Gjest TS Skrevet 15. juli 2009 #1 Skrevet 15. juli 2009 Hvordan ser det ut hjemme hos deg? Er det hus, leilighet eller hybel? Trives du der eller ikke? Hvorfor
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2009 #2 Skrevet 15. juli 2009 Hvordan ser det ut hjemme hos deg? Er det hus, leilighet eller hybel? Trives du der eller ikke? Hvorfor Er nok vanskelig å beskrive et hjem her inne,men skal prøve. Bor i egenbolig på ca 130 kv. Ser veldig koselig ut fra veien. Masse blomster ute,rutete vinduer,og huse ser mindre ut enn hva det er. Huset er rødt. Inne kommer du i en gang på ca 10 kv. Hjertet av huset kaller jeg det. det er i dette rommet man får førsteinntrykket. Har holdt det i lyse farver,og vi har blyglass i lyse farver. Det er et vindu som går fra gulvet og helt opp,selve vinduet er 30 cm bredt. møblene der er i en sånn nygammel stil i lyse farver. Har lyse fliser på gulvet. Jeg holder alltid dette rommet ryddig og rent. Så kommer du inn i entreen, hvor det også går dør til vaskerom,bod,og en dør ut til garage. Denne gangen har jeg beholdt samme vegfarve som den andre gangen,men med en nyanse mørkere møbler. Her har jeg litt flere bilder på vegger. Store bilder, da det er en stor kvadratisk gang. Vi dere kommer jeg inn til stua. de går det også dører til kjøkken på den ene siden, et kontor på den andre siden. Stuen har fått samme fargenyanse som i gangen,en tone lysere. Jeg har kun eikemøbler, og noe flammebjerk. Lyse gardiner med litt farve i. ikke mye på veggene. Vinduer som dekker en hel vegg. Kjøkkenet er i hvitt. Her går det også omtrent i samme farve, en anelse mørkere er den. parkett på gulvet. På andre siden av stuen har jeg en liten gang med dører til soverom. Har malt alle rom i lyse farver. tar det igjen i gardiner og puter. lite på vegger,men syns det er koselige rom. Så har vi annen etasje. Går trapp opp fra andre gangen du kommer inn i. Trappen var i furu,men har malt den hvit, og lakket trinnene i en lys valnøtt. To soverom oppe, som ikke er ferdig enda, og et bad.... Så har vi stue oppe. en stue hvor det er mulighet til å slenge seg ned i stol eller sofa for å se på tv. Badet i første er det dusj og toalett, har lyse fliser i to farver
Gjest Melchizedek Skrevet 15. juli 2009 #3 Skrevet 15. juli 2009 Akkurat nå ser det ut som det har vært et bombe angrep
Gjest Wacmoc Skrevet 15. juli 2009 #4 Skrevet 15. juli 2009 Stort hus på 360 kvadratmeter og en tomt på 1,2 mål. Flatt tak på huset. Svarte skinnmøbler i stuet, VELDIG mye planter og bilder rundt om kring. Totalt 26 rom i huset, 2 bad, 5 soverom + 1 rom som kan brukes som soverom ( kjellerstue med sovesofa ). Ganske koseligt hus, virker veldig stort med en lang gang bortover ene delen hvor alle soverommene + 1 bad er. Alltid mye hundehår i kriker og kroker selv om vi støvsuger. Ganske kult hus, egentlig, men mye stygge ting da min far har dårlig smak. Orker ikke skrive detaljert om huset, tar så lang tid
Gjest Illiya Skrevet 15. juli 2009 #5 Skrevet 15. juli 2009 Enebolig med alt på ett plan, bygget i 2006. 3 soverom, stue og bad i den ene enden. 1 soverom, bad, stue, kjøkken, vaskerom, gang i den andre enden. Garasje i kjelleren, altså gutterommet til mannen. Stor tomt, begynner å se ok i hagen. Mange furutrær, grenser mot skogen. Store verandaer. Trives veldig godt med huset og hagen, ikke minst med beliggenhet i forhold til naboer, vei og skog. Huset tegnet vi etter våre behov, hagen er spennende, stor og godt skjermet.
Ms.Blaise Skrevet 15. juli 2009 #6 Skrevet 15. juli 2009 2 roms leil. på 70kvm. Gang med dør inn til bad og kjøkken. Fra kjøkkenet går det 1 dør inn til soverommet og en dør inn til stuen. Vi har stor stue med mørk parkett og lyse vegger. Har både mørke og fargerike møbler, og ting står i stil til hverandre. Store vinduer og en liten veranda. Trives godt, men ville gjerne hatt to rom til og større veranda. Ett eget soverom til sønnen vår på snart 1 år, og et kontor/gjesterom. Men vi skal flytteom en toårs tid tenker vi=)
Pauline Skrevet 15. juli 2009 #7 Skrevet 15. juli 2009 Stort hvitt, klassisk hus, 330 kvadrat fordelt på tre fulle etasjer. Totalt ca 15 rom. Klassisk eksteriør, klassisk interiør. Lyse farver, hvitt krem og bruntoner. Liker en lys og nøytral stil, ikke chabby chic, men klassiske møbler. Liker og mine lysekroner, engelske peiser og persiske tepper. (Om vinteren, om sommeren tar jeg dem bort og får en mer "New England-stil)
Gjest *Mim* Skrevet 17. juli 2009 #8 Skrevet 17. juli 2009 Vi bor i et treetasjes tømmerhus. Her er det lite trendy, er glad jeg slipper stresset med å følge med og pusse opp stadig. Vi har tømmervegger inne på de fleste rom, malt i rolige farger. Badet er ganske moderne, med røffe fliser i krem og blått. Ellers har vi mange senger, puter og tepper rundt om kring. Vi har det hjemmekoselig, men uten for mange ting og nips. Prøver å holde leker unan første etasje, men babyen har tingene sine på stua. Ute har vi god plass og ser ikke en eneste nabo. Vi har utsikt mot en liten bygd i en åsside, mye himmel og skog.
Gjest Gjest_Rosa_* Skrevet 18. juli 2009 #9 Skrevet 18. juli 2009 Bor i en frittliggende enebolig, funkishus, panoramautsikt, lyst og luftig. Gode og usjenerte uteplasser, stor frukthage. Sentralt - men landlig. Interiøret preges av lyse skandinaviske møbler og masse kunst.
Gjest Gjest_Mammaguiden_* Skrevet 19. juli 2009 #10 Skrevet 19. juli 2009 Jeg viser endel bilder av hjemmet mitt på bloggen min: http://mammaguiden.blogspot.com Jeg bor i leilighet, og trives godt med det :-)
Gjest Gjest_norah_* Skrevet 19. juli 2009 #11 Skrevet 19. juli 2009 jeg bor i by, ca 5 min sykkeltur/10 min gange fra sentrum. bor i 3 roms i blokk med utbygd veranda med god plass. området er utrolig koselig - kun to blokker her, resten gamle hvitmalte hus som på et vis ligger i en "tun". så når jeg kikker ut av vinduet ser jeg tykke bomulls-skyer, skogtopper, gamle hvitmalte hus og over mye av byen generelt. har både parker og skog som nabo:=) det er utrolig idyllisk både vinter som sommer. badet er gammelt og trangt, mens resten av leiligheten er lys. kjøkkenet har gammel "retro" innredning som er malt lyse farger. ellers er det mye kunst og møbler i basisfarger(sort eller hvitt). jeg er nok mer glad i interiør og design enn lommeboken min aksepterer - og derfor blir det litt andre løsninger enn jeg hadde valgt med mer romslig økonomi. men trives veldig godt og forsøker å ikke legge opp til en livsstil hvor man er i et evig oppussingsjag for å ha det "perfekt". prøver å finne en balanse mellom nytt og brukt - både pga økonomi, men også av etiske grunner. boområdet er fantastisk:=)
Gal_dame Skrevet 22. juli 2009 #12 Skrevet 22. juli 2009 (endret) Hvordan ser det ut hjemme hos deg? Er det hus, leilighet eller hybel? Trives du der eller ikke? Hvorfor Vel, har fin liten leilighet som vi leier. Liten gang som leder til stue, baderom og kjøkken. Stor stue, stort kjøkken, stort soverom, men knøttlite baderom dessverre. Alle rom er i lyse farger. Trives ganske bra, men skulle ønske badet var litt større (hadde ikkje hatt noe i mot ett rom til heller). Måtte gi vekk en del møbler og kaste ting når vi flytta inn hit, siden gamle kåken var ett to etasjers hus med kjeller, og det var rett og slett ikkje plass til alt. Irriterende Trives fordi at det er mye finere leilighet og nabolag, mindre å vaske og nærmere tur plasser kor eg kan ta med bikkja. Samt naboene er ikkje ein gjeng med idioter som spiller høg musikk, stikker nesa si i ting de ikkje har noe med, kaster ting over i hagen, kaster ting på bikkja mens den er ute (holdt på å slå ned ei dame i 50 åra pga det, faens hurpe som kaster stein på bikkja mi som bare sitter utenfor inngangsdøra ) osv. Eneste minuset er at det er dårlig med parkeringsplasser, og er utsatt for å få parkert bil påkjørt og det er rett ved veien så det er mye bråk fra biler og høglytte folk som skal inn i byen/heim. Endret 22. juli 2009 av Gal_dame
Gjest Lancelotte Skrevet 22. juli 2009 #13 Skrevet 22. juli 2009 Akkurat nå bor jeg i en 45 kvm kjellerleilighet. Trives vel egentlig ganske godt, er gøy å ha noe eget! Men det ser vel heller forjævlig ut her..
Vera Vinge Skrevet 22. juli 2009 #14 Skrevet 22. juli 2009 Jeg bor i en 3-roms leilighet på 60 kvm, som jeg eier sammen med mannen min. Bor i en by, men i en litt mer tilbaketrukket del av bykjernen enn midt i det aller mest sentrale. Leiligheten ligger i tredje etasje i et 20 år gammelt bygg, men leiligheten ble fullstendig pusset opp for ca. to år siden, like før vi kjøpte den. Da gjorde de litt om på romfordelingen, sånn at leiligheten nå har to soverom framfor kun ett (vi bruker det minste rommet som kontor). Det er nå åpen kjøkkenløsning framfor et stort og avlukket kjøkken, som tidligere. Leiligheten framstår nå veldig åpen, og det er lyse, glatte flater. Det er nok derfor mange nye besøkende sier at den framstår større enn sine 60 kvm. Og så har vi balkong med ok størrelse, som gjør at stua virker større, spesielt nå om sommeren hvor balkongen også er innredet med møbler og blomster. Interiørmessig har vi vel havnet på et fint kompromiss mellom meg og mannen min. Jeg er mer nostalgisk anlagt, og liker gamle ting med sjel. Han liker det litt strammere og mer moderne, og jeg vil si vi har fått til en ok miks (jeg har altså en mann som er noe over middels opptatt av interiør sammenlignet med menn flest). Møblene består av en salig blanding av gamle arvegods (bl.a. spisebord, salongbord og lenestoler, som vi er veldig glad i) og nyere ting (noe Ikea og noe av bedre kvalitet). Syns det fungerer veldig fint sammen. Ønsker sjel, samtidig som jeg ikke vil bo i en antikvitetsbutikk/retrokafé. Fargemessig er det mest mørkt tre, noe eik, hvitt/krem, svart og noen fargerike tekstiler primært i skalaen blått/turkist og gultoner. Ellers er det noen utvalgte pyntegjenstander, som keramikkboller, vaser osv, men egentlig lite nips. Heller ingen duker. Har kun gardiner i stua (hvite, tynne bomullsgardiner) og liftgardin på kjøkkenet. Ellers trepersienner. Er også glad i store bilder, framfor masse småbilder. Har vært så heldige å få originalkunst som henger i stua - to store bilder, i tillegg til et bilde mannen min har malt. Har også noen andre ting hengende i gangen, på kjøkkenet osv, men jeg syns gjerne vi kan fylle opp noen flere flater (mannen syns riktignok det holder, så vi får se). Oppsummert, så trives jeg godt i leiligheten og i området. Når vi først bor i leilighet, er det eneste jeg savner å bo rett ved et turområde. På mine tidligere bosteder har jeg alltid kunnet gå rett ut i skogen, og det utgjør en stor frihet for meg, både ift. trening og turer. Og så drømmer jeg egentlig om hus, primært fordi jeg vil ha hage. Størrelsen på leiligheten er jeg helt komfortabel med, selv om den ikke er stor. Men det har plass nok til to voksne, og forhåpentligvis et lite troll med tiden.
Soon Skrevet 22. juli 2009 #15 Skrevet 22. juli 2009 Bor i 130kvm enebolig som vi eier. Ett mål tomt, 50kvm veranda. Huset er fra 1964, men mye er nyoppusset. Hvitmalt utvendig. Alle rommene går i hvit/creme toner. Det meste av møbler og tekstiler er hvitt, men har stoor kosesofa i mørk brun. Jeg brenner for shabby chic/fransk landstil, så mye av møblene bl. annet. spisestua og endel skap er kjøpt brukt, malt hvite og pusset slitt. Parkettgulv i gang, stue og kjøkken, hvitmalte tregulv på vårt soverom og barnerommet, belegg på gjesterommet og badet. Fliser i yttergangen. Har tre soverom, i nogenlunde lik størrelse. Ett lite bad, som nok er det styggeste i huset, lyst å pusse opp det... Har stor kombinert stue og spisestue, og et separat, lite og koselig kjøkken. Fra gangen går det trapp ned til kjelleren hvor vi har en stor kjellerstue, stort vaskerom og tre boder - henholdsvis matbod, vedbod og etterhvert vinkjeller. Fra yttergangen er det trapp opp til loft, som går over hele huset - her oppbevarer vi alt av esker, vintertøy, kofferter etc. Har dobbelgarasje, men ingen bil (!), så den ene skal omgjøres til utestue i ekte fransk landstil!! Gleder oss Hagen er så som så, ganske fint forran huset, men ønsker oss mer skjerming etterhvert - selv om veien vi bor i er veldig rolig, bor bare gamle mennesker her som lager lite bråk. Har et huske-og skliestativ i hagen, som står klart til mini blir litt eldre Kjempefornøyd med beliggenhet - 5 minutter til skole, 5 minutter til badeplass, 10 minutter til sentrum og nærbutikk.
Gjest milkyway Skrevet 22. juli 2009 #16 Skrevet 22. juli 2009 Ser ut som vi flytta inn i går og ikke har orka å pakke ut ennå. Ja, det stemmer au!
Gjest Marlo Skrevet 22. juli 2009 #17 Skrevet 22. juli 2009 Leier 1.etg i en tomannsbolig - tror det er ca 70kvm Når du kommer inn i gangen, så har du jakker og sko på venstreside og hundebånd og lignende på höyre. Entreen er på ca 1,5-2 kvm Rett frem er baderommet - til venstre er kjökkenet. Om man står på kjökkenet og går rett frem så har vi soverommet, og til höyre en liten forstue. Til höyre for forstua er datarommet og til venstre er hovedstua. Trives egentlig ikke så veldig her. Husverten har latt huset forfalle, så plank er råtten og malingen skaller av. Innvendig bärer det utrolig preg av at det har bodd diverse shady folk her för meg. Det er ganske slitt all over the place og det er noe dårlig planlösning.
Frk Johansen Skrevet 24. juli 2009 #18 Skrevet 24. juli 2009 Relativt spesiell enebolig, rundt 350 kvm. To plan, stor hage, fire soverom, tre stuer, to bad, et herlig digert kjøkken. Akkurat passe til en familie på fem, men når barna begynner å studere om ca 10 år så er det leilighet neste! Lyse farger, mye skinn og grønne planter. Noe kunst.
Gjest milkyway Skrevet 24. juli 2009 #19 Skrevet 24. juli 2009 Sånn, nå kan jeg svare seriøst! Digert bad, bittelite kjøkken (kunne de ikke bygd det 50/50?) stor og lys stue med masse vinduer, 2 ganger, ene har helfigurspeil, WOOOHOOO, stort soverom, med masse masse skapplass 2xWOOOHOOO! :-D Ellers, så ser det ut som tapeten er fra 80-tallet, men samme for meg, mye bedre enn å bo i nødkollektiv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå