tilla Skrevet 2. august 2003 #1 Skrevet 2. august 2003 Jeg vurderer å kjøpe meg et rekkehus på Søndre Nordstrand. Har ikke særlig kjennskap til bydelen og nå lurer jeg på hvordan det er å bo der? Et ønske jeg har er å finne et sted med utsikt mot fjorden.
Gjest Vega Skrevet 2. august 2003 #2 Skrevet 2. august 2003 Det spørs hvor på Søndre Nordstrand. Enkelte steder (Klemetsrud, Mortensrud) synes jeg det er så trangt - både mellom husene og rekkehusene. Mye støy (småbarnsfamilier) og lite uteplass i forhold til alle barna som bor der. Men jeg kan egentlig ikke uttale meg - har jo ikke bodd der, men kjenner noen som gjør det.
tilla Skrevet 2. august 2003 Forfatter #3 Skrevet 2. august 2003 Jeg er ikke kjent der så jeg vet ikke helt hvor jeg vil bo. Har tenk å ta meg en tur å se meg litt rundt om kring i bydelen når jeg får tid. Vil helst ikke bo "sild i tønne".
Gjest Vega Skrevet 2. august 2003 #4 Skrevet 2. august 2003 Tror ikke det er like "sild i tønne" overalt - men der de har bygget ut de siste åra, har de fortettet husene, slik at utearealet er krympet inn - blir mye støy, når det er mange småbarn. Tror Holmlia, som har litt "eldre" bebyggelse - har bedre arealplass - og kort vei til Ingierstrand.
Gjest Tex Skrevet 2. august 2003 #5 Skrevet 2. august 2003 Det er Oslos største bydel, da, så du må være litt mer spesifikk på nøyaktig hvor.... Jeg kunne for eksempel aldri tenke meg å bo på Holmlia, men på Søndre Dal er det veldig fint....
ringblomst Skrevet 2. august 2003 #6 Skrevet 2. august 2003 Har bodd midt mellom Holmlia og Hauketo, og trivdes veldig godt. Har ikke et vondt ord å si om Søndre Nordstrand, men så er jeg jo best kjent i mitt gamle område. Når det gjelder valg av bo-område, hadde jeg nok gått rundt og tittet litt på de forskjellige borettslagene; blant annet på vedlikeholdet av fellesarealer, som etter min mening sier ganske mye om engasjementet og økonomien i borettslaget. Selv synes jeg Toppåsen, Lerdal, Asperud, Ravnåsen/Sloreåsen og Gamlelinja har fine borettslag. Disse borettslagene er bygd på 80-tallet, og er ganske drevne kan du si. Men i disse borettslagene selges det ikke ofte rekkehus. De har alle en fin blanding av rekkehus og leiligheter av forskjellig størrelse. Bebyggelsen er nyere utover mot Åsbråten. Lykke til!
-Fisken- Skrevet 2. august 2003 #7 Skrevet 2. august 2003 Det er Oslos største bydel, da, så du må være litt mer spesifikk på nøyaktig hvor.... Jeg kunne for eksempel aldri tenke meg å bo på Holmlia, men på Søndre Dal er det veldig fint.... Helt enig med Tex. Så lenge man kommer bort fra de proppa rekkehusene og blokkene (hvis det ikke er det du er interessert i da) finnes det mange fine steder.
Lillebi Skrevet 3. august 2003 #8 Skrevet 3. august 2003 Jeg ville ikke flyttet dit, men det er sikkert greit nok. (Jeg kjenner mange hyggelige folk derfra, men jeg er litt skeptisk til oppvekstmiljøet der..)
Gjest Anonymous Skrevet 3. august 2003 #9 Skrevet 3. august 2003 Takk for svar :D Nå har jeg litt mer å gå utfra når jeg skal titte meg litt rundt der. MsFlorida jeg har ikke barn.
tilla Skrevet 3. august 2003 Forfatter #10 Skrevet 3. august 2003 Var vist ikke logget inn jeg :oops:
*marte* Skrevet 3. august 2003 #11 Skrevet 3. august 2003 Er oppvokst på "gangsterstedet" Holmlia, trivdes godt på Toppåsen jeg Har nå tenkt å kjøpe rekkehus et sted på Søndre Nordstrand. Fordeler er at man får mye for pengene der, og fjordutsikt uten å bli helt blakk! Når det gjelder oppvekstmiljø tror jeg man kan finne trøbbel uansett by eller land, Holmlia eller Holmenkollen...
tilla Skrevet 3. august 2003 Forfatter #12 Skrevet 3. august 2003 Marte, det med å få mye for pengene og at man kan få fjordutsikt, er en av grunnene til at jeg kan tenke meg å bosette meg på S. Nordstrand. Her jeg bor nå kan jeg ikke kjøpe meg et rekkehus, for det blir altfor dyrt og jeg har ikke lyst på blokkleilighet igjen. Er helt enig med deg i det du sier om oppvekstmiljø. Jeg bor på vestkanten og det er ikke bare, bare, å vokse opp her heller. Har også bodd på småsteder hvor det har vært mye tull.
Gjest Anonymous Skrevet 4. august 2003 #13 Skrevet 4. august 2003 Marte, det med å få mye for pengene og at man kan få fjordutsikt, er en av grunnene til at jeg kan tenke meg å bosette meg på S. Nordstrand. Her jeg bor nå kan jeg ikke kjøpe meg et rekkehus, for det blir altfor dyrt og jeg har ikke lyst på blokkleilighet igjen. Er helt enig med deg i det du sier om oppvekstmiljø. Jeg bor på vestkanten og det er ikke bare, bare, å vokse opp her heller. Har også bodd på småsteder hvor det har vært mye tull. Da er det bare å sette i gang da :D Gå på visning og se om du finner noe du liker! Veldig mye ute på markedet for tiden.
tilla Skrevet 5. august 2003 Forfatter #14 Skrevet 5. august 2003 Jepp Regner med at det kommer mer til salgs nå som ferien er over for de fleste.
Minmy Skrevet 11. august 2003 #15 Skrevet 11. august 2003 Hehe, funny sammentreff ( eller kanskje ikke..) Jeg vet ikke helt om dette innlegget blir litt på kanten av reglene her inne, men jeg pröver likevel. Mine foreldre har et hus (enderekkehus) til salgs på Söndre Nordstrand, närmere bestemt i det området som kalles Trygve Strömbergs vei. Jeg er vokst opp på Hauketo, og jeg synes det er kjempeflott der. Riktignok har vi ikke sjöutsikt på Tr. Strömbergsvei, men til gjengjeld har vi veldig näre til marka! Feltet vi bor på er en blanding av lave blokk/terrasseleiligheter, rekkehus og tomannsboliger med velholdte gröntarealer. Matbutikker finnes i fem minutters gangavstand, bussholdeplass likeså. Når det gjelder "klientellet" er det en blanding av barnefamilier og ektepar med utflyttede barn, de fleste norske og noen få utenlandske. Feltet er oppfört i 1979 og store deler av fellesgjelda er nedbetalt, derav bra husleie. Det siste jeg hörte var at de skal ha visning til helga så jeg tipper du ser annonse i avisen i slutten av denne uka. Om du vil vite mer titter jeg innom her igjen så det er bare å spörre. Lykke til på jakten!
tilla Skrevet 12. august 2003 Forfatter #16 Skrevet 12. august 2003 Hei Minmy Takk for at du tipset meg om rekkehuset til foreldrene dine.
*marte* Skrevet 22. august 2003 #17 Skrevet 22. august 2003 Hvordan går det Tilla? Funnet noe fint? Selv har vi nå kjøpt rekkehus på Søndre Nordstrand med fjordutsikt!
tilla Skrevet 24. august 2003 Forfatter #18 Skrevet 24. august 2003 Så fint Marte at dere har fått dere rekkehus med fjordutsikt. Gratulerer så mye. :D Jeg har ikke funnet noe enda. Er nok litt for kresen og legger litt for mye i bildene som vises på internett. Kanskje litt dumt for bildene som legges ut kan jo lyve litt. En annen ting er at jeg ikke ønsker å kjøpe noe hvor kjøkken og bad må pusses opp. Heldigvis har jeg ikke hast på meg og jeg trenger heller ikke å selge det jeg har før jeg kan kjøpe nytt. Er vel ikke dere som har kjøpt et blått rekkehus på Toppåsen. Nå hadde vel ikke det særlig utsikt. Skulle se på det men da jeg kom var visning avlyst pga. at det var solgt. Det hadde ikke vært aktuelt, pga. beliggenheten. Skal på en visning i dag, men vet ikke helt om det er et jeg ønsker å legge inn bud på.
Minmy Skrevet 24. august 2003 #19 Skrevet 24. august 2003 Hei igjen Tilla. Jeg ser at huset til mine foreldre nå er lagt ut på internett, her kan du ta en kikk. http://www.tinde.com/47/res/buy;property.p...Id=471339103088 Lykke til i jakten!
*marte* Skrevet 24. august 2003 #20 Skrevet 24. august 2003 Så fint Marte at dere har fått dere rekkehus med fjordutsikt. Gratulerer så mye. :D Takker og bukker :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå