Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir student til høsten, og lurer på om dere har noen gode tips "sparing" i hverdagen? Hvor det er best å handle, hvor en kan sjekke billigste strømleverandør o.l. Har også boliglån.

Er vant med ganske ok økonomi, men nå blir det nok nokså spartansk fremover.

Blir glad for ALLE svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Mitt beste sparetips til studenter og andre med tilsvarende økonomi er faktisk minisparing. Tøm lommeboka for kronestykker og 50-øringer hver dag og putt dem på en sparebøsse. Har du litt til overs ved slutten av måneden kan du putte på et par hundrelapper. Når du så kommer til f.eks. jul så har du kanskje nok penger til julegaver og slikt, så du slipper å slite rundt høytiden.

Når man er student eller av andre grunner har minimalt med penger så går vanligvis hverdagen greit, men til jul/nyttår og andre anledninger så blir man gjerne veldig oppmerksom på hvor dårlig råd man har.

Jeg har tatt denne vanen med meg inn i arbeidslivet. Trenger ikke de sparepengene i like stor grad som da jeg var student, men det er alltid kjekt med noen kroner ekstra til jul eller til sommerferien.

Gjest Tweek
Skrevet (endret)

.

Endret av stearinpikken
Gjest Gjest
Skrevet
Mitt beste sparetips til studenter og andre med tilsvarende økonomi er faktisk minisparing. Tøm lommeboka for kronestykker og 50-øringer hver dag og putt dem på en sparebøsse. Har du litt til overs ved slutten av måneden kan du putte på et par hundrelapper. Når du så kommer til f.eks. jul så har du kanskje nok penger til julegaver og slikt, så du slipper å slite rundt høytiden.

Når man er student eller av andre grunner har minimalt med penger så går vanligvis hverdagen greit, men til jul/nyttår og andre anledninger så blir man gjerne veldig oppmerksom på hvor dårlig råd man har.

Jeg har tatt denne vanen med meg inn i arbeidslivet. Trenger ikke de sparepengene i like stor grad som da jeg var student, men det er alltid kjekt med noen kroner ekstra til jul eller til sommerferien.

takk for tipset :) Det skal jeg gjøre. kjempe kjekt å spare litt i en sånn "gave børse"

syntes alltid bursdag og julegaver kommer alltid litt brått på for lommeboka.

utrolig hvor mye sånn lommerusk blir til endel penger. alle monner drar ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Handle på tilbud, følg med i reklamen vi får i posten og handle der det er billigst. E

nkelte ting er billigere som student - du kan bli medlem av Handel og Kontor for 250 kr i halvåret(tjener masse på LOFavør, blant annet er du garantert laveste strømpris, om du ønsker det - høyere rente på sparekonto i visse banker, "gratis" forsikringer som kollektiv hjemforsikring). Sjekk www.hk.no.

Du får studentpriser på kollektivtrafikk(330 kr i mnd i Oslo). Jeg sparer masse på dette, og har ikke bil.

Brus og snop er forbeholdt helgene. Inviter på hjemmebakte boller og kakao/kaffe, fremfor en tur på kafe.

Spar kronestykker i sparebøsse og nettbank, slik som tidligere foreslått.

Dropp treningsstudio til fordel for naturen/trening med venninner, eller pass på å benytte deg av de rimligere studenttilbudene som finnes hos visse treningsstudioer.

Inviter folk til filmkveld framfor kino. Pop popcorn og kos dere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...