Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei

Jeg har gått til anskaffelse av MD formulations moisture defense antioxidant med SPF 20. Jeg har litt oljete hud, og har sjelden sliti med lite fuktighet, og vanligvis blir huden min blank utover dagen. Dette skjer ikke med denne MD kremen, men huden kjennes derimot litt stram ut, selv om huden er glatt og fin ellers. Jeg har hørt at noen har brukt fuktighetsserum under denne kremen, er det noen som har noen anbrfalinger?

Nå skal det sises at dette er mitt første ordnetlige hudpleieprodukt, jeg veit ikke om det har noe å si ? (har bare brukt billigmerker tidligere)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kanskje du kan bruke en av oljene fra Decleor under kremen. For mer info les her http://www.dermanor.no/cat/197.aspx

Takk for tipset :) det som er skikkelig kjipt er at de oljene koster over 200kr på cheapsmells.com, den irriterende 200kr grensa! Men det er ganske utrolig, jeg som hele tiden har tenkt på meg selv som en med fet hud, har kanskje fuktfattig hud, siden jeg blir så stram i maska etter den lette kremen...

Skrevet

Ja, det er utrolig hva man oppdager når man begynner å sette seg litt inn i hudpleie ;) Jeg også har registrert en del nye ting. Og du kan være fet, men fuktfattig, bare se her.

Gjest Gjest_anna_*
Skrevet

Hei... ser det er endel md-tråder, men litt usikker på hvor jeg skulle plassere denne.

Jeg har nå brukt den skrubbekremen fra MD formulations (face & body scrub), både på kropp og ansikt, tre kvelder i strekk. Jeg har fått med meg at det kanskje ikke er lurt å bruke den hver dag, men jeg liker den oppstrammende effekten de har på lårene mine. Jeg er heller ikke noe særlig ute i sola. Kan jeg fortsette med skrubben hver kveld, men bruke en skikkelig fet fuktighetskrem? Eller vil jeg bare ødelegge kroppen/ansiktet med så mye skrubbing? Har blitt ganske stygg i ansiktet nå, litt tørr og rød, skal det bli sånn før man ser noe særlig effekt? (all gørra skal opp til overflaten før man kan se resultater?)

Og så lurer jeg på noe annet, angående bruk av MD formulations og andre "vanlige", syrefrie produkter, som body lotion og ansiktskrem... Kan man bruke f.eks. REN's fuktighetskrem i ansiktet, selv om man vasker det med MD formualtions skrubb? Og, kan man bruke f.eks Clarins body lotion for ekstra tørr hud på kroppen etter en real skrubb med md formulations? Er litt redd for å mikse merker, spesielt når det gjelder disse "normale" syrefrie produktene og md. Jeg skal straks skifte ut bodylotion med MD-produkt, noen som vet om MD formulations har noen gode bodylotioner? Og... Noen som egentlig vet når man kan forvente å se resultater?

Jah, nu ble det mange spørsmål her, men takker så mye for hjelpen på forhånd.

Gjest Gjest
Skrevet
Takk for tipset :) det som er skikkelig kjipt er at de oljene koster over 200kr på cheapsmells.com, den irriterende 200kr grensa! Men det er ganske utrolig, jeg som hele tiden har tenkt på meg selv som en med fet hud, har kanskje fuktfattig hud, siden jeg blir så stram i maska etter den lette kremen...

Jeg har bestillt en sånn olje derfra og det gikk bra med tanke på toll.

Skrevet
Jeg har bestillt en sånn olje derfra og det gikk bra med tanke på toll.

Oj så du slapp momsen og den avgiften fra posten? Ba du de sette en lavere verdi, eller var posten bare uoppmerksom?

Skrevet

Jeg har også fått "lurt inn" noen pakker med verdi over 200,- Det kommer sikkert utrolig mange pakker til Norge hver dag, så de kan umulig sjekke verdien på absolutt alle, og min personlige teori er jo mindre pakke, jo større sjanse for at de ikke ser på den, hehe... Så man kan være heldig, men det er vel like stor sjanse for å være uheldig.

Skrevet
Jeg har også fått "lurt inn" noen pakker med verdi over 200,- Det kommer sikkert utrolig mange pakker til Norge hver dag, så de kan umulig sjekke verdien på absolutt alle, og min personlige teori er jo mindre pakke, jo større sjanse for at de ikke ser på den, hehe... Så man kan være heldig, men det er vel like stor sjanse for å være uheldig.

Jepp, men det er uansett billigere enn om man kjøper det i norsk nettbutikk eller i vanlig butikke. Lurer litt på om jeg bare ska ta sjansen. Men er usikker, burde jeg ta en av aromaessensene til Decleor eller Dermalogica skin hydrating booster som er et fuktserum? Noen som har noen meninger?

Gjest Gjest
Skrevet
Jepp, men det er uansett billigere enn om man kjøper det i norsk nettbutikk eller i vanlig butikke. Lurer litt på om jeg bare ska ta sjansen. Men er usikker, burde jeg ta en av aromaessensene til Decleor eller Dermalogica skin hydrating booster som er et fuktserum? Noen som har noen meninger?

Mange er veldig fornøyd med neroli oljen fra Decleor. Tror den skal passe de fleste.

Jeg har litt fet hud og bruker ylang ylang oljen, den er super til min hud! Jeg har høy talgproduksjon og samtidig fuktfattig hud. Sammen med dagkremen med faktor 20 fra MD er det en bra greie!

Skrevet
Eller vil jeg bare ødelegge kroppen/ansiktet med så mye skrubbing? Har blitt ganske stygg i ansiktet nå, litt tørr og rød, skal det bli sånn før man ser noe særlig effekt? (all gørra skal opp til overflaten før man kan se resultater?)

Nei, du skal ikke skrubbe til du blir tørr og rød, det er for hardt for huden. Det holder med eksfoliering en gang i uken, og de fleste trenger heller ikke dette, lett gnidning i ansiktet med en fuktig klut (f. eks når du renser ansiktet om kvelden) er nok. Du kan heller ikke skrubbe ut kviser eller hudormer i noen særlig grad. Generelt vil AHA syrer (som i MDs produkter) være gode for generell hudfornyelse og BHA og/eller retinolprodukter (som f.eks Differin) vil fungere godt mot hudormer.

Er litt redd for å mikse merker, spesielt når det gjelder disse "normale" syrefrie produktene og md.

Blanding av merker er helt fint, mix og match. :)

Gjest Lydia1990
Skrevet

Jeg liker skin hydrating booster fra Dermalogica :D Funket kjempebra for meg da jeg slet med tørr/dehydrert og litt stram hud!

Gjest shakeitlikejello
Skrevet

Decleor neroli essence er bra serum for fuktfattig hud. Som maske er Decleor hydra floral moisturising mask bra for fuktfattige. Masken kan også brukes som nattkrem.

Skrevet
Decleor neroli essence er bra serum for fuktfattig hud. Som maske er Decleor hydra floral moisturising mask bra for fuktfattige. Masken kan også brukes som nattkrem.

Høres supert ut, jeg har ikke tatt meg bryderi me å ha nattkrem (kanskje derfor huden min nå er fukfattig) så har jeg hørt en del bra om Decleor Hydrafloral Mask som også kan brukes siom nattkrem. Så dersom cheapsmells.com kan slutte å klikke bestiller jeg den snart :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...