Aurora_A Skrevet 16. juli 2009 #1 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) Hei, Noen som har noen erfaringer med disse spikermattene? http://www.aftenposten.no/helse/article3169574.ece http://spikermatte.no/ Endret 16. juli 2009 av Aurora_A Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bare-Meg Skrevet 16. juli 2009 #2 Del Skrevet 16. juli 2009 Hei, Noen som har noen erfaringer med disse spikermattene? http://www.aftenposten.no/helse/article3169574.ece http://spikermatte.no/ Jeg har en sånn en Men jeg har dessverre ikke fått brukt den så mye ettersom jeg tok en tattovering i korsryggen bare noen uker etter at jeg fikk den. Jeg merket vel ikke akkurat de store forandringene i kroppen de få gangene jeg fikk brukt den, men jeg skal prøve å komme igang igjen nå Mamma har også en sånn, og hun sliter med mye muskel -og stressplager, men sier at hun blir fullstendig avslappet når hun ligger på den. Jeg skal innrømme at jeg synes det er litt småvondt, og føler vel at jeg ligger på - ja, nettopp - spiker Men jeg er også veldig interessert i å høre fra andre som har brukt denne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Matta Skrevet 16. juli 2009 #3 Del Skrevet 16. juli 2009 Denne tråden minnet meg på å bestille matte. Bestilte fra Clas Ohlson, det er nok ikke den originale, men den ser lik ut og har vel flere pigger. Og så er den billigere, kun 498,-. Forhåpentligvis kan jeg komme med erfaringer etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora_A Skrevet 16. juli 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 16. juli 2009 Ja, jeg så den også på Clasèrn ;-) Sliter ikke noe spesielt med ryggplager, men er litt små stressa til tider så tenkte først å prøve meg på meditasjon.. (men sovner bare..) .. så tenkte denne matten kunne være noe. Spent på å høre hvordan den er, Matta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2009 #5 Del Skrevet 16. juli 2009 Håper flere kommer med tilbakemeldinger, interessant tema:) Har sett reklame for produktet, tror vel egentlig at det er mest tull, men i østen har de vel drevet med å ligge på spiker i mange år, så det har kanskje noe for seg. Men man kan jo også snekre sin egen spikermatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora_A Skrevet 16. juli 2009 Forfatter #6 Del Skrevet 16. juli 2009 Hm.. jeg er ikke av den tålmodige typen så bestemte meg for at jeg måtte prøve dette.. med en gang. Så dro på Clas Ohlson og kjøpe meg en matte og har akkurat testen den. Prøvde først med en tynn t-skjorte på. Det var i grunnen ganske behagelig. Så prøvde jeg uten noe imellom. Det var ikke fult så behagelig. Men ble litt bedre etterhvert. Ble varm også prikket det litt i ryggen. Litt vanskelig å si noe om virkningen av denne etter kun å ha prøvd den i 10 minutter. Men skal gjøre et forsøk på å bruke den hver dag i 14 dager fremover. Oppdates kommer... :happy: Og forsatt spendt på å høre hva andre synes om den 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Matta Skrevet 16. juli 2009 #7 Del Skrevet 16. juli 2009 Ble varm også prikket det litt i ryggen. Dette tyder vel på bedre blodsirkulasjon i alle fall. Blir spennende å høre hva du synes om et par uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora_A Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #8 Del Skrevet 21. juli 2009 Nå har jeg prøvd matten noen dager, men kan ikke si jeg har merket den helt store forskjellen enda. Jeg har til nå ligget ca 15 min etter jobb på ettermiddagen. Ligger rett på spikermatten og det er litt vondt med en gang, men det går fort over. Så kjenner jeg det pulserer i ryggen. Blir ganske avslappet. Etter 10-15 min blir jeg ganske rastløs det begynner å bli litt ubehagelig å ligge der. Men jeg blir så himla trøtt etterpå! Står at noen blir trøtte etterpå, mens noen får et energi kick. Jeg tilhører definitivt den gruppen som blir trøtt. Har sovnet etterpå hver gang jeg har ligget på matta. Sovner som en sten og sover i ca en time. Fint at man blir avslappet, men litt kjedelig når jeg blir så trøtt. I går tenkte jeg å bare slappe av i 15 min på matta og så dra og trene. Men hadde ikke tjans.. var så trøtt. Så nå er ny strategi å legge meg på matta sånn en time før jeg skal legge meg. Er som oftes veldig våken om kvelden så tror det blir bra og få slappet av litt før jeg legger meg også kan jeg heller sove på natta... Ingen andre som har noen erfaringer med disse spikermattene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora_A Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #9 Del Skrevet 21. juli 2009 Dette tyder vel på bedre blodsirkulasjon i alle fall. Blir spennende å høre hva du synes om et par uker Ja.. jeg kjenner at det pulser når jeg ligger på den. Så vil nok tro den er ganske effektiv for å øke blodsirkulasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Matta Skrevet 21. juli 2009 #10 Del Skrevet 21. juli 2009 Hvilken farge kjøpte du Aurora? Ser at det reklameres med at grønn skal være avslappende og oransje oppkvikkende på de mattene de selger hos Life, men Clas Ohlsonmattene er jo ikke helt like. Kan uansett ikke skjønne at fargen skal ha så mye å si, man ser den vel ikke mens man ligger på matta... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora_A Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #11 Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg kjøpte lilla.. De hadde enten grønn eller lilla. Men som du sier så ser man jo ikke fargen når man ligger på de.. Sto noe om at man kunne henge den opp på veggen og meditere til den. Er noe mønster bak. Men har ikke kommet helt dit enda. Har du fått prøvd deg på spikermatta enda eller Matta? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Matta Skrevet 21. juli 2009 #12 Del Skrevet 21. juli 2009 Har du fått prøvd deg på spikermatta enda eller Matta? Nei, bestilte den den dagen tråden ble opprettet. Den er på vei, regner med at pakken kommer om et par dager, men da er jeg sannsynligvis bortreist, så det drøyer nok noen dager før jeg får testet den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Matta Skrevet 26. juli 2009 #13 Del Skrevet 26. juli 2009 Nå har jeg fått matta mi og har brukt den i 4 dager nå, klarer ikke å ligge rett på den så har klær på. Merker ikke så mye annet enda enn at jeg slapper godt av på matta, kan gjerne sovne. Men skal rapportere igjen når jeg har brukt den lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora_A Skrevet 9. september 2009 Forfatter #14 Del Skrevet 9. september 2009 Har visst helt glemt denne matta.. har fått plass under en kles haug i skapet. Men neste uke kommer den frem igjen. Får gi den et nytt forsøk over litt tid. Ingen andre som har prøvd denne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Trina_* Skrevet 13. september 2009 #15 Del Skrevet 13. september 2009 Hei! Jeg har kjøpt meg spikermatte nå for noen dager siden. Har testen den litt ut men følte jeg fikk så vondt i ryggen når jeg hadde brukt den i 10 min to dager i strekk. Ingen av dere som har slitt med dette? Har vært forkjøla nå noen dager, så har hatt veldig muskelplager i nakken. Er litt usikker om det er av matta eller om det er forkjølelsen som gjør dette. Har ikke turt å bruke den hver dag nå. Men den skal jo hjelpe på muskelplager, kan det være at jeg ligger for kort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2009 #16 Del Skrevet 13. september 2009 Har nå prøvd en gang. Fikk mass energi og avspenning samtidig, men jeg har gjort så mye yoga før at meridianene mine er mye åpnere enn hos folk flest så det er nok mye lettere for meg å få effekt av dette en de fleste andre. Problemet mitt er at det gjør mer vondt enn jeg hadde trodd. For det meste forsvant smertene fort men noen få steder gjorde det veldig vondt veldig lenge. Det forsvinner kanskje over tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Trina_* Skrevet 13. september 2009 #17 Del Skrevet 13. september 2009 Hei! Ja jeg syns også at etter en stund er det fryktlig vondt å ligge på, klarer ikke mer enn 10 min. Noen som har noen erfaring med dette? Som har prøvd det over litt tid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Matta_* Skrevet 14. september 2009 #18 Del Skrevet 14. september 2009 Hei! Ja jeg syns også at etter en stund er det fryktlig vondt å ligge på, klarer ikke mer enn 10 min. Noen som har noen erfaring med dette? Som har prøvd det over litt tid? Jeg klarer ikke å ligge særlig lenge på matta naken, så jeg har på meg tynne klær. Lar ev. korsryggen ligge bar mot matta, det synes jeg går greit. Og uansett om jeg har klær på ser jeg at det blir merker i huden som sitter ganske lenge, så jeg vil tro effekten er der likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora_A Skrevet 15. september 2009 Forfatter #19 Del Skrevet 15. september 2009 Jeg har tatt frem matta etter sommerferien. Ble nesten forundra når jeg prøvde den igjen nå, for syntes ikke det gjorde så vondt som jeg hadde husket. Gikk rett på å ligge uten noe imellom. De første minuttene merker jeg som regel ikke så mye. Etter omtrent 5 minutter begynner det å prikke litt og jeg blir varm i rygge, ganske behagelig. Så etter 10-15 min går bruker jeg som regel å bli litt rastløs og det begynner å bli mindre behagelig. Men det har ingen oppkvikkende effekt på meg.. Først prøvde jeg å ligge 15 min på ettermiddagen, men ble jeg bare kjempetrøtt og sovet etterpå. Nå ligger jeg på den i ca 15 min litt før jeg skal legge meg og det fungerer i grunnen mye bedre. Sovner ganske godt etter å ha ligget på matta. Men... hele poenget med at jeg kjøpe den var mer for å få litt mer energi. Føler ikke at jeg har fått noe mer energi.. sover stort sett som en sten både med og uten matte, så føler ikke det har hatt noen stor virkning sånnsett. Men skal prøve å fortsette å ligge litt på den på kvelden. Det er om ikke annet behagelig å slappe av litt på den på kvelden. Også håper jeg at den ekstra energien kommer etterhvert !? :enig: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Trina_* Skrevet 17. september 2009 #20 Del Skrevet 17. september 2009 Hei! Da har jeg prøvd matta igjen, men hver gang jeg prøver deg får jeg bare vondt i nakken. Blir veldig stiv.. hadde håpa på at den skulle gjøre det omvendte. Har liggi litt på den med beina og rumpa, kjenner det prikker bra da;) Får i gang litt blodsirkulasjon;D Ligger dere på magen ? har ikke testa ut det enda jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå