Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har omtrent slik farge på øynene. Har lest litt på nettet og funnet ut at jeg bør bruke oransje, brun, gull og kobberfarge. Er det noen som har forslag til farge og merke? I tillegg trenger jeg en farge nr 2 til litt "poseøyne". Disse posene er ikke bemerkelsesverdige store, men ønsker jo å få et mest mulig åpent blikk.

Tenkte å bestille noe fra Strawberrynet før helga, så jeg blir kjempetakknemmelig hvis noen har noen gode forlag å komme med :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med farge mener jeg ikke brun, men f.eks nr 8 i merke "X". Brun har jeg oppdaget ikke bare er brunt :D

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror det vil fungere helt fint. Jeg har forresten den Bronze øyenskyggen fra Estee Lauder, den er knallfin.

Skrevet
Jeg tror det vil fungere helt fint. Jeg har forresten den Bronze øyenskyggen fra Estee Lauder, den er knallfin.

Takk for svar! :) Lurte på om den lyse fargen ble FOR lys... at det kanskje ble for mye kontrast...

Gjest Gjest
Skrevet
Takk for svar! :) Lurte på om den lyse fargen ble FOR lys... at det kanskje ble for mye kontrast...

Lyst dropper jeg helt personlig.

Ja, den brunfargen var fin, og vil fungere fint på deg. Men ikke heng deg opp i "blå øyne-oransje farger". den fargen som ser allers best ut på mine øyne (og jeg har samme farge som babyen) er turkis faktisk, altså en blå-farge som ikke skal funke ifølge "ekspertene". Jeg bruker den kun som kajal da.

Skrevet
Lyst dropper jeg helt personlig.

Ja, den brunfargen var fin, og vil fungere fint på deg. Men ikke heng deg opp i "blå øyne-oransje farger". den fargen som ser allers best ut på mine øyne (og jeg har samme farge som babyen) er turkis faktisk, altså en blå-farge som ikke skal funke ifølge "ekspertene". Jeg bruker den kun som kajal da.

Har man ikke peiling selv så blir det til at man hører på ekspertene :) Jeg bruker hvit kajal, og innbiller meg at øynene ser større ut da... Har du kun en farge på øyenskyggen da, ingen bunnfarge?

Skrevet

Jeg synes denne er helt fantastisk til blå øyne. Den er litt brun/grå/lilla, og passer til alle forskjelling blåfarger!

Skrevet
Jeg synes denne er helt fantastisk til blå øyne. Den er litt brun/grå/lilla, og passer til alle forskjelling blåfarger!

Takknemmelig for alle forslag :)

Gjest Gjest
Skrevet
Har man ikke peiling selv så blir det til at man hører på ekspertene :) Jeg bruker hvit kajal, og innbiller meg at øynene ser større ut da... Har du kun en farge på øyenskyggen da, ingen bunnfarge?

Jeg bruker brunt i globalen for å gjøre øynene dypere, (+ f.eks. turkis som kajal, men dette ikke hver dag, var bare et eksempel)men bruker ikke lys farge ellers, som basefarge- syns ikke det er nødvendig. Har selvfølgelig prøvd det, men føler at øynene blir veldig glassaktige når man utjevner med en basefarge. Men du har kanskje en anne type øyne :)

Skrevet

Fant denne paletten fra Lancome. Her har de flere farger som kanskje passer til blå øyne, eller???

Skrevet
Fant denne paletten fra Lancome. Her har de flere farger som kanskje passer til blå øyne, eller???

Her står det "Wet and dry"... Hvilken praktisk betydning har det at øyenskyggen er våt eller tørr?

Skrevet

Når du bruker en øyenskygge våt blir fargen mer intens.

Forøvrig så syns jeg at hvit kajal kan bli litt for intenst, det vises veldig godt og ser unaturlig ut. Vil heller anbefale deg å prøve en mer hud- eller champange-farget.

Ellers så har rimmel en fin brunfarge trio, tror den heter orion. Da bruker du den lyse over hele lokket og til litt over global linjen, den mellomste i globalen (da kan du enten bruke vindusviskermetoden, frem og tilbake. Eller lage en flat strek på toppen, og to skrå ned på hver side med mer farge i ytterkanten-tenk toppen av en sekskant) Dus ut. Den mørkeste fargen bruker jeg som eyeliner oppe. Blir veldig fint og naturlig, har blå øyne.

Skrevet

Forøvrig så syns jeg at hvit kajal kan bli litt for intenst, det vises veldig godt og ser unaturlig ut. Vil heller anbefale deg å prøve en mer hud- eller champange-farget.

Ellers så har rimmel en fin brunfarge trio, tror den heter orion. Da bruker du den lyse over hele lokket og til litt over global linjen, den mellomste i globalen (da kan du enten bruke vindusviskermetoden, frem og tilbake. Eller lage en flat strek på toppen, og to skrå ned på hver side med mer farge i ytterkanten-tenk toppen av en sekskant) Dus ut. Den mørkeste fargen bruker jeg som eyeliner oppe. Blir veldig fint og naturlig, har blå øyne.

Skrevet

ok - nå ser jeg jo at du har tenkt å bestille fra netter. Foreslo rimmel for det er fine skygger å øve seg med, og syns den palletten er fin.

Den lancome palletten ser fin ut, men selv liker jeg ikke rosa toner på øyenskygger. For har man litt røde øyne så vil det fremheves m rosa skygge.

Skrevet

Må teste ut ny eyeliner skjønner jeg :) Har bestilt den paletten fra Lancome, så får håpe den vil passe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...