Gå til innhold

Hvordan ser du for deg en Nils?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Ja.. Overskriften sier sitt;

Hvordan ser du for deg en Nils? Assosiasjoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som svigerfar. ;)

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Jeg har ikke så mange bra assosiasjoner med Nils. Men jeg klarer å se bort i fra det. For Nils er et kult navn!!

Jeg liker det best som Niels.

Ser for meg en flott kar, avslappet, kanskje med noen kule briller og converse sko!

Fint!!! Men syns e`en inni der er litt avgjørende. Selv om det uttales likt... :-)

Skrevet

Jeg ser for meg tjukke damer som står og skriker "Niiils! NIIIIIIILS! Nå MÅ du komme og spise, og vask deg på hendene dufårmassebakterierogherregudværforsiktiiiig!" skingrende til en tynn og blek liten gutt med parabolører, kanskje også briller...

Gjest *Mim*
Skrevet

Et av mine favorittnavn! Liker ikke Niels.

Jeg ser for meg en staut og stødig kar, kjekk, høy og lyshåret.

Gjest Gjest
Skrevet

Kjenner bare snille Nils-er :) Stødige og staute karer, ja, gjerne fra landet.

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Liten, blond og lite sjarmerende. Fra bygda.

Gjest Gjest
Skrevet

Han ser vel helt nils ut. Gud så morsom jeg er.

Gjest En Nils
Skrevet
Liten, blond og lite sjarmerende. Fra bygda.

Nå er jeg spent. Er i allefall ikke liten og blond hehehe

Gjest *tuppa*
Skrevet

Rødt hår, fregner og alltid et smil om munnen :)

Gjest Gjest
Skrevet

Ser for meg en gammel, koselig sjåfør der jeg vokste opp. Og så ser jeg for meg en liten gutt med lyst hår. Oppvakt og kvikk.

Skrevet

En lyshåret kar som alltid har et lurt smil om munnen.

Skrevet

Første som faller meg inn er Nils i Walkabout/Nils og Ronny , og han fremstår for meg som en typisk Nils: en stor, bamsete, hyggelig, lyshåret kar. :)

Gjest Gjest
Skrevet

En Nils? jeg tenker på navnet Nils da. Koselig navn.

Legen min heter Nils. Han er ca 40 snart. Og en vennlig og knakende kjekk kar.

Sønnen til naboen heter også Nils. Nils M. Han er odelsgutt på fylkets nest største gård. Han var 28 år før helgen. ITil vanlig er han ingeniør,men skal ta over gården senere

Skrevet (endret)

Nils er en familiefar, flink med biler, leser aviser og er for det meste den praktiske typen. Han tror han har interesse for fiske/frilufsliv, men jobber for det meste med middagen, grillinga eller ser på tv2. Han er snill og litt usosial. Men dama hans/kona er helt motsatt som regel og heter Astrid eller Turid. Nils har rar/artig humor og er litt klønete. Han liker å ha kontroll over økonomi og synes det er stress å dra på ferie.

Endret av KatzenThang
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Han ser vel helt nils ut. Gud så morsom jeg er.

Ja, du var egentlig litt morsom og du fikk meg til å huske at da jeg var ung, for cirka tusen år siden, brukte vi det uttrykket. Hvordan derimot man så ut når man så Nils ut, husker jeg ikke helt. Det hadde ikke samme betydning som Harry, det husker jeg. Man så kanskje litt rar ut, eventuelt som vi også sa: Er du helt Nils eller. Det betydde vel noe sånn som at er du helt dust eller.

Hvorfor navnet Nils ble valgt, aner jeg ikke.

Jeg hadde forresten en onkel som het Nils, han var ikke dust, og var i tillegg en svært pen mann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...