Gå til innhold

Kalles små kaniner og andre dyr

kalle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 1 måned senere...

Her var det jammen meg dødt om dagen..

*rocker og jodler*

KALLE KLOVN - KALLE KLOVN ER EN ARTIG LITEN SKRUE MED SÅ MYE RART I HUET - JA KALLE KLOVN JA KALLE KLOVN!!

:klappe:

-viXen-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare noe liggende i bakhodet som skulle vært ute.. Hva folk synes om det, er meg knekkende likegyldig. Egentlig noe jeg skrev i vinter, legger det likevel ut nå. Hvorfor? Si det..

Hei..

Tenkte jeg bare måtte få ned noe av det jeg tenker på nå.

Kom plutselig til å tenke på deg her forleden. Vet ikke hvor det kom fra, men plutselig var du der, blid og søt, som alltid.

Øynene dine tindret.

Det var nok derfor jeg begynte å tenke på deg. Jeg falt ser du. På isen. Fryktelig glatt sånn litt ute i Februar. Vinteren holder liksom et siste krampaktig grep om styringa i den evige kampen mellom årstidene.

Og når kampen går mot uavgjort og vår sånn i mot Mars, da er det mye is. Den samme isen jeg falt på. Det var i allefall sent om kvelden og skyfritt. Det er det fine med Februar. Skyfrie kvelder. Da ser man stjernene igjen.

Det var det som skjedde. Jeg lå der, langflat på bakken og prøvde å finne ut hvor isen hadde kastet meg denne gangen. Og der, langt oppe i alt det skyfrie mørket, så jeg dem. Tusenvis av små lysende prikker mot en silkesvart bakgrunn. Og alle stjernene, for det var mange den kvelden, de blunket med lysene sine ned mot meg. Akkurat som bilene gjør til hverandre av og til. Eller nei. Disse stjernene den kvelden tindret mot meg, og det var derfor jeg kom til å tenke på deg. Øynene dine som tindrer når du smiler. Hver gang jeg seer de øynene, ser jeg de samme tusener av stjerner som den kvelden.

Og det gjør meg varm inni meg. Rundt hjertet. Det er visstnok der alle stjernene havner. De faller ikke ut så lett heller, og det skal man være glad for når man mister fotfestet en kald natt i Februar...

...drømte Kalle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Har nok meldt meg litt ut av alt om dagen..

Kommer vel sterkere tilbake vil jeg tro..

...sukket kalle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe.. skolen?

Er noen år siden det..

Du er da saa vidt jeg husker yngre enn meg. :-P Og jeg gaar paa skolen fortsatt! Trodde du gikk paa hoeyskolen, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

http://www.dagbladet.no/sport/2004/07/28/404063.html

Nå har jeg fått enda et bevis for at folk som bedriver idrett, kanskje har litt mindre håndbagasje enn oss andre, som Inger Hagerup kalte det.

Onsdag denne uke kunne man lese i dagbladet om mannen som har slått seg på tvers over Mongolia med en golfkølle. En mann, en kølle og 509 golfballer på avveie.

Banen var visstnok 1985 kilometer lang. 509 golfballer på 1985 kilometer skulle bli noe sånt som 3900 meter per golfball.

Med andre ord: I en stripe på 2-300 meter, TVERS over Mongolia, så ligger det 509 golfballer, eller en golfball per 3900 meter.

For det første er jo dette sløsing med ressurser.. For det andre, tenk på hvilken belastning dette er for miljøet?

Man kan videre lese at mannen har møtt på muldyr. Tenk så om disse muldyrene, som statistisk sett burde finnes oftere enn hver 3900. meter, skulle trampe over en av disse metallkulene. Den ville tenke "oj, nytt og spennende objekt - la oss spise det". Muldyr er ikke smarte dyr, så den vil ikke skjønne at ting som ikke kan tygges, ei heller bør svelges.

Muldyret vil da dø en sakte og pinefull død med en golfball enten i halsen, eller i samme ende som halen.

Potensielt har da denne mannen, på sin ferd over Djengis Khans arvestepper, drept 509 muldyr. I tillegg har han nok på 12 170 slag truffet et og annet muldyr, og kanskje en og annen kråke, i hodet.

Utover dette, brukte mannen 9 måneder på turen, og man kan vel ikke se bort fra at han fikk med seg noen edle dråper fra en gjeter langt inne på vidda der.

Full mann med et treerjern, trenger jeg si mer? Etter 8 måneder ute på ei gresslette er det fort gjort å gå spinnvill, og med noen dråper alkohol innabords kan jeg tenke meg at golfkølla ble ivrig brukt på lemen, mus, caddier og andre småkryp som skulle stå i veien.

Ergo er denne såkalte forlystelsesturen potensielt en miljøkatastrofe av dimensjoner for Mongolia.

Derfor: neste gang du planlegger for eksempel en golftur over Mongolias stepper, en svømmetur under Nordpolen eller tilsvarende tid- og ressurskrevende ekspedisjoner, sett deg ned foran tv'en, ta en øl, og konsentrer deg om det viktige her i livet: Drekka, pule, spy og slåss.

..det vil iallefall redde et muldyr.

....assosierte Kalle....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord: I en stripe på 2-300 meter, TVERS over Mongolia, så ligger det 509 golfballer, eller en golfball per 3900 meter.

For det første er jo dette sløsing med ressurser.. For det andre, tenk på hvilken belastning dette er for miljøet?

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var tankekverna i gang igjen? Eller i alle fall efforten med å skrive tankene ned...

Kall det ren kjedsomhet på jobb.

Tankene er der, de blir skrevet ned, men det er bare ikke alt som havner her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom bare for å si BØ!

Takk for masse hjelp med PCen når jeg trenger det - beklager at jeg ikke er så flink til å holde kontakt ellers, men du vet jo hvordan det er når man er forelska :wink:

Håper du har det alldeles fortryllende bra! Jeg kjørte gjennom bostedet ditt på søndag! :o hehe.. Øde plass gitt :ler:

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse

Nå har Frøken KalloRilla bestemt seg for å legge igjen en helgehilsen i dagbøkene til fjærn og nær.

Ha en fortreffelig helg og bruk den som best du kan ;) Det skal i hvertfall jeg

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere beboere i toppen ser jeg...

Ke?

Sprechen Sie deutch?

I såfall, slutt med det. Jeg skjønner ikke en dritt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...