Gjest bokglad Skrevet 15. juli 2009 #1 Skrevet 15. juli 2009 Ønsker å lese flere bøker hvor handlingen er satt til midtøsten. Noen (bra) tips? Har tidligere lest: Drageløperen, Tusende Stråler og Irans Kvinner.
Gjest Bond Skrevet 16. juli 2009 #2 Skrevet 16. juli 2009 "Huset ved moskeen" av Kader Abdolah "Skam", "Sataniske Vers" av Salman Rushdie "Snø", "Mitt navn er karmosin" av Orhan Pamuk (han har sikkert flere også)
Fandenivoldsk Skrevet 16. juli 2009 #3 Skrevet 16. juli 2009 "Kabul Skjønnhetsskole" av Deborah Rodriguez
lost_bird Skrevet 16. juli 2009 #4 Skrevet 16. juli 2009 "Ikke uten min datter" - Betty Mahmoody og William Hoffer "Price of honor" - Jan Goodwin "A Promise to Nadia: A True Story of a British Slave in the Yemen" - Zana Muhsen and Andrew Crofts "Sold: One Woman's True Account of Modern Slavery" - Zana Muhsen and Andrew Crofts "Without Mercy" - Miriam Ali "Arabias døtre" - Jean P. Sasson "Medmennesker" - Unni Wikan "Kairo triologien" - Naguib Mahfuz
Skildring Skrevet 16. juli 2009 #6 Skrevet 16. juli 2009 Den er ikke om midtøsten, og kanskje ikke veldig relevant i denne sammenhengen, men jeg vil anbefale den likevel: Balansekunst av Rohinton Mistry. Det er en god bok der handlingen foregår i India under unntakstilstanden(1975-1977).
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2009 #7 Skrevet 17. juli 2009 Den er ikke om midtøsten, og kanskje ikke veldig relevant i denne sammenhengen, men jeg vil anbefale den likevel: Balansekunst av Rohinton Mistry. Det er en god bok der handlingen foregår i India under unntakstilstanden(1975-1977). Helt enig! Denne boken satt skikkelig lenge i hos meg =)
Tabris Skrevet 17. juli 2009 #8 Skrevet 17. juli 2009 "Arabias døtre" - Jean P. Sasson Jeg vil anbefale å først lese den forrige boken i hennes "trilogi" - Prinsessen. En sann historie om hvordan livet er for en Saudi-Arabisk prinsesse. Sterk og god lesing, jeg har lest disse bøkene flere ganger.
Gjest bokglad Skrevet 17. juli 2009 #9 Skrevet 17. juli 2009 Tusen hjertelig for bra innspill. Skal absolutte sjekke ut flere av bøkene her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå