Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Meg
Skrevet

Vi skal gifte oss snart og ønsker å starte med prøving rett etterpå. :yvonne:

Etter bryllupet reiser vi på bryllupsreise og der er planen å spise god mat, drikke god vin og generelt bare kose oss. :sengekos:

Spørsmålet mitt er: Bør jeg vente med å slutte på p-pillene til etter bryllupsreisa eller går det fint om jeg slutter før? Har som sagt tenkt til å drikke og spise det jeg har lyst til på turen. Jeg vet at de færreste blir gravid så kjapt etter å ha slutta på p-piller, men om det skulle skje så vil ikke jeg sitte og bekymre meg over eventuelt alkoholforbruk helt i begynnelsen. Samtidig ville det jo gitt en liten ekstra piff til bryllupsreisa å på en måte ha begynt prøvinga. :rødme: (Det vil være snakk om å avslutte brett ca. en uke før bryllupet, to ukers bryllupsreise umiddelbart etter bryllupet)

Jeg vet dette er en litt teit bekymring. På den ene siden forventer jeg at det kan ta laaaang tid før det evt. blir en liten spire, samtidig vil jeg tilrettelegge best mulig for den lille. Å utsette prøvinga bare en måned er jo ikke mye i det lange løp, men har jo ventet helt siden vi forlovet oss...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde ikke slutta en uke før bryllup.

Sist gang jeg slutta med p-piller så hadde jeg mensen i to uker etterpå.

Akkurat det skjer jo langt i fra alle, men jeg hadde ikke tatt sjansen på blødningsforstyrrelser dagen jeg skal tasse rundt i hvit kjole, for å si det sånn.

Men du må jo slutte akkurat når du vil, har du flaks så kan du jo få eggløsning under reisa.

Gjest Gjest_Meg
Skrevet
Jeg hadde ikke slutta en uke før bryllup.

Sist gang jeg slutta med p-piller så hadde jeg mensen i to uker etterpå.

Akkurat det skjer jo langt i fra alle, men jeg hadde ikke tatt sjansen på blødningsforstyrrelser dagen jeg skal tasse rundt i hvit kjole, for å si det sånn.

Men du må jo slutte akkurat når du vil, har du flaks så kan du jo få eggløsning under reisa.

Akkurat det er ikke noe jeg bekymrer meg for. Ved å slutte på slutten av et brett vil jeg jo få den vanlige p-pilleblødningen som for meg varer i maks tre dager. :) Det er heller snakk om å ikke begynne på nytt brett dagen før bryllupet.

Gjest Gjest
Skrevet
Akkurat det er ikke noe jeg bekymrer meg for. Ved å slutte på slutten av et brett vil jeg jo få den vanlige p-pilleblødningen som for meg varer i maks tre dager. :) Det er heller snakk om å ikke begynne på nytt brett dagen før bryllupet.

Det ville jeg ikke vært så sikker på hvis jeg var deg. Jeg fikk nemlig p-pilleblødning og noen dager etter at denne var slutt kom det en ny blødning som varte en ukes tid, deretter småblødninger i to uker.

Det kommer jo an på hvor lenge det er igjen til bryllupet, dersom det er mulig kan du "prøveslutte" etter neste brett og se hvordan det går, hvis bryllupet er i sommer ville jeg tatt brettet som varer på bryllupet og bryllupsreisen og heller slutte etter det. Da kan du kose deg og slippe å tenke på blødninger og evt. fosterskader i bryllupet og på bryllupsreisen.

Skrevet

Hei du....vi giftet oss 6.Juni....eg sluttet på siste brettet vel rundt 2 uker før bryllupet....eg fikk "lissom" mensen og den sluttet vel 1 uke før bryllupet....drakk som eg ville i bryllupet og på bryllupsreisen....tok 49 dager fra "lissom" mensen før eg fikk TR.....eg er kjempeglad for at eg ikke ventet for det var morro å begynne å prøve med en gang på bryllupsnatta, uansett om det ikke klaffa for oss så er følelsen utrolig når du VET at du ikke har noe prevensjon...

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...