Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2009 #1 Skrevet 16. juli 2009 Dere som skal gifte dere utendørs, hvordan gjør dere dette? Vi skal gifte oss ute på en stor grønn gressplen. Jeg kunne tenke meg å pynte og lage det pent ute, men trenger tips her!
Gjest Gjest_prestekrage_* Skrevet 16. juli 2009 #2 Skrevet 16. juli 2009 Vi skal ha partytelt, rød løper fra veien, men gresslys i stikanten. Utenfor partyteltet er det masse grønt gress og noen epletrær. Der skal vi ha masse levende lys i trærene. Vi setter også opp noen bord og stoler til de som røyker og evnt vil sette seg litt ute. Disse pyntes bare med en liten blomsterbukett. Inni teltet går fargene hvitt,rødt og sølv. Det vil bli stor lyskrone,samt levende lys på bordene,bakkelys. Og masse røde roser!!! Tror det blir bra! Ellers er det mange fine måter å pynte på. Feks med markblomster. Bare husk på at de visner veeeldig fort!! Og levende lys er ett must!!!!!! Gjerne masse i trærne(i syltetøyglass feks). Skal du ha vielse ute er det fint med en blomster/slyngplante portal!!!
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2009 #3 Skrevet 16. juli 2009 Det hørtes nyydelig ut!! Takk for tips. Glemte å nevne at det bare er vielsen som skal være ute. Selskapet skal være inne.
lost_bird Skrevet 16. juli 2009 #4 Skrevet 16. juli 2009 Det hørtes nyydelig ut!! Takk for tips. Glemte å nevne at det bare er vielsen som skal være ute. Selskapet skal være inne. Jeg har også den problemstillingen. Fungerer ikke med lys når det er lyst ute. Har også rød løper, men hva mer kan man pynte med? Venter i spenning på flere svar her!
Gjest ts Skrevet 16. juli 2009 #5 Skrevet 16. juli 2009 Åssen blir det med rød løper når det er ute på gresset? Hva slags type løper har du? Jeg ser for meg meg selv snuble oppover noe som ligger litt bølgete oppå gresset :$
lost_bird Skrevet 16. juli 2009 #6 Skrevet 16. juli 2009 Åssen blir det med rød løper når det er ute på gresset? Hva slags type løper har du? Jeg ser for meg meg selv snuble oppover noe som ligger litt bølgete oppå gresset :$ Jeg har faktisk ikke peiling på hva slags rød løper det er. Der vi bestilte den stod det bare "rød løper". Men, for å safe, ifh. til snubling og synking ned i bakken, går jeg faktisk barbeint opp til "alters", også tar jeg på meg skoene etterpå.
Coriander Skrevet 16. juli 2009 #7 Skrevet 16. juli 2009 Dere som skal gifte dere utendørs, hvordan gjør dere dette? Vi skal gifte oss ute på en stor grønn gressplen. Jeg kunne tenke meg å pynte og lage det pent ute, men trenger tips her! Vi skal også gifte oss ute på en gressplen, men foran et tre, hvor vi skal henge en krans med samme type blomster som i buketten. Som 'midtgang' tenkte vi bare å strø roseblader. Man trenger vel ikke egentlig å pynte så veldig mye når vielsen er utendørs?
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2009 #8 Skrevet 16. juli 2009 Jeg har faktisk ikke peiling på hva slags rød løper det er. Der vi bestilte den stod det bare "rød løper". Men, for å safe, ifh. til snubling og synking ned i bakken, går jeg faktisk barbeint opp til "alters", også tar jeg på meg skoene etterpå. Hvor er denne bestillt?
Gjest Gjest_prestekrage_* Skrevet 16. juli 2009 #9 Skrevet 16. juli 2009 Det sto vel på toppen at det var bryllupet, ikke festen. BAre meg som misforsto. Men vielse... rød løper får du hos mange bryllupsbutikker på nett,eller man kan leie fra feks utleieservice.no portal kan man kjøpe på plantasjen tror jeg....Eller man kan stå under ett tre.. Skal du ha sitteplasser til gjestene? da er det jo fint med blomsterpynt på stolene,inn mot "midtgangen". Ellers trenger man vel ikke så mye.
lost_bird Skrevet 16. juli 2009 #10 Skrevet 16. juli 2009 Hvor er denne bestillt? Send meg en PM så skal jeg svare!
jaev Skrevet 21. august 2009 #11 Skrevet 21. august 2009 Hvem står for vielsen når den gjennomføres ute?
koggos Skrevet 21. august 2009 #12 Skrevet 21. august 2009 er kjempemange brylluper i USA som er ute, sjekk nettet for inspirasjon. Jeg kikker mye på oncewed.com for eksempel.
Aurora26 Skrevet 21. august 2009 #13 Skrevet 21. august 2009 Planlegger også et hagebryllup med uteseremoni. Har ikke helt funnet ut hvordan vi skal gjøre det praktiske med seremonien (i forhold til hvem som skal vie oss siden vi ikke skal gjøre det kirkelig og ikke er medlemmer av HEF). Seremonien/vielsen vil kanskje skje nede ved havet, mens festen blir i hagen til et vennepar av foreldrene mine som har tilbudt oss sin stoooore, fine hage. Jeg EEEEELSKER detaljer og pyntegreier, så har masse greier jeg har lyst til å ramme inn dagen vår med. Koser meg med å lete etter idéer og inspirasjon over alt. Har funnet masse på: www.theknot.com Så det blir dekorasjoner i temafargene, MASSE levende lys, roseblader som "løper", og kanskje litt lyssetting av trær i hagen etc. Skal ut dit og ta en titt på stedet neste uke (har ikke vært der på maaaange år), så gleder meg MASSE!! Får nok ENDA flere idéer etter det! Noen som har tips til flere nettsider for inspirasjon?
Sunshine Skrevet 26. september 2009 #14 Skrevet 26. september 2009 Denne nettsiden titter jeg innom flere ganger i uka. Det er masse inspirasjon å hente, og det er også en blog til i menyen øverst på siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå