Gå til innhold

cdon.com

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_silla_*
Skrevet

Hei:) NOen som bruker cdon.com til å bestille fra? Jeg fant noen cder jeg hadde lyst til å bestille derfra da de var veldig billige. Jeg ble imidlertid skeptisk da jeg når jeg skulle registrere meg som ny bruker måtte oppgi mitt personnr. Dette har jeg alltid lært at er privat og ikke noe man skal oppgi til alle og enhver!

På platekompaniet sine nettsider trengte man ikke å oppgi dette - her var det til gjengjeld litt dyrere!

Noen som vet hvorfor de skal ha personnummer, om det er trygt å gi ut, evt. andre billige sider man kan få kjøpt filmer og musikk fra?? :)

Gjest Gjest
Skrevet
Hei:) NOen som bruker cdon.com til å bestille fra? Jeg fant noen cder jeg hadde lyst til å bestille derfra da de var veldig billige. Jeg ble imidlertid skeptisk da jeg når jeg skulle registrere meg som ny bruker måtte oppgi mitt personnr. Dette har jeg alltid lært at er privat og ikke noe man skal oppgi til alle og enhver!

På platekompaniet sine nettsider trengte man ikke å oppgi dette - her var det til gjengjeld litt dyrere!

Noen som vet hvorfor de skal ha personnummer, om det er trygt å gi ut, evt. andre billige sider man kan få kjøpt filmer og musikk fra?? :)

Om du betaler med kort så trenger du ikek gi personnummeret. Det er bare om du betaler med fakutra. Det er helt trygt og bestille

Gjest Gjest
Skrevet

Play.com er veldig billig. Du betaler ikke frakt, og de sender produktene hver for seg slik at du som oftest slipper å betale de 25% ekstra som kommer i tilegg når du bestiller varer for over 200 kr. fra utlandet (MVA? toll?).

Det dumme er at det tar litt lengre tid å vente enn om du bestiller fra gamlelandet (7-14 dager)...

Skrevet

Jeg bestiller mye fra play og det meste kommer med omtrent en uke, anbefales! Musikk er mye billigere der + man slipper frakt.

Gjest Glør
Skrevet

Fordi de sender med faktura, og da trenger de personnummer for å kunne sende til inkasso dersom du ikke betaler.

Gjest sinna
Skrevet

Bestilte akkurat 7 CDer fra CDON. Disse skulle vi ha med på ferie og jeg dobbeltsjekket derfor leveringstiden på hver CD (må gå inn på den enkelte bestilte vare for å få opp dette). Alle sto m leveringstid 2-5 dager. Vi skulle dra 7 dager etter bestilling så det så jo bra ut.

Fikk ikke opp noe status på ordren dagene etter bestilling (i andre nettbutikker får man jo opp bestilling effektueres, varer plukkes mm).

Så sjette dagen fikk vi følgende melding

"Vi vil informere deg om att din ordre ble sendt fra vårt lager i dag og den bør være fremme innen 2-3 hverdager"

Så mye for leveringstid!!!! Totalt tok det da 10 dager fra bestilling til det ble levert. Og da manglet faktisk den ene CDen fordi de ikke hadde den på lager.

Og ikke nok med det. CDene ble levert i postkassa i store konvolutter godt merket med CDON samt fraktbrev i plastlomme på utsiden som viste innholdet. Disse kom når vi var borte og vi fant dem tømt ved siden av postkassa.

Vi hadde stoppet avisen de fire dagene vi var borte, men ikke posten i og med at vi ikke ventet post - CDene skulle jo levers i god tid før vi dro. :kjefte:

Så aldri mer CDON og tips om gode nettbutikker for musikk mottas med takk!

Gjest cdon.comkunde som er knallfornøy
Skrevet
Bestilte akkurat 7 CDer fra CDON. Disse skulle vi ha med på ferie og jeg dobbeltsjekket derfor leveringstiden på hver CD (må gå inn på den enkelte bestilte vare for å få opp dette). Alle sto m leveringstid 2-5 dager. Vi skulle dra 7 dager etter bestilling så det så jo bra ut.

Fikk ikke opp noe status på ordren dagene etter bestilling (i andre nettbutikker får man jo opp bestilling effektueres, varer plukkes mm).

Så sjette dagen fikk vi følgende melding

"Vi vil informere deg om att din ordre ble sendt fra vårt lager i dag og den bør være fremme innen 2-3 hverdager"

Så mye for leveringstid!!!! Totalt tok det da 10 dager fra bestilling til det ble levert. Og da manglet faktisk den ene CDen fordi de ikke hadde den på lager.

Og ikke nok med det. CDene ble levert i postkassa i store konvolutter godt merket med CDON samt fraktbrev i plastlomme på utsiden som viste innholdet. Disse kom når vi var borte og vi fant dem tømt ved siden av postkassa.

Vi hadde stoppet avisen de fire dagene vi var borte, men ikke posten i og med at vi ikke ventet post - CDene skulle jo levers i god tid før vi dro. :kjefte:

Så aldri mer CDON og tips om gode nettbutikker for musikk mottas med takk!

Jeg har bare postivt inntrykk av cdon.com. riktignok opplevd ett til to tilfeller nå i sommer på treg levering - hvor jeg etterlyste varene.

Som på alle andre arbeidsplasser er der ferietid - kanskje var det færre folk på jobb? ting har sine forklaringer.

At pakken kom i posten deres når dere var bortreist, og dere attpåtil ikke hadde noen til å ta inn posten for dere, så kan du kanskje takke deg selv.

Jeg hadde bestilt litt tidligere enn det du gjorde hvis jeg skulle være helt sikker på om pakken kom frem i tide.

Skrevet

Jeg er også knallfornøyd med cdon.

At cdon kanskje har ventet på å få inn noen varer for å sende en så komplett forsendelse som mulig skjer jo.

Jeg har alltid fått varen innen 2-3 dager og alltid fått den raskt ved forhåndsbestilling ol. også.

Play er også merket med Play utenpå konvoluttene og med innhold så at dere har vært på ferie og fått postkassen tømt er ikke cdon sin feil. Når dere skulle reise og enda ikke hadde fått cdene var det jo bare å stoppe posten.

Men det er klart, alle kan ikke være fornøyde med alle nettbutikker :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis man skal stoppe posten må dette bestilles 4 dager før man drar.

Skrevet
Hvis man skal stoppe posten må dette bestilles 4 dager før man drar.

Okei.

Få en nabo eller venn eller slektning til å sjekke postkassa :vetikke:

Gjest Gjest
Skrevet

Det jeg lurer mer på er hvorfor i all verden de ber meg om å sende personnummer på mail til dem når jeg prøver å slette kontoen min.

Gjest Gjest
Skrevet
Det jeg lurer mer på er hvorfor i all verden de ber meg om å sende personnummer på mail til dem når jeg prøver å slette kontoen min.

Skriv navn, fødselsDATO og kundenummer og si at du herved sier opp kontoen og ønsker den slettet umiddelbart.

Får du forespørsel om fødselnummer igjen så be dem om en forklaring på hvorfor.

• 4 uker senere...
Gjest Gjest_Jennie_*
Skrevet

Har også positiv erfaring med CDON.COM. Var skeptisk til å oppgi personnummer, men det var en dvd jeg bare måtte ha. Har handlet flere tv-serier og dvd derfra.

Utvalget er enormt, for jeg finner ingenting lignende i butikk, og prisene er knallbra! De har dessuten mange kampanjer f. eks. fraktfritt. Leveransen er i min postkasse innen 3 dager, helt utrolig! Har handlet der 3 ganger i løpet av to mnd, så kommer til å handle derfra igjen! :popcorn:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...