Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2009 #1 Skrevet 16. juli 2009 http://www.tv2underholdning.no/gkn/article2817319.ece For all del, jeg synes Se og Hør kan være utrolig lavmål, og jeg har forståelse for at kjendisene kan synes det er slitsomt å være mål for innpåslitne fotografer. Tone har imidlertid gjort det hun kan de siste par årene for å promotere seg selv og få mest mulig oppmerksomhet på de fleste arenaer (ikke bare musikk og Grand Prix-deltakelse, men reklamer, Nike-løp og så videre). Og nå skal hun gå til rettssak mot et sladderblad fordi de tar bilde av henne og kjendiskjæresten på et offentlig sted? Jeg synes det er rart at hun ikke forstår at også det hun selv kanskje opplever som negativ oppmerksomhet følger i kjølvannet av kjendisstatusen.
Gjest Purple Diamond Skrevet 16. juli 2009 #2 Skrevet 16. juli 2009 Veldig enig! Hun visste hva hun gikk til, og hun har ikke akkurat vært den som har gjort alt for å holde seg skjult... 1
Gjest qwe Skrevet 16. juli 2009 #3 Skrevet 16. juli 2009 dritt lei hele den oppskrytte jenta ikke er hun spesiellt flink til å synge og hun er i allefall IKKE så pen som alle skal ha det til. hun har lært seg en positur som hun bruker på alle bilder, har du sett ett har du sett alle... makan til medieskapt "kjendis" skal man lete lenge etter. 1
Elbereth Skrevet 16. juli 2009 #4 Skrevet 16. juli 2009 Pen å se på - ja for all del. Men imaget som dum&deilig og satse-på-å-bli-kjendis-pga-utseendet-sitt-taktikken slår jo før eller siden tilbake på en selv. Hun og apparatet rundt henne har utnyttet media maksimalt til å få en kjendisstatus som hovedsakelig er tuftet på kropp og utseende, og da må man ikke sutre når media fortsetter å være interessert den dagen man selv kanskje er lei...
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2009 #5 Skrevet 16. juli 2009 Det er faktisk forskjell på å bli tatt bilde av når man er "på jobb" som artist, og på å bli tatt bilde av på en privat ferietur. Det at man jobber som artist, og i den forbindelse stiller opp til på diverse arrangementer betyr ikke at man skal være fritt vilt for fotografer og sladderpresse også i private sammenhenger. Jeg synes det er en veldig umoden tankegang. Jeg er sjeleglad for at vi ikke har de samme tilstandene i Norge som i USA og England, hvor kjendisene ikke kan stikke nesen ut av vinduet i sitt eget hus uten at noen tar bilder av dem og skriver skit. Om man leser engelske aviser som the Sun og the Mirror, eller ser på amerikanske kjendissladresider som berømmelige tmz, så er det til å bli helt kvalm av. Jeg synes så synd på de stakkars kjendisene som blir utsatt for slikt. Hvorfor skal det å være en god musiker eller skuespiller bety at man ikke lenger har rett på et privatliv? Jeg er glad for at mine yndlingsmusikere lager musikk og stiller opp til intervjuer og konserter. Tenk om de hadde latt være å gi ut musikken sin av frykt for å miste privarlivet sitt? Tenk om Michael Jackson hadde forutsett at han måtte ha en liten hær av sikkerhetsvakter for å kunne ta med seg barna i dyrehagen. Tenk om han hadde tenkt at "nei, dette orker jeg ikke", og latt være å gå solo, men trukket seg stille tilbake etter Jackson 5. Hva verden da hadde gått glipp av.
Purple Diamond Skrevet 16. juli 2009 #6 Skrevet 16. juli 2009 Det er faktisk forskjell på å bli tatt bilde av når man er "på jobb" som artist, og på å bli tatt bilde av på en privat ferietur. Det at man jobber som artist, og i den forbindelse stiller opp til på diverse arrangementer betyr ikke at man skal være fritt vilt for fotografer og sladderpresse også i private sammenhenger. Jeg synes det er en veldig umoden tankegang. Jeg er sjeleglad for at vi ikke har de samme tilstandene i Norge som i USA og England, hvor kjendisene ikke kan stikke nesen ut av vinduet i sitt eget hus uten at noen tar bilder av dem og skriver skit. Om man leser engelske aviser som the Sun og the Mirror, eller ser på amerikanske kjendissladresider som berømmelige tmz, så er det til å bli helt kvalm av. Jeg synes så synd på de stakkars kjendisene som blir utsatt for slikt. Hvorfor skal det å være en god musiker eller skuespiller bety at man ikke lenger har rett på et privatliv? Jeg er glad for at mine yndlingsmusikere lager musikk og stiller opp til intervjuer og konserter. Tenk om de hadde latt være å gi ut musikken sin av frykt for å miste privarlivet sitt? Tenk om Michael Jackson hadde forutsett at han måtte ha en liten hær av sikkerhetsvakter for å kunne ta med seg barna i dyrehagen. Tenk om han hadde tenkt at "nei, dette orker jeg ikke", og latt være å gå solo, men trukket seg stille tilbake etter Jackson 5. Hva verden da hadde gått glipp av. Når du sier det sånn så...er jeg egentlig ganske enig med deg! Hvilke gode skuespillere og flinke musikere vi hadde gått glipp av!
yoga Skrevet 16. juli 2009 #7 Skrevet 16. juli 2009 Såklart man skal kunne ha privatliv her i landet også. Men jeg må jo ærlig si at jeg synes hun/dem har lagt litt opp til det selv.. Jeg vet ikke om de enda har offisielt gått ut og sagt at de er et par? Det var jo uansett en periode de benektet og mystifiserte hele affæren, og da ber de jo om nysgjerrige journalister. Så selv Tone og Aksel for et par uker siden, og det var da ikke tvil om at de var et par! Eller så er det et vennepar som virkelig kan kunsten å kysse.
Gjest me Skrevet 17. juli 2009 #9 Skrevet 17. juli 2009 :gjeiper: Egentlig skjønner jeg dama godt. Ja hun likte oppmerksomheten i starten, hele samfunnet er bygget opp rundt kjendiser og status. Spå kansje ikke så veldig rart Med mindre vi apekatter (les mennesker) klarer å gro en hjerne, og slutte og sluke kjendiser og sladder om totalt uinteressante ting helt rått, vil medier utnytte jenter og gutter som trodde at å være kjendis var helt supert. At folk kan gå så jævla bananas over et annet menneske akkurat som deg og meg, er helt totalt og komplett uforståelig. Er jo for svarte ikke rart at folk kriger og krangler mer en de elsker og koser når hjernen til de aller fleste mennesker er så til de grader underutviklet. Dette gjelder meg selv og, men jeg er ihvertfall klar over det og gjør noe med det.. La dette bli den offisielle glem og klem en kjendis dagen.
Purple Diamond Skrevet 17. juli 2009 #10 Skrevet 17. juli 2009 En stor klem til alle kjendiser fra meg!
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2009 #11 Skrevet 17. juli 2009 Såklart man skal kunne ha privatliv her i landet også. Men jeg må jo ærlig si at jeg synes hun/dem har lagt litt opp til det selv.. Jeg vet ikke om de enda har offisielt gått ut og sagt at de er et par? Det var jo uansett en periode de benektet og mystifiserte hele affæren, og da ber de jo om nysgjerrige journalister. Så selv Tone og Aksel for et par uker siden, og det var da ikke tvil om at de var et par! Eller så er det et vennepar som virkelig kan kunsten å kysse. Hvordan er det å "legge opp til det selv" å ikke ville utlevere privatlivet sitt til journalister? Er det slik at om man ikke frivilig gir fra seg alt av privar informasjon til pressen, eller så fortjener man at pressen prøver å grave opp informasjonen selv og trykker det opp så hele verden kan se? Hva har du med om de er kjærester eller ikke? Hadde du likt det om du hadde noe på gang med en fyr, men ikke var helt sikker på om dere var kjærester eller hva det ble til, og alle la nesen sin opp i det og trykket bilder og spekulerte?
yoga Skrevet 17. juli 2009 #12 Skrevet 17. juli 2009 Hvordan er det å "legge opp til det selv" å ikke ville utlevere privatlivet sitt til journalister? Er det slik at om man ikke frivilig gir fra seg alt av privar informasjon til pressen, eller så fortjener man at pressen prøver å grave opp informasjonen selv og trykker det opp så hele verden kan se? Hva har du med om de er kjærester eller ikke? Hadde du likt det om du hadde noe på gang med en fyr, men ikke var helt sikker på om dere var kjærester eller hva det ble til, og alle la nesen sin opp i det og trykket bilder og spekulerte? Jo, jeg tenker at de selv legger litt opp til dette. De er begge veldig offentlige personer, og de vet da at det innebærer den type, både ønsket og uønsket oppmerksomhet. Det burde såklart ikke vært sånn, men slik er det nå her i Norge, og det kommer nok bare til å bli verre og verre. Det ble tidlig spekulert i om de var et par eller ei, og fikk mange henvendelser fra media om dette. Og i stedet for å avkrefte eller bekrefte valgte de å mystifisere. Jeg husker et intervju hvor Hennie blir spurt om han kom til å ta med Tone på en prisutdeling, hvor da han svarer "Tone, hvem?" Og hvis ikke slike uttalelser bidrar til enda mer journalistisk graving, så vet ikke jeg. Og nei, jeg har ingenting med om de er kjærester eller ei, men jeg er også medlem av dette samfunnet, og kan ikke unngå å få med meg kjendissladder. Ikke er jeg en veldig offentlig person heller, så snoking i mitt kjærlighetsliv slipper jeg. Men hadde jeg valgt å være en offentlig person, så hadde jeg fått med meg snoking som en del av den pakka..
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2009 #13 Skrevet 17. juli 2009 Hvordan er det å "legge opp til det selv" å ikke ville utlevere privatlivet sitt til journalister? Er det slik at om man ikke frivilig gir fra seg alt av privar informasjon til pressen, eller så fortjener man at pressen prøver å grave opp informasjonen selv og trykker det opp så hele verden kan se? Hva har du med om de er kjærester eller ikke? Hadde du likt det om du hadde noe på gang med en fyr, men ikke var helt sikker på om dere var kjærester eller hva det ble til, og alle la nesen sin opp i det og trykket bilder og spekulerte? Tone har brukt mediene til sin fordel i en slik grad at det blir litt tåpelig å bli sint når de plutselig gir henne oppmerksomhet på et område hun egentlig ikke har lyst til å dele med andre. Uten mediene hadde ikke Tone vært den kjendisen hun så gjerne ønsket å bli. I noen år har hun stilt opp på alt av kjendissammenkomster og jobbet for å bli sett. Hun må forstå at det er negative sider ved å være kjent, og en av dem er selvfølgelig at du har mindre privatliv enn før. 1
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2009 #14 Skrevet 17. juli 2009 Dette er en del av å være kjendis. Det fungerer ikke at man kun er kjendis når man er på jobb og ønsker å være privat når man har fri. Har man stukket nesa si ut så må man tåle resten også. Sånn er det.
Gjest qwe Skrevet 17. juli 2009 #15 Skrevet 17. juli 2009 skulle gjerne sett reaksjonen til disse såkalte kjendisene om folk hadde gitt blaffen i de, da hadde de nok hylt enda høyere. ¨
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2009 #16 Skrevet 17. juli 2009 Tone har brukt mediene til sin fordel i en slik grad at det blir litt tåpelig å bli sint når de plutselig gir henne oppmerksomhet på et område hun egentlig ikke har lyst til å dele med andre. Uten mediene hadde ikke Tone vært den kjendisen hun så gjerne ønsket å bli. I noen år har hun stilt opp på alt av kjendissammenkomster og jobbet for å bli sett. Hun må forstå at det er negative sider ved å være kjent, og en av dem er selvfølgelig at du har mindre privatliv enn før. *signerer* Når hun har klint trynet sitt i kameralinsene ved en hver anledning så må hun tåle såpass! 1
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2009 #17 Skrevet 18. juli 2009 Når man jobber så hardt for å bli kjent som det hun har gjort, så er det latterlig å klage over at noen tar bilder. Det er flere kjendiser som aldri stiller opp på premierer eller kjendisfester, men som kun vil "bli kjent" ut fra hva de gjør. Ingen tar bilder av dem på ferie! WOW, det går faktisk an å styre det selv? En eller annen synser mente det var hevn fra Se&Hør fordi Idol-Tone ikke ville samarbeide med dem. Men uansett årsak så har hun bedt om det selv. Det går an å ikke stikke nesa frem overalt. Er så enig med Anne B. Ragde i denne saken! 1
Kamikatze Skrevet 18. juli 2009 #18 Skrevet 18. juli 2009 "Glem en kjendis dag". Hahaha! Dagens desidert beste!
Gjest Bond Skrevet 20. juli 2009 #19 Skrevet 20. juli 2009 (endret) Det er jo noen norske kjendiser som er på Se&Hør og andre lignende blad litt oftere enn andre? Det er jo noen som har vært mer villige til å bygge kjendisstatus på den måten enn å bare bli kjent via musikken/skuespill? Selv i Hollywood finnes det drøssevis av artister og skuespillere som lever relativt anonymt liv og er ikke gjengangere på sladdersidene. Så det er et viss valg der, man kan faktisk bare fokusere på musikken og ikke stille i alle mulige reality shows og intervjuer og så videre. Om man har valgt å bli sladderpress-kjendis, da kan man vel ikke klage over det senere? Selvfølgelig, det er en del av marketing for platene, men det er jo akkurat der man velger selv om man vil ha den type marketing, eller om man vil ha mer privatliv. Endret 20. juli 2009 av Bond
Vera Vinge Skrevet 22. juli 2009 #20 Skrevet 22. juli 2009 Jeg syns man som kjendis også har rett på et privatliv. Selv om man i hennes posisjon også er avhengig av at mediene skriver om en. Og så må jeg bare le av alle som indignert hevder at "hun ikke er så pen som alle skal ha det til" eller at "hun må jo spille på utseende når hun er så dum i topplokket" (sikter ikke nødvendigvis bare til denne tråden). Jenta har da ikke skadet noen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå