Gå til innhold

Varme ris

Anbefalte innlegg

Gjest *Mim*
Skrevet

Hvordan skal jeg varme kald ris fra i går uten å svi den? :klø:

Skrevet

Bruk mikrobølgeovn. Ha det på ca 600 og pass på at det er vann i en skål som passer for ovnen og ha den inne til du synes det er passelig. Jeg har vel brukt ca 30-60 sek.

Gjest *Mim*
Skrevet

Jeg har ikke mikro. Da vår antikvariske døde etter et strømbrudd ville ikke forsikringsselskapet erstatte den. Så - jeg svei risen. ;)

Skrevet (endret)

Til en annen gang kan du forsøke å koke opp vann i en større kjele og så ha risen oppi det kokende vannet. Rør rundt og la koke opp igjen og så heller du av vannet gjennom et dørslag.

Joda, risen blir litt bløtere, men det er jo bedre enn svidd syns i hvertfall jeg.

*edit* glemte å si at jeg gjerne setter kjelen tilbake på plata og lar risen dampe litt av seg, så blir den litt mindre soggy...

Endret av Kvist
Skrevet

Ha risen i et dørslag og damp den.

Skrevet

Jeg pleier i blandt å steke risen. Er kjempegodt, og en litt annen vri :)

Gjest *Mim*
Skrevet

Takk! Blaut ris orker jeg ikke, men damping var lurt. Jeg hadde oppi masse smør, og svei den bare litt. ;)

Stekt ris er nammi, men jeg synes ofte den blir klissete. Jeg bruker jasminris, det er kanskje ikke den beste?

Skrevet
Stekt ris er nammi, men jeg synes ofte den blir klissete. Jeg bruker jasminris, det er kanskje ikke den beste?

Nei, jasminris er nok ikke den beste til steking. Men langkornet ris, derimot er veldig god.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...