Go'jenten Skrevet 22. juli 2009 #21 Skrevet 22. juli 2009 Ja, jeg kjenner de. Lillebror er venner med deres sønn på samme alder, forholdet er kjempefint oss imellom De er muslimer.
Gjest Vampen Skrevet 22. juli 2009 #22 Skrevet 22. juli 2009 Å jeg ordla meg kanskje litt feil. Jeg har ikke noe imot folka personlig, bare hva denne religionen gjør med dem. Jeg var bare litt hissig, det er vel tilgitt etter en slik opplevelse? Men vi ble venner igjen nå da, de fikk alle flaskene våre da vi skulle flytte så de kunne pante dem og kjøpe seg no snæx! Jeg er ikke langsint heller! Selvfølgelig skjønner jeg at du er hissig, jeg hadde vært hissig selv. Men jeg er uenig med deg i at det å bryte seg inn, klappe til folk, ta kvelertak og true med å voldta en "norsk hore" er noe religionen gjør med de. Jeg skulle likt å se de gjør det samme i et strengt muslimsk land med full sharia. Da hadde de nok sansynligvis fått føle på kroppen hva religionen deres mener om den type oppførsel. Det som frustrerer meg litt er at mange nordmenn gir Islam skylda for det muslimer gjør, og muslimer har en stygg tendens med å prøve å bortforklare egen idioti med å skylde på religion. Saken er at veldig lite av det som nevnes i norske media, det være seg innbrudd, snyte på skatten, voldtekt, narkotikahandel eller hva det måtte være, er greit i Islam. En stor imam fra den arabiske verden sa vel noe slikt som at det var mange muslimer i Europa, men ikke noe Islam. Jeg er ikke muslim, og jeg har ingen problemer med å diskusjoner om problemer og utfordringer som kommer i kjølevannet av Islam. Men det som gjør meg litt frustrert når man gir Islam skylda for alt muslimer gjør, så tar man fra de det individuelle ansvaret, og deler ut kollektiv skyld til alle som tilhører religionen. Og det gjør ikke akkurat saken bedre.. Min samboer er en arabisk muslim fra et land med ganske lite utvandring, hans landsmenn utgjør ikke en stor gruppe i Norge, og har på ingen måte utmerket seg spesielt i norske media. Han møter allikevel mye fordommer og rasisme her i Norge, og opplever å bli dømt nord og ned på grunn av hva andre muslimer (gjerne fra andre land, og helt forskjellige kulturer) har gjort. Og det hjelper ikke noen.. Helt til slutt syntes jeg faktisk heller ikke det blir riktig å ta fra ugjerningsmenn ansvaret for sine handlinger ved å forklare det med eller skylde på religionen deres. Alle er ansvalige for sine handlinger, og en drittsekk er en drittsekk, uavhengig av hvem han er, hva han tror på eller hva slags hudfarge han har. Så kort oppsummert, du må gjerne ha noe personlig i mot disse idiotene, for det var de personlig som oppførte seg som rasshøl.
Gjest milkyway Skrevet 22. juli 2009 #23 Skrevet 22. juli 2009 Men jeg synes det er det samme hele tiden, og det er jo ikke rart at de ser på oss som horer her vi løper rundt i sommerklærne, mens hjemme er de vant med laken og har aldri sett en legg før. Men jeg blamer de ikke. Livet er for kort til å skylde på alle for at de er som de er, en får heller prøve å komme overens med alle, slik vi gjorde etter hendelsen. Blir bare mer hat av å hate tilbake, og sånt gidder jeg ikke mer! (ja jeg sto opp av riktig side av senga i dag )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå