Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et veldig bra tips til frokost og lunsj, som jeg vil dele med dere. Begynte med dette for noen dager siden, og det funker topp. Jeg spiser frokost i ni-tiden, og har lunsj rundt ett-to-tiden, da er jeg på jobb.

Til frokost spiser jeg 300g brokkoli, en banan, 100g kyllingfilet, en kopp med te og ett glass vann. Dette blir 260 kalorier. Til lunsj spiser jeg to fiberrik (til 28 kalorier) med mager skinkeost, 200g wok (cirka 26 kalorier per hundre gram) eller 300g brokkoli og 100g kyllingfilet. Dette blir 227 kalorier, cirka!

Det høres kanskje ut som mye kalorier til frokost og lunsj, men tro meg. Jeg har spart så utrolig mye på det utover dagen. Jeg småspiser ikke, og hvis jeg føler at jeg -må- ha noe i munnen, kikker i skapet og leter etter noe godt som jeg -egentlig- ikke skal spise i ukedagene, så tar jeg meg heller en tur på butikken, kjøper en läkeroleske og tyggis (flere som sier at det ikke hjelper mot søtsug, men bare gir meg mer søtsug, men det hjelper tydeligvis for meg, så ikke spor av tråden med denne diskusjonen værsåsnill). Jeg er heller ikke skrubbsulten til middag, og spiser meg ganske god og mett, og den mettheten varer til kvelds. Før hadde jeg en tendens til å overspise om kveldene, fordi jeg "sparte" kaloriene til da, men da ble jeg heller aldri mett selv om jeg spiste MANGE brødskiver eller noe annet (!), men nå trenger jeg ikke kveldsmat en gang, men spiser det likevel fordi det blir en god rutine.

Tenkte bare å gi dere disse tipsene, for denne frokosten og lunsjen metter veldig lenge! Dropp knekkbrød - endelig har jeg innsett hvor lite jeg har blitt mett av det..

Ellers kan dere jo diskutere frokost og lunsj-tips her, komme med egne tips og liknende. Vet ikke om det finnes en tråd for det fra før da..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Bra det funker for deg, jeg for min del hadde ikke orket noen type "middagsmat" så tidlig på dagen :)

Skrevet

Jeg spiser en halv boks kesam eller cottage cheese fylt med havregryn/fullkorn og et oppkuttet eple.Av og til har jeg noen mandler oppi i tillegg :)

Da får jeg noe jeg vil påstå er en veldig sunn frokost, med proteiner, fiber, vitaminer, kalsium og sunne fettsyrer. I tilleg holder jeg meg god og mett lenge :-)

Lunsj blir som regel noe med omelett og en haug av grønnsaker.

Synes også de er nyttig å drikke masse grønn te, for da slipper jeg å bli så "fysen" hele tiden...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det hørtes både godt og lurt ut. God følelse å føle seg mett mellom måltidene tidlig på dagen (jeg har i hvert fall ofte vært skrubbsulten før lunsj pga liten eller "feil" type frokost), og sammensetningen er sunn.

Skrevet

Den typen mat hadde jeg ikke orka å puttet i meg om morgenen! :sukk:

Gjest MooCow
Skrevet

Det ser jo sunt og greit ut det. :) Selv trenger jeg litt mer kalorier for aa holde det gaaende, men jeg spiser mye kjoett, groennsaker og egg selv til frokost og lunsj.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...