Gjest Tweek Skrevet 15. juli 2009 #1 Skrevet 15. juli 2009 (endret) . Endret 27. desember 2009 av stearinpikken
Gjest Gjest_zero_* Skrevet 15. juli 2009 #2 Skrevet 15. juli 2009 Ring dem, forklar situasjonen for dem. Noen ganger er det bedre å ringe i stedet for å sende mail.
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2009 #3 Skrevet 15. juli 2009 Lykke til!! Tele 2 er et helvete og forholde seg til. Har en venninne som hadde et svare strev med tele 2, måtte koble inn forbrukerombudet og greier. De er smålige, vanskelige og umulige og finne en løsning sammen med.
Gjest Tweek Skrevet 15. juli 2009 #4 Skrevet 15. juli 2009 (endret) . Endret 27. desember 2009 av stearinpikken
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2009 #5 Skrevet 15. juli 2009 Jeg bestilte Tele2 sheriff på nyåret tror jeg det var. Da får jeg jo 125 kr som jeg kan bruke til hva jeg vil, som de skal trekke fra som rabatt på regningen. Alt gikk fint i begynnelsen, og fikk ikke regning før 3-4 mnd senere. Den var på 150 kr eller noe, for jeg bruker ikke mobilen så mye. Jeg hadde da også vært i utlandet. Så etter det har det klikket helt! Jeg bruker fortsatt mobilen lite, men litt mer enn hva jeg gjorde. Forrige regning tror jeg det var kom på 250 kr, og jeg tenkte hva faen. For da må jeg jo ha brukt mobilen for sånn 375 kr og at de da har trukket fra. Og jeg bruker ikke mobilen så mye, men var litt usikker. Jeg betalte den iallefall, da jeg fikk en melding på telefonen at jeg måtte betale for å slippe purregebyr. Har fått en regning til etter dette, som var på 200 kr ca. Og nå har jeg fått enda en! Jeg fikk en sms av tele2 på fredag hvor det sto at jeg måtte betale 250 kr nå så slipper jeg purregebyr. Greia er at nå hadde jeg ikke fått regning på det engang. Jeg syntes det var mye, så jeg har ikke betalt den enda, for jeg vil se regningen først. Kjæresten min har samme abonnement, og han fikk regning nettopp. Der har de også bare trukket fra 100 kr, når de egentlig skal trekke fra 125 kr. Iallefall, i dag har jeg fått regning fra tele2. Og den kom på 476 kr. Hva faen skjer med det? Jeg bruker ikke mobilen så mye i det hele tatt, og dette er bare for en mnd! Jeg merker jeg blir dritirritert på Tele2, og jeg kommer til å bytte mobilabonnement. I går kveld sendte jeg også en mail til Tele2 hvor jeg forklarte at jeg ikke ville betale før jeg fikk en regning, og at jeg kom til å bytte over til One call, fordi de fremtrert som utrolig useriøse i tillegg til at da jeg hadde One call fikk jeg regning på kanskje 100 kr. Jeg føler jeg blir lurt, men jeg har jo ikke kontroll på hvor mye jeg har brukt. Jeg må vel bare betale den drittregning, med fakturagebyr på 28 kr i tillegg på tross av at jeg forrige gang jeg betalte be om efaktura! Andre med lignendes erfaringer fra Tele2 eller andre. Hva skal jeg gjøre og bør jeg bytte til One call eller er det andre som er bedre? Jeg håper du noterer navnene på de du snakker med på tlf til tele 2. Den nene vet ike hva den andre gjør. De har folk flere plasser i landet som svarer på tlf,så du kommer ikke til samme plass. De har en haug med folk som er helt udugelig. Der svarer i hytt og pine. "arresterer du de på noe, så er de i tillegg frekke. Man kan tro man hr brukt tlf lite,men du skal be om spesifisert regning. De har alle tlf du har ringt, så det er lett å etterkontrollerere både for deg og de. Jeg har hatt tele 2 i mange år og vert fornøyd med tilbudet deres,men de ansatte skulle vert sparket mange av de. Jeg savnet en regning ,og jeg skulle reise på ferie så ville fåbetalt den før jeg reiste. Så jeg ringte opp og fikk summen jeg skulle betale. Da jeg kommer hjem ligger det purring, og tenkte den må ha kommet underveis med betalingen. Så kom det mld på tlf, så brev om inkassovarsel og gebyrer. Ringte å snakket med en der som skulle ordne opp i det. Da hadde jeg bare fornavnet. Etter en uke kommer ny trussel, ringte på igjen...ingen viste hvem damen var, for da var jeg på en annen plass. Ikke var det notert noe heller Fikk navnet på nye damen som svarer, og hun fikset saken på to min med å si at hun skulle kontakte fakturaavd. En uke går og nå kom det fra innkasso med en mye større sum. Ringer opp igjen, vedkommende som svarer finner ikke noe om den saken, kun at jeg skylder penger. Han forteller da at de kontakter aldri fakturaavd og ordner opp slik den forige forteller Nå hadde det gått så lang tid som tre mnd, og regningen vistes ikke i nettbanken lenger. Så kontakter jeg nettbanken pr.tlf og får de til å maile meg kvittering på at den er betallt.Ringer tele 2, og vedkommende nekter for at den er betalt. jeg forklarer da at nettbaken hadde sndt den til meg. Da sbarer hun at det kunne ikke de stole på,men jeg kunne få nettbanken til å sende meg kvitteringer i posten, som jeg skulle videresende til de. Da ble jeg sint, og da svarte hun at hun gadd ikke snakke med meg om jeg hissa mge opp. Samtidig stengte hun min tlf mens je snakket med henne. Og det etter at jeg fortalte at jeg er totalt avhngi av den til jobbsituasjonen. begeret var fullt for meg nå. jeg var helt fortvilt......da kontaktet en av sjefene i tele 2. fortalte om dette som har pågått over flere mnd. Om udugelige ansatte. Ansatte som ikke klarer avanserte spørsmål som de må bruke andre ord en ja eller nei. de var frekke osv. Sjefen fikset det på ti min. Han skriver til meg at jeg har faktisk penger til gode hos de. jeg har betalt inn for mye penger. Etter det fungerte det fint, helt til i vår jeg skulle ha meg en ny privat tlf, hadde dårlig råd da,så jeg lkøpte en de hadde på tilbud på nett sidene sine. ringte å forhørte meg. Det var en grei tlf.som de hr solgt mye av. det han ikke fortalte at det var en elendig tlf. Det er nesten ike signal, hører så vidt folk prater. Jeg må gå ut av huset på en bstemt side. Så spurte jeg om jeg fikk beholde venneravtalen..å ja da.....det stemte ikke. nå er jeg beg i ny jobb og har ikke råd til en ekstra tlf. Ringte å spurte om jeg fikk kjøpee en ny da den ikke er brukelig, og slippe bindingstid på den dårlige mot at jeg kjøpte en med bindingstid. Den andre er barfe å kaste,men nei, måtte betale et år først. Nå er det slik med mange teleselskaper...helt umulige anatte, men tror tele to topper listen over udugelige ansatte
Gjest Tweek Skrevet 15. juli 2009 #6 Skrevet 15. juli 2009 (endret) . Endret 27. desember 2009 av stearinpikken
Gjest Tweek Skrevet 15. juli 2009 #7 Skrevet 15. juli 2009 (endret) . Endret 27. desember 2009 av stearinpikken
-Carrie Skrevet 16. juli 2009 #8 Skrevet 16. juli 2009 Har du logget deg inn din side på tele2. no? Der kan du nemlig se spesifisert oversikt over alle samtalene og smsene du har sendt.
Gjest Tweek Skrevet 16. juli 2009 #9 Skrevet 16. juli 2009 (endret) . Endret 27. desember 2009 av stearinpikken
Gjest Tweek Skrevet 16. juli 2009 #10 Skrevet 16. juli 2009 (endret) . Endret 27. desember 2009 av stearinpikken
Gjest Ulva35 Skrevet 16. juli 2009 #11 Skrevet 16. juli 2009 Har aldri hatt Tele 2, men har hørt mange lignende historier. Hadde nok byttet ja, men hva du enn gjør: IKKE BYTT TIL VENTELO De er 100 ganger verre.
Gjest Tweek Skrevet 16. juli 2009 #12 Skrevet 16. juli 2009 (endret) . Endret 27. desember 2009 av stearinpikken
-Carrie Skrevet 16. juli 2009 #13 Skrevet 16. juli 2009 Jeg synes det hele høres veldig merkelig ut. Både jeg og samboeren min har tele2 sheriff, og vi har aldri hatt så lave regninger som nå. Det kan ofte gå en måned eller to uten at vi får regning.
Gjest Tweek Skrevet 16. juli 2009 #14 Skrevet 16. juli 2009 (endret) . Endret 27. desember 2009 av stearinpikken
Zzyzx Skrevet 16. juli 2009 #15 Skrevet 16. juli 2009 Hvis jeg bytter fra Tele2 til One Call, får jeg ikke med nummeret mitt? Oppsigelse Jeg har jo alltid fått med nummeret, og jeg har byttet en del ganger. Går helt fint å få med nummeret, bare ikke si opp hos Tele2 selv. Bestill nytt hos OneCall og velg portering av nummer, så ordner OneCall med oppsigelsen hos Tele2.
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2009 #16 Skrevet 16. juli 2009 Snodige greier. Jeg har hatt Tele2 Sheriff i et halvt år, og den største regningen jeg har hatt har vært på noen og 30 kr. Det er ikke noen som har meldt nummeret ditt på en sånn "morsom" spill og ringelydtjeneste som koster flesk pr uke?
Supramundane Skrevet 16. juli 2009 #17 Skrevet 16. juli 2009 Jeg syns også dette er rart, jeg og samboeren har hatt Tele2 i mange år nå, og aldri hatt noen problemer. Ring de, skriv ned navnet på den du snakker med, så løser det seg nok.
Gjest tidligere tele2-kunde Skrevet 17. juli 2009 #18 Skrevet 17. juli 2009 Jeg syns også dette er rart, jeg og samboeren har hatt Tele2 i mange år nå, og aldri hatt noen problemer. Ring de, skriv ned navnet på den du snakker med, så løser det seg nok. Åhnei, så enkelt er det nok ikke... Jeg er en av flere i vennegjengen som har hatt store problemer med tele2. Ikke svarer de, når de svarer får du feil svar, du får forskjellige svar alt etter hvem du snakker med. Flere av dem bruker til og med fake navn. De svarer frekt, lover å ordne ting, men ingenting skjer. De sender ut regninger til folk som ikke har abonnement der, de endrer vilkår underveis, uten å varsle kunden. Nei takk, aldri mer tele2.
Jade Skrevet 17. juli 2009 #19 Skrevet 17. juli 2009 Du som har dårlig dekning med den nye telefonen. Kan det være at du har dårlig NetCom-dekning hvor du bor? En dårlig kombinasjon sammen med en dårlig antenne... Forhåpentligvis har du bedre Telenor-dekning (som OneCall bruker). Jeg har selv gått fra Tele2 til OneCall. Ingen problem med å få med nummeret mitt. Så nå har jeg bedre dekning, og lavere telefonregninger!
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2009 #20 Skrevet 17. juli 2009 tele 2 suger ja!! hadde tele 2 før. men det ble det fort slutt på da jeg fikk en regning på 3400 kr, som de påstod hadde hengt i luften lenge og nå kommet frem.. for no tull! jeg hadde fått jevnt og trutt regninger som jeg syntes allerede da var urimelige. også brått for jeg en smellregning som jeg ikke ante hva var for noe. jeg prøvde ringe og klage men de bare reppeterte seeg selv hele tiden. "det er teleminutter som har hengt i luften, som nå har kommet frem!" jeg ble gal!!! jeg sa opp tvert!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå