Gå til innhold

Vil at han skal fri

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Spira_*
Skrevet

Er sammboere og vi har snakket om at vi vil gifte oss. Har en unge sammen og alt mellom oss er bra.

Så er det frieriet da. Har så lyst at han skal planlegge det og overaske meg lissom.

Hvordan kan jeg få han til å gjøre dette, uten å måtte si til han at jeg vil at vis skal gifte oss og be han kjøpe en ring. Han er en sånn type som gjerne må fortelles hva han skal gjøre når det gjelder rommantiske ting.

Har lyst til at det skal være litt rommantisk, men han kommer ikke til å fri på egen hånd. Har ikke lyst til å gjøre sånn som min vennine. At de bare ble eninge over en kopp kaffe før jobben at de skulle forlove seg.

Dere sljønner sikkert hva jeg mener. Hvordan klare å få litt rommantik inn i bildet her uten å måtte dra i alle trådene :)

Klem

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Kan ikke du bare fri om du ønsker å gifte deg ?

Skrevet

Dersom du ikke vil gjøre det selv så må du forvente at det skjer på hans måte. Legg bort forventningene - de kommer til å ødelegge for deg. Dersom han ikke er romantisk vil han nok ikke endre seg nå, men ettersom du vil gifte deg med ham så må du jo elske ham. La ham gjøre det på sin måte, eller gjør det selv :o)

Gjest *Mim*
Skrevet

Jeg er redd du kommer til å bli skuffet. Si til ham at du har lyst på et romantisk frieri, eller fri selv.

Skrevet
Jeg er redd du kommer til å bli skuffet. Si til ham at du har lyst på et romantisk frieri, eller fri selv.

Jeg vet at det ikke er jeg som er ment å svare her. Men blir det ikke feil å "be" om et romantisk frieri? Det blir som å be om å få blomster, og så kommer han hjem med blomster - det blir ikke helt det samme. Men dersom hun selv vil planlegge hans frieri til henne, så er jo det mulig - men ikke min greie :o)

Sorry, hehe.

Gjest Gjest
Skrevet

Over kaffe en lørdags morgen "Du vennen, duvet at jeg drømmer om å gifte meg med deg sannt? Du vet at jeg er en sucker for klissen romantikk også ikke sann? Jeg hadde syntes det var veldig koselig å ha et romantisk minne å se tilbake på, når jeg tenker på frieriet ditt. Ser du for deg at du ønsker å fri på den tradisjonelle romantiske måten?"

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg vet at det ikke er jeg som er ment å svare her. Men blir det ikke feil å "be" om et romantisk frieri? Det blir som å be om å få blomster, og så kommer han hjem med blomster - det blir ikke helt det samme. Men dersom hun selv vil planlegge hans frieri til henne, så er jo det mulig - men ikke min greie :o)

Sorry, hehe.

Joda, men hvordan skal hun ellers få det hun vil ha?

Hvis kjæresten min reiser for å handle og jeg har skikkelig lyst på en sjokolade, så kan jeg ikke bare sitte her og satse på at han tar med en til meg. Jeg blir nødt til å utrykke hva jeg vil ha.

Hvor direkte man vil gjøre det blir en helt annen sak. Men å forvente at folk skal kunne lese tankene dine, er for dumt.

Å fantaserer om at han plutselig forandrer seg totalt og planlegger et romantisk frieri er jo hyggelig nok det, men hun kan ikke forvente det.

Gjest Gjest_jente_*
Skrevet

Det er vel ikke no stas å bli fridd til hvis man har bedt om det selv vel?

Det med at et frieri - romantisk eller ikke - er et herlig minne å se tilbake på ligger vel mer i at mannen du elsker frir av egen vilje og initiativ, enn at han har strødd blomster i hele nabolaget og tar deg med på en dyr reise til himmelen?

Skjønner jo at du vil at han skal være romantisk, men hvis han ikke er den typen så blir det jo helt feil å tvinge han til å være det?

Om mannen jeg elska i det hele tatt ville gifte seg med meg hadde jeg vært overlykkelig uansett :P

Gjest regine ii
Skrevet

Vi har snakket om og forsåvidt bestemt at vi skal gifte oss - men jeg har likevel sagt at jeg vil ha et skikkelig frieri...... :fnise: Så nå går jeg og venter på at han skal fri :sjenert:

får ikke helt til å begynne med skikkelig planlegging før det er gjort, samtidig som jeg ikke vil presse han. Så - tålmodighetskremen er tatt fram, jeg vet jo at det skjer en vakker dag!

Skrevet
Joda, men hvordan skal hun ellers få det hun vil ha?

Hvis kjæresten min reiser for å handle og jeg har skikkelig lyst på en sjokolade, så kan jeg ikke bare sitte her og satse på at han tar med en til meg. Jeg blir nødt til å utrykke hva jeg vil ha.

Hvor direkte man vil gjøre det blir en helt annen sak. Men å forvente at folk skal kunne lese tankene dine, er for dumt.

Å fantaserer om at han plutselig forandrer seg totalt og planlegger et romantisk frieri er jo hyggelig nok det, men hun kan ikke forvente det.

Det var vel egentlig det jeg sa i innlegget mitt også - at man ikke kan forvente noe slikt dersom man vet at typen ikke ville gjort det.

Hun kan jo tross alt sette seg ned og si at hun vil ha et romantisk frieri, men da blir det jo aldri en overraskelse og mye av det romantiske vil jo forsvinne dersom man er med på å planlegge frieriet selv (synes i alle fall jeg).

Det å ha lyst på en sjokolade er en smule annerledes enn å ønske et superromantisk frieri :o)

Det jeg egentlig prøver å si, langt bak de ordene jeg skriver, er at man ikke kan forandre kjæresten særlig mye. Dersom man er forelsket nok til å ville gifte seg så burde man være fornøyd med det han gjør. Dersom du er lykkelig vil du synes det er romantisk om han bare sier "hva sier du til at vi gifter oss" mens dere venter på bussen en dag. Det er jo superromantisk om han synes det er så enkelt å bare si det rett ut, synes jeg da.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Du må rett og slett skaffe deg en mann som leser tanker.

Skrevet

Når man elsker mannen og det eneste man ønsker er å dele livet med han, betyr ikke det rundt frieriet noen ting. Du kommer til å bli like overrasket og like glad og lykkelig, om han spør deg ved frkostbordet eller om han kommer ridende på en hvit hest. Du kommer til å se det romantiske i det uansett hvordan det skjer, for det handler om kjærligheten mellom dere :)

Skrevet

Har vært mannen som har blitt forventet dette av. Det er ikke gøy å gå der å grue seg til hver merkedag som kommer for man vet at partner forventer noe.

Vet ikke hvor lenge du har ventet, men det er alltid en risk for at du skyvern han vekk også. JEg var i et langt forhold over nesten ni år. Jeg fridde ikke til henne.

Når jeg traff den rette satte vi ring på fingeren litt over 6 mnd etter at vi traff hverandre. Jeg er klar over at dette nok ikke er svarene du vil høre. Men du må finne ut om du er så "verdifull" for han at han virkelig vil at du skal kun være hans. Når jeg traff hun som ble min kone viste jeg det nesten der og da at hun skulle bli min.

Det er klart..Du kan prøve å fri selv...Klarer han ikke å si ja, helst der og da..da vet du..

Caracal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...