Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2009 #1 Skrevet 16. juli 2009 Jeg har en unge på 1 år som hele tiden har vært verdens greieste og roligste unge. Bare blid og fornøyd og veldig rolig. Men så har vi plutselig fått en ny unge nå som han har blitt 1 år. Han er kjempesutrete!! Han sutrer og skriker når han blir skifta på, vaska, når han skal ha mat og mens vi lager maten, når han ikke får det som han vil og når han prøver å reise seg og ikke får det til. Jeg tenker at det nok er vanlig i den alderen? At det er en fase? Men det er klart jeg er bekymra for at jeg har skjemt han bort... Jeg prøver å avlede ved f.eks. bleieskift. Passer på at han får holde en leke, og synger en sang. Det hjelper! I tillegg lar jeg han få en skalk mens jeg lager mat. Og hjelper han når han prøver å reise seg og gå. Men ellers lar jeg han sutre litt når han er på gulvet og vil ha oppmerksomhet. Det hender han skriker med en gang jeg går ut av syne... Han finnes ikke kosete da. Vil ikke sitte på fanget, kose eller ligge ved siden av meg noen gang. Han er også fæl til å bite, klore og lugge. Da tar jeg bare bort armen hans og sier "nei". Han forstår nei. Jeg vil gjerne håndtere dette riktig, og trenger noen tips!
Gjest imli Skrevet 16. juli 2009 #2 Skrevet 16. juli 2009 Jeg tror det er ganske vanlig, fordi ungene rundt den alderen begynner å få sin egen vilje... Vi har en gutt på 15 mnd, og han kan være ganske bestemt Det blir litt hyl og skrik hvis det er ting vi må si nei til eller ta fra ham. Ganske fæl til å bite, lugge osv her også desverre. Er vel ikke så mye annet å gjøre enn å ta ungen vekk, si nei, og ikke gi det mer oppmerksomhet.
Kykkelikokos Skrevet 16. juli 2009 #3 Skrevet 16. juli 2009 Hvis Live slår eller klyper, tar vi hånden hennes og stryker forsiktig med den og sier "bare kose". Dette gjelder både hvis hun blir for voldsom med katten, eller andre barn, eller oss selv. Det er normalt at de utvikler viljen sin i den alderen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå