Gjest Gjest_Hans_* Skrevet 15. juli 2009 #1 Skrevet 15. juli 2009 http://libra.antropos.no/NMB_Trond_Skaftnesmo.html Boken høres for så vidt interessant ut, er det noen av dere som har lest den, og kan si noe omkring den?
Zealuu Skrevet 15. juli 2009 #2 Skrevet 15. juli 2009 Hvis du vil lese om biologi, hvorfor leser du ikke skikkelige bøker, som unngår å blande to vidt forskjellige emner? eg er blitt bedt om å anmelde Trond Skaftnesmos bok Frihetens biologi i Libra, og til tross for mine nokså mangelfulle biologikunnskaper har jeg sagt ja, for boken henvender seg ikke bare til biologer, den burde ha krav på interesse hos alle som interesserer seg for kampen mellom ulike livssyn i vår tid. Ett avsnitt inn i anmeldelsen forstår man altså at denne boken din - som vanlig - er nok et eksempel på slett kreasjonistpropaganda, fulle av feilinformasjon og søkte misforståelser. Forfatteren har for øvrig ingen utdannelse innen biologi - han er derimot utdannet filosof, og har sågar en usvikelig tro på Steinerpedagogikk (noe som i seg selv burde kvalifisere til sunn skepsis hos alle hans lesere). Styr unna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå