Gjest Wacmoc Skrevet 15. juli 2009 #1 Skrevet 15. juli 2009 Hunden min har utrolig mye øyegugg i øyekroken, og det setter seg i den fine hvite pelsen hans under øyet. Er kun på det ene øyet, på det andre er det "normalt". Har hatt mistanke av tett tårekanal, men etter å ha hørt med kjente som har hatt/har hunder med dette har de fleste opplevd at når man stikker opp den tette tårekanalen så begynner det motsatte øyet å renne.. Så har noen noen tips til hvordan jeg kan få vekk det som setter seg i pelsen? renser øyet hans flere ganger om dagen, men det setter seg fortsatt fast i pelsen, og det blir ganske stygt. Syntes ikke så veldig, men nerme så ser du det godt.. Slenger ved to filer hvor dere ser sånn halveis hvordan det ser ut
Frey Skrevet 15. juli 2009 #2 Skrevet 15. juli 2009 Jeg tror nok jeg først ville prøvd å spyle opp tårekanalene. Jeg hadde det problemet på min eldste, og det måtte to spylinger til. Etter det har vi ikke hatt problemer med rennende øyne i det hele tatt.
Gjest Wacmoc Skrevet 15. juli 2009 #3 Skrevet 15. juli 2009 Hva mener du med å spyle? Med vanelig dusj eller hos dyrlege?
Frey Skrevet 15. juli 2009 #4 Skrevet 15. juli 2009 Hva mener du med å spyle? Med vanelig dusj eller hos dyrlege? Hos dyrlege. De setter en liten spiss inn i åpningen i tårekanalen og spyler gjennom med saltvannsoppløsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå