Gjest Gjest_Tone_* Skrevet 15. juli 2009 #1 Skrevet 15. juli 2009 Hei. Vi har nettopp skiftet internettleverandør hjemme. Det er ikke noe problem å koble til nettet, kommer opp at vi er tilkoblet, at signalstyrken er utmerket etc. Problemet er at jeg kommer ikke inn på en eneste nettside, kommer bare opp at siden kan ikke vises. Antar at det har noe med innstillingene på pc`en å gjøre, men hva gjør jeg? Har selvfølgelig prøvd å deaktivere - aktivere, reparere, koble fra, koble til igjen etc....... What to do?? Håper noen kan hjelpe!
Hanselot Skrevet 15. juli 2009 #2 Skrevet 15. juli 2009 Hei regner med du her snakker om at du er koblet opp trådløst. Dvs du er koblet til din trådløse ruter/modem. Slik vil det se ut selv om internettlinja di er kuttet i tusen småbiter. Det kan først være greit å vite om vi skal kunne hjelpe, hvilken leverandør du har skiftet til og fra. Sånn som Telenor opererer med brukernavn og passord og man må gjøre endringer på modem.
Gjest Trådstarter Tone Skrevet 15. juli 2009 #3 Skrevet 15. juli 2009 Hei regner med du her snakker om at du er koblet opp trådløst. Dvs du er koblet til din trådløse ruter/modem. Slik vil det se ut selv om internettlinja di er kuttet i tusen småbiter. Det kan først være greit å vite om vi skal kunne hjelpe, hvilken leverandør du har skiftet til og fra. Sånn som Telenor opererer med brukernavn og passord og man må gjøre endringer på modem. Takk for svar. Jeg har skiftet fra Telenor til Canal Digital. Problemet oppstår både når ejg er koblet til trådløst, og via nettverkskabel, virker ikke som om det er noen forskjell...
Klatt Skrevet 15. juli 2009 #4 Skrevet 15. juli 2009 Regner med at du har prøvd å restarte modemet den trådløse routeren er koblet opp med om du har det? Har ofte problemer med at det skjer en feil i oppkoblingen mellom ruteren og modemet. Da det skjer forteller ruteren min meg at jeg er koblet opp mot internett, uten at jeg er det. Det som da må til er en restart av modemet, og deretter en restart av ruteren. Verdt et forsøk, men jeg tviler på at det er problemet.
vesla86 Skrevet 15. juli 2009 #5 Skrevet 15. juli 2009 Når du feilsøker, så kan det være en idé å koble pcen direkte i modemet med kabel, ikke via ruter (hverken trådløst eller kabel). Dermed vet du mer hvor feilen ligger. Så er det universaltrikset som noen ganger fungerer, trekk ut strømmen av modem og evt ruter, la den være ute ca 1 minutt og koble på igjen. Det er verdt et forsøk! Eller så kan du også ringe support og få de til å sjekke at linja de faktisk er oppe, det hender at feilen ikke ligger hos deg også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå