Gjest Bond Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 Slik jeg forstår har de ordning for studenter inntil de er 30, men gjelder dette også doktorgradsstudenter? Letet på Oslo Sporveien sidene, men finner jo bare at det er studentrabatt, men ikke om det gjelder doktorgradsstudenter? Det sies jo her at: Studentrabatt tilbys heltidsstudenter i Oslo. (...) Ved kjøp av Studentkort må du legitimere at du er semesterregistrert ved et studiested i Oslo, i form av et semesterkort/-merke eller en bekreftelse fra studiestedet om at du følger undervisningen i det aktuelle semesteret (gjelder studenter som betaler semesteravgift til utenbys studiested). (...) For å komme innenfor begrepet fulltidsstudent må du ha skolegang og studier som hovedvirksomhet. Studiet må ha en varighet på minst tre måneder. Men er ikke sikker om doktorgradsstudenter medregnes der? Det er jo studier egentlig eller.. ?
Solbærsaft Skrevet 14. juli 2009 #2 Skrevet 14. juli 2009 Kravet for å få studentkort hos sporveien er jo betalt semesteravgift. Så lenge du har betalt semesteravgift så vil du nok også få studentrabatt hos sporveien .
Gjest Bond Skrevet 14. juli 2009 #3 Skrevet 14. juli 2009 (endret) Vel, da kommer det neste spørsmålet - får doktorgradsstipendiater studentkort? Man får jo lønn og er jo per definisjon ansatt også? Endret 14. juli 2009 av Bond
Solbærsaft Skrevet 14. juli 2009 #4 Skrevet 14. juli 2009 Hva med å høre med studentkontoret? http://www.uio.no/studier/infotjenester/studentkontoret.html Evt, står det noe på studentweb?
Gjest Bond Skrevet 14. juli 2009 #5 Skrevet 14. juli 2009 Mhmh, men de svarer jo ikke klokken 01.00! Tenkte bare at noen luringer på KG sikkert vet *utålmodig*
Kanutte Skrevet 15. juli 2009 #6 Skrevet 15. juli 2009 Fulltidsstudenter som er over 30 får i allefall ikke rabatt... Ganske kjipt spør du meg!
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2009 #7 Skrevet 15. juli 2009 Doktorgradsstudenter regnes ikke som studenter. Det heter egentlig stipendiat, og er en jobb. Du får ikke studentkort, og du får ikke betalt semesteravgiften heller (dvs, jeg klarte det første semesteret, men så tettet de hullet til neste semester). Og dermed får du ikke studentrabatt noen steder heller. Det er igrunnen rett og rimelig, du er jo vanlig arbeidstaker med anstendig lønn, og skal dermed ikke ha mer behov for rabatter enn andre arbeidstakere.
Gjest Tweek Skrevet 15. juli 2009 #9 Skrevet 15. juli 2009 (endret) . Endret 27. desember 2009 av stearinpikken
Anglofil Skrevet 16. juli 2009 #10 Skrevet 16. juli 2009 Jeg har bare et lite tilleggsspørsmål. Gjelder studentkortet for t-bane, trikk og buss? Syntes det var så "billig" med 330 kr, iforhold til der jeg er fra med elendig kollektivtilbud og mye høyere priser. Jepp, for alt kollektivtilbud innad i Oslo. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå