opp når han kom hjem igjen skulle han lage helvete. Altså virket det som om han ville at jeg skulle slå opp så han kunne ha det gøy og være singel på ferie. Mens han har vært borte har han sendt meg flere meldinger og lurt på hvordan det ligger an, om jeg har bestemt meg.

Vet det ikke er riktig å slå opp over telefon når man har vært sammen i over to år, men jeg orket ikke å lyve og si at jeg ville være sammen med han, for å så slå opp når han kom hjem. I tillegg var jeg nettopp utro, og jeg hadde så dårlig samvittighet at jeg måtte ringe å si det, selv om han var på ferie. Jeg greide ikke å la det vente til han kom hjem. Han ble kjempesint (det skjønner jeg godt). Han spurte hvorfor jeg ikke slo opp før han dro, og sa at han hadde møtt en dame han kunne ha pult i går. Så hvis jeg hadde slått opp før han dro kunne han ha pult henne...

"Jeg synes det virker som om han også vil at det skal bli slutt, men han ville at JEG skulle slå opp? Og sier han det med den dama han kunne ha pult fordi han er sint, eller mener han at han ville ha pult henne? "

Vil man pule andre jenter rett etter et brudd, hvis man ikke ville at det skulle blir slutt???

Han gjentok også at jeg har ødelagt ferien hans. Altså ikke ødelagt for han, men ferien. Kan man reagere slik av sinne, eller har han bare avslørt at han også vil gjøre det slutt? Synes reaksjonene hans er veldig merkelige…

Forhold med pauser og småbrudd er en enorm belastning. Det er forståelig at han ville ha det overstått. Synd at du ikke rakk å slå opp på en rein måte før du ble utro. Du skadet ditt eget omdømme for deg selv og din nye x. Din x elsket deg, og han ble selvfølgelig frustrert, satt ut og knust når bruddet skjedde, selvom han visste at det bare var et tidsspørsmål.

Kanskje han ville at det skulle bli slutt, fordi han ikke orket stadige pauser og brudd. I en slik ekstremt frustrert situasjon ville det nok ha vært godt for han å krype inntil den dama han kunne fått pult. Men det hadde også vært dumt, fordi han er i krise etter bruddet, hun kunne blitt misbrukt som en mellomløsning mens det kokte i han.

Endret av I Grosny
Gjest Gjest
Skrevet
I tillegg var jeg nettopp utro,

:eeeh:

Skrevet

Du virker svært egosentrisk. Du vil ikke ha ham (puler rundt og er utro), men vil ikke at andre skal ha han heller (blir sur for at han sier han vil pule enn annen.)

Jeg hadde jaffal slått opp med deg om du oppførte deg sånn som du gjør.

Tror du heller skal lete etter noe annet og la den stakkars gutten få være i fred.

Skrevet

dere virker jo fantastisk umodne begge to.. men du har oppført deg direkte uredelig og jeg tipper han føler seg særdeles ydmyket. Håper du har vett til å si unnskyld.

Skrevet

Jeg tror det han sa om hun dama han ville pule, kanskje bare var for å såre deg egentlig... og kanskje litt med god grunn? :sjenert: Føler det blir feil av meg å bedømme deg som person etter et innlegg, men jeg synes kanskje at du ikke har oppført deg som verdens beste kjæreste utifra hva jeg har forstått. Men forholdet deres virker ganske doomed i utgangspunktet! Jeg tror at det beste du kan gjøre nå, er å håpe at (eks)kjæresten din vil tilgi deg for utroskapet, og så satse på å skilles som venner :) det er jo absolutt det aller beste for alle parter! Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

Samme gjest som startet tråden. Glemte å nevne at han har vært utro med meg to ganger før, som jeg har tilgitt. Vi ble enige om en ordentlig pause før han dro på ferie.

Gjest Gjest
Skrevet
Du virker svært egosentrisk. Du vil ikke ha ham (puler rundt og er utro), men vil ikke at andre skal ha han heller (blir sur for at han sier han vil pule enn annen.)

Jeg hadde jaffal slått opp med deg om du oppførte deg sånn som du gjør.

Tror du heller skal lete etter noe annet og la den stakkars gutten få være i fred.

Jeg ble ikke sur fordi han sa han vil pule en annen, men jeg synes det er rart han vil det om han ikke ville gjøre det slutt... Jeg har vært usikker på hva jeg ville, og når jeg var utro så gikk det jo opp for meg at jeg måtte gjøre det slutt fortest mulig for å ikke lure han mer.

Skrevet

Hvorfor er det så viktig for deg hva han mener og hva han vil gjøre, når du uansett har tenkt å gjøre slutt med ham?

Skrevet

For et jævla drama.

1) Dette forholdet bør jo opplagt ta slutt.

2) Hvor gammel er dere? (Forholdet bør ta slutt uavhengig av alder, men jeg vil bare vite så jeg kan få bekreftet mine fordommer)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...