Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er det 1 mnd igjen til bryllupet vårt, og jeg har virkelig begynt å glede meg. Samtidig er jeg plutselig stressa og litt bekymra for planleggingen. Jeg synes vi begynner å komme i boks egentlig, men tenker mye på kjøreplan og selve dagen. Synes plutselig det er så masse som skal skje, og det stresser meg. Vi har en person som skal synge en sang, og bare det stresser meg sånn at jeg vurderer å droppe det. Herregud :ler:

Noen som har noen tips til meg, og er det noe jeg har glemt tro?

Skrevet

Akkurat 1 måned igjen for oss også :strix: Gleder meg masse, men kjenner at jeg etterhvert kan bli litt småstresset selv over sånne småting som ikke er på plass. Vi har heller ikke kjøreplanen 100 % i boks, men jeg regner med at ting føles lettere når den er spikret. Vet ikke om jeg har så mange god råd annet enn å delegere bort ansvar til andre og kose deg med forberedelsene. Det blir sikkert kjempefint med solosang, selv om det føles som et stressmoment akkurat nå. Fort gjort å bli usikker over valg man har tatt på et eller annet tidspunkt. Eller så pleier jeg å spørre meg selv når jeg begynner å stresse: hva er det verste som kan skje? Det er stort sett ingen krise om man glemmer noen småting....

Masse lykke til med forberedelse og siste innspurt! Jeg synes det er kos at det er så nærme nå. Har liksom føltes så lenge til hele tiden :bryllup:

Skrevet

lykke til begge to. :danse: Ikke lenge igjen nei.

Tror det er lurt å tenke på at om ting ikke går akkurat som planlagt,og det meste går sikkert kjempefint.

Prøv å kos dere med sist forberedelser og deleger til de som har lyst til å hjelpe :) og ikke vente til siste minut

Begynner å blir litt stresset selv , men gleder meg masse :bolledeig:

Skrevet

HM, er det veldig vanlig å ha brudevals tro? Tror i så fall vi burde tatt oss et kurs.. :rodme: Når i programmet pleier man å ha denne valsen?

Skrevet

Akkurat 1 måned igjen her også.:) Kjenner jeg stresser både på mine egne og andres vegne. Som f.eks. når mamma kommer og sier at kjolen hennes er litt trang i dag, da kjenner jeg stresset komme.:) Pluss at vi har masse gjester vi må hjelpe med overnatting og transportalternativer. Jeg vil jo at alt skal gå smurt. Vi skal få trommet sammen et møte med mamma, pappa, brødre og forlovere i løpet av et par uker slik at vi skaffer oss en felles oversikt over dagen. Det er egentlig bare samle musikk, bestille bryllupskake og lage resten av festprogram og kirkeprogram igjen. Gleder meg til prøvetimen hos frisør og praten med presten. Det tror jeg vil roe meg ned littegrann. Også var det denne talen da.... DEN stresser meg. Men jeg vil gjerne få det til og det er jo bare den ene gangen i livet jeg skal fremføre en bryllupstale for kjære, så det må gå!

Skrevet

Hva har dere klart da jenter? Ta gjerne en oppramsing! Kanskje det er noe jeg har glemt... :O

Skrevet
Hva har dere klart da jenter? Ta gjerne en oppramsing! Kanskje det er noe jeg har glemt... :O

KLART:

- alt av klær til brudgom, brud, brudepiker og sønnen til kjære, bortsett fra en skjorte til sønnen og ny boxer til brudgom. Må sy på noen perler på kjolen min og gjøre om på underskjørt til brudepiker også. Men det er småplukk.

- lokalet (restaurant) er bestilt og meny er fastlagt for lenge siden. Skal bare sende endelig gjesteliste mandagen før bryllupet.

- blomster hos torghandleren er bestilt og blomsterbinder er klar. Skal bare kjøpe oasis og dobbeltbekrefte bestillingen.

- ringer er gravert og nye.

- overnatting er bestilt og dobbeltsjekket.

- veteranbil til transport er besitlt og dobbeltsjekket.

- bryllupskake og andre kaker er bestilt.

- barnevakt er i orden.

- frisør er klar og prøvetime venter den 4.august.

- festprogram-omslag er ferdig. Driver å utformer innstikket. Bordkort er også laget men skal bare skrives på.

- kirkeprogram er designet og klart for utprinting.

- lys og pynt til middagsbordet og festen er i orden.

- solist er booket, men ikke bestemt sanger

IKKE KLART:

- endelig gjesteliste (!)

- kjøreplan

- innkjøp av paracet, imodium, plaster o.l.

- noe ekstrasminke

- innkjøp av snacks og frukt

- bestemme hvordan neglene skal være

- forhåndsbestilling av taxi

- oversikt over hvem som skal sove hvor og transport-logistikk

- prat med presten

- spilleliste til musikk til festen. Kjører i-pod på restaurantens anlegg.

Skrevet

Ser jo ut som det meste er i boks, Honey! :) Har du noen tips til meg ang dette omslaget til heftet? Jeg sliter litt der... Er ikke så kreativ av meg:/

Skrevet

Får prøve meg på en liste over hva som er i boks...

Dette er klart:

- Alt av klær til meg, dvs brudekjole, brudeslør, tiara, undertøy, strømper, sko og smykker. Mangler fortsatt strømpebåndet.

- Dress mest vest og kravat, samt sko er klart til brudgommen. Venter forsatt på skreddersydd skjorte.

- Kjoler, tiaraer, sko og smykker til brudepikene er klart

- Forlovelesesringen min er ferdig pusset for anledningen. Gifteringene er fortsatt til gravering men ventes tilbake hvert øyeblikk.

- Brudebukett, knappehullsblomster til brudgomm forlover og brudens far, blomsterbuketter til brudepikene, blomster til kirken, blomster til å dekorere i glassboller, samt blomsterbuketter til å strø roseblader med er bestilt.

- Lokalet er bestilt og betalt

- Bordplasseringen er satt

- Menyen er i boks

- Vin, øl, mineralvann og sprit er bestilt/kjøpt inn.

- Dekorasjoner, duker, lys, servietter, bordløper o.l. til pynting er innkjøpt

- Servitører er i boks

- Underholdning er ordnet

- Solosang og inngangsmusikk i kirken er booket.

- Har gjort ferdig kirkeprogram, valgt salmer og avstemt dette med prest, samt satt dato for samtale med presten før vielsen.

- Invitasjoner er selvfølgelig sendt ut og fristen er for lengst forbigått :blush:

- Overnatting er bestilt og bekreftet

- Har fått delegert hvem som skal bake hvilken kake

- Plansje med oversikt over gjestene i stort format, samt en i lite som skal ligge på tallerkenen er laget, men ikke printet

- Kurs til brudevals er satt bestilt og satt opp datoer (begynner i neste uke)

- Har kjøpt inn sminke og testet ut dette med hun som skal sminke meg flere ganger

- Frisør er bestilt og prøvetime er satt

- Ordnet med hjelp til å pynte dagen før

- Toastmaster og takk for maten talen er i boks

- Morgengave er kjøpt

- Ønskeliste er lagt ut hos tilbords

- Egen nettside for bryllupet

- Fotograf er bestilt og har vært på samtale

- Time for å ordne neglene, samt time til voksing, napping og farging av bryn er bestilt

- Lage huskeliste (meker jeg skulle hatt den her akkurat nå)

Dette er ikke klart:

- Utprint av kirkeprogram og gjesteoversikt

- Kjøreplan

- Lage bordkortene

- Avtale med noen om å åpne lokalene og ta imot servitørene

- Finne ut hvilke drinker vi skal ha

- Kjøpe blandevann og snacks

- Avtale med noen venner/familie at de tar bilder under festen

- Forhåndsbestille taxi

- Innkjøp av frukt

- Bestilling av bryllupskake

- Lage spillelister

- Avklare utgangsmelodien med strykere

Ja, det var alt jeg kom på i denne omgang...sikkert et eller annet jeg har glemt :sjenert:

Skrevet
Ser jo ut som det meste er i boks, Honey! :) Har du noen tips til meg ang dette omslaget til heftet? Jeg sliter litt der... Er ikke så kreativ av meg:/

Her kan du se hvordan festprogram-omslaget ser ut. Eneste forskjellen er at jeg har byttet stripen med dekorark i midten til gullfarget. Enkle å lage. Skal lage inntikket i word og bare feste med dobbeltsidig teip i ryggen når det skal monteres. Inni skal vi ha med velkomstord, velkomstsang, meny, bordkart, takk-for-maten-sang og evt bilder.

Jeg har også toastmaster i boks (glemte det på lista mi over ting som er klart).

Skrevet

Jeg tror det blir lettere å ramse opp det som ikke er klart...

- Tilbehør til brudekjolen

- Dress til brudgom og sønnen vår

- Lage hefte med bilder, sanger, meny o.l.

- Bordplassering

- Kjøreplan

- Bestille jordbær

- Kjøpe inn snacks og frukt

- Transport for oss til hotellet

- Gave til forlover, toastmaster, barnevakt og hun som skal synge

- Pusse forlovelsesringen

- Farge håret

- Sole meg

- Kjøpe innhold til toalett-kurver

- Lage spilleliste på iPod

- Dekorasjoner/pynt til utendørs vielse

Flott, der ble jeg stressa!!! :O

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...