Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2009 #1 Skrevet 15. juli 2009 Hei! Jeg vet at man har krav på etterlattepensjon etter ektefeller som har vært medlem i Statens Pensjonskasse. Er det noen som vet hvordan disse rettighetene er for etterlatte etter ansatte i privat næringsliv..? Lurer spesielt på hvordan reglene er for enken etter en pilot i SAS, dersom noen skulle slumpe til å vite det
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2009 #2 Skrevet 15. juli 2009 Hei! Jeg vet at man har krav på etterlattepensjon etter ektefeller som har vært medlem i Statens Pensjonskasse. Er det noen som vet hvordan disse rettighetene er for etterlatte etter ansatte i privat næringsliv..? Lurer spesielt på hvordan reglene er for enken etter en pilot i SAS, dersom noen skulle slumpe til å vite det Har du mulighet til å få tilgang på forsikringsvilkårene? Det står der.
Gjest TS Skrevet 15. juli 2009 #3 Skrevet 15. juli 2009 Har du mulighet til å få tilgang på forsikringsvilkårene? Det står der. Nei, ikke foreløpig i hvertfall, da det ikke er meg det er snakk om- men bestemoren min. Hun bekymrer seg så fryktelig (er minstepensjonist, med endel utgifter) så det hadde vært godt å berolige henne med at hun kommer til å få etterlattepensjon =) Vet at pilotene i SAS i sin tid forhandlet seg frem til en rimelig god pensjonsavtale, men er usikker på om det inkluderer etterlattepensjonen.
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2009 #4 Skrevet 15. juli 2009 Ok, da kan jeg dessverre ikke hjelpe deg. Jeg forsøkte å google, men ble ikke særlig klokere. Men hvorfor kan hun ikke spørre sin mann? Hvis det er han som er den sas-ansatte, så vil iallefall han kunne få tilgang på vilkårene.
Gjest TS Skrevet 15. juli 2009 #5 Skrevet 15. juli 2009 Ok, da kan jeg dessverre ikke hjelpe deg. Jeg forsøkte å google, men ble ikke særlig klokere. Men hvorfor kan hun ikke spørre sin mann? Hvis det er han som er den sas-ansatte, så vil iallefall han kunne få tilgang på vilkårene. Jeg prøvde å google selv også =) Grunnene til at hun ikke kan spørre ham, er vel flere- for det første er han temmelig dårlig, noe som er grunnen til at hun bekymrer seg for dette akkurat nå. Han orker ikke å forholde seg til noe som helst, aller minst økonomiske spørsmål og sånt.. Og- dette er jeg ikke sikker på, men jeg ville kanskje tenkt sånn selv- når mannen din er alvorlig syk, har man kanskje ikke lyst til å fortelle ham at man bekymrer seg for økonomien etter hans bortgang..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå