Goose Green Skrevet 17. juli 2009 #21 Skrevet 17. juli 2009 1.Jo da, selvsagt drepte tyske soldater noen, på lik linje med allierte eller sovjetiske soldater. 2.Tja, Hitler hadde lovet å fordrive jødene og andre uønskede "undermennesker"fra Det tredje riket, og at de visste at disse menneskene ble deportert til konsentrasjonsleirer, og ikke bare eksportert østover, eller til USA og Storbrittania, er jeg veldig skeptisk til. Etter krigen gråt verden over jødenes skjebne. Men husk at på andre sida av kloden regjerte den japanske krigsmaskinen. I perioden 1937-1945, ble nærmere 3 milloner sivile kinesere masakret av japanske militære. Dette er senere blitt kalt det asiatiske holochaust. Så, en trenger ingen Maine kamp eller annen forskrudd politisk ideologi for å begå grusomheter. Imperialisme og jakt på olje og kull, kan faktisk kulliminære i det grusomste som historia her beviser. Men, av ein eller annen grunn: Det er nazismen som står tilbake som svarte-per og den stygge ulven. Japan ble tidlig tilgitt etter Tokyo-prosessen.
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2009 #22 Skrevet 17. juli 2009 Tyskerene var snille og gode mennesker under krigen. Tross alt det var en ond Østerriker ved navn Hitler som tvang dem til det
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2009 #23 Skrevet 17. juli 2009 Har akkurat sett Max Manus. Det har igjen fått meg til å undre over hva som gjorde at tyskerene kunne drepe så mange mennesker under krigen. Jeg er ikke så god på historie men har forstått at Hitler drev propaganda i Tyskland i lang tid. Men uansett, hva i all verden fikk de tyske mennene til å drepe så mange mennesker på den måten de gjorde??????????? Noen som har noen tanker rundt dette og kanskje er litt gode på historie? En ting er sikkert Nordmenn hadde det mye enklere og bedre under den tyske okupasjonen en f.eks Polakker eller andre øst europeiske land. Dette er ikke noe vi kan nekte for. Jeg sier ikke at okupasjonen i Norge ikke var ille men iforhold til hvordan den var f,eks i Polen så hadde Norge det ganske mye bedre. 10.000 nordmenn døde under 2 verdenskrig. Det er mindre en svartedauden mye mindre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå