Visiter Skrevet 15. juli 2009 #1 Skrevet 15. juli 2009 Jeg er nybegynner i Wordpress, og har nettopp postet mitt første innlegg. Det som irriterer meg er at jeg ikke helt klarer å formattere det som jeg vil. Doble linjeskift, for eksempel, er det noen som kan hjelpe meg med å få til det? Jeg lurer også på hvordan man får laget og plassert et banner til toppen av siden. All hjelp mottas med takk!
Visiter Skrevet 16. juli 2009 Forfatter #2 Skrevet 16. juli 2009 Har nå fått til linjeskift (mellom paragrafer), men gjorde det ved hjelp av html-editoren. Er det ingen måte å gjøre det på gjennom den vanlige editoren? Får heller ikke til å legge inn bilder. Ser ut som jeg kan laste opp bildene til bloggen, men bildene vises ikke når jeg legger dem inn på siden. Noen som kan hjelpe?
freezepop Skrevet 17. juli 2009 #3 Skrevet 17. juli 2009 Har nå fått til linjeskift (mellom paragrafer), men gjorde det ved hjelp av html-editoren. Er det ingen måte å gjøre det på gjennom den vanlige editoren? Får heller ikke til å legge inn bilder. Ser ut som jeg kan laste opp bildene til bloggen, men bildene vises ikke når jeg legger dem inn på siden. Noen som kan hjelpe? Har du lastet den opp på egen server, eller bruker du wordpress.com? Hos meg kan du lage ny paragraf ved kun å trykke enter én gang i Visual editoren. Det funker ikke hos deg? Ang bildeopplasting, hvis jeg går ut i fra at du har på egen server. Prøv å, gjennom FTP-programmet ditt gå til wp-content-mappa di, og lag en mappe som heter uploads. Gå inn på Dashboardet ditt, Miscellaneous Settings og skriv inn wp-content/uploads/ på Store uploads in this folder. Se om det går da
toyses Skrevet 18. juli 2009 #4 Skrevet 18. juli 2009 Jeg er nybegynner i Wordpress, og har nettopp postet mitt første innlegg. Det som irriterer meg er at jeg ikke helt klarer å formattere det som jeg vil. Doble linjeskift, for eksempel, er det noen som kan hjelpe meg med å få til det? Jeg lurer også på hvordan man får laget og plassert et banner til toppen av siden. All hjelp mottas med takk! Hvis det er header du mener, så må du først velge et theme som har alternativet "Custom Header". Deretter velger du appearance i menyen til venstre, custom header, og laster opp ditt bilde i feltet der. Når det gjelder det du sier med bilder at de ikke kommer opp på siden, så har det hendt meg også. Det jeg gjør er at jeg venter til bildet vises på det som kommer opp "Add an image". Hvis jeg bare trykker OK før bildet har kommet opp der, kommer det heller ikke opp i bloggen.
Visiter Skrevet 18. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. juli 2009 Takk for svar, begge to! Skal prøve freezepops tips om få strakser, tenkte å prøve toyses først ettersom det er minst jobb for meg:) Freezepop: Får til ny paragraf, men det er egentlig ikke det jeg er ute etter. Klossete forklart av meg, sorry. Jeg vil ha dobbelt linjeskift mellom to paragrafer enkelte steder for å skape et tydeligere skille mellom enkelte ting der det blir litt trangt. Noen tips?
Visiter Skrevet 18. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. juli 2009 Forresten: Har vært lat og gitt opp dette med bildene (før jeg så tipsene deres, altså!) og brukt bilder fra URL-adresser i stedet. Kjempeirriterende, men det fungerte i alle fall... Gud, jeg er dårlig i Wordpress.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå