Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet som vikar i en bedrift siden mars og er nå ferdig der. Jeg har ikke hatt fast jobb og fått timebetalt. Får jeg da noe feriepenger og kan jeg be om å få dem sammen med siste lønning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja og ja. Egentlig skal feriepenger opptjent i år utbetales neste år, men når du slutter kan du få dem da. Husk at du får skattetrekk på dem når de utbetales i år. Venter du til neste år utbetales de uten trekk (men du må uansett skatte av dem da).

Skrevet

Når du har sagt opp kan du be om å få feriepengene. Du må ikke vente til du får dem neste år. Du får selvfølgelig feriepenger. Alle skal ha det.

Gjest Gjest
Skrevet
Når du har sagt opp kan du be om å få feriepengene. Du må ikke vente til du får dem neste år. Du får selvfølgelig feriepenger. Alle skal ha det.

Det er ingen selvfølge å få feriepenger når man er i starten av arbeidslivet. Hadde ts fortsatt vært ansatt der så ville h*n ikke fått feriepenger før til neste år.

Skrevet

Jo, det er en selvfølge å få feriepenger. Det blir selvfølgelig ikke store slanten fra mars til juli, men man kan få pengene utbetalt mår man slutter, selv om det bare var en kort periode man jobbet.

Skrevet

Tusen takk for svar! Jeg er klar over at det ikke er snakk om mye penger, men lite er da noe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...