Ellevill Skrevet 19. juli 2009 #21 Skrevet 19. juli 2009 Jeg tror ikke jeg hadde tatt i mot en brudebukett om den så ble kastet etter meg.
Donpedro Skrevet 19. juli 2009 #22 Skrevet 19. juli 2009 Noen vil syns dette er harry....og noen syns det er romantisk og morsomt....så da kan man være en av de som vil delta/evt. gjøre i sitt eget bryllup......så kan de som syns dette harry droppe det. Så klart. Selv droppet jeg slikt tull selvsagt, og jeg skal love deg at jeg er en av de som småstønner og himler med øynene hvis slikt vås skal gjøres i bryllup jeg deltar i. Heldigvis har vi litt mer classy venner og familie enn som så, så vi har sluppet unna til nå. Gi meg heller et glass vin.
Neytiri Skrevet 19. juli 2009 #23 Skrevet 19. juli 2009 Så klart. Selv droppet jeg slikt tull selvsagt, og jeg skal love deg at jeg er en av de som småstønner og himler med øynene hvis slikt vås skal gjøres i bryllup jeg deltar i. Heldigvis har vi litt mer classy venner og familie enn som så, så vi har sluppet unna til nå. Gi meg heller et glass vin. a så fint du syns et glass vin er mer classy
Malum Skrevet 19. juli 2009 #24 Skrevet 19. juli 2009 Kasting av brudebuketter og strømpebånd? Forekommer sånt??
Donpedro Skrevet 20. juli 2009 #25 Skrevet 20. juli 2009 Kasting av brudebuketter og strømpebånd? Forekommer sånt?? Tydeligvis, men jeg antar det er i visse segmenter av befolkningen.
Gjest Gjest_mie_* Skrevet 20. juli 2009 #26 Skrevet 20. juli 2009 Mange i vår omgangskrets har giftet seg de siste 5 årene, så det har blitt en del bryllup, men har aldri opplevd kasting av brudebuketten. (Og vi pleier å bli til festen er slutt. )
-SB- Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #27 Skrevet 21. juli 2009 Selv er jeg veldig lite bryllupsganger, men jeg trodde faktisk det var helt vanlig å kaste strømpebåndet blandt ungkarene. Det er greit nok at det er teit, men er det noe mindre teit å kle seg ut og synge på dørene til fremmede folk en gang i året f.eks.? (jeg bare lurer) Tradisjoner er vel til for å følges, men ettersom jeg forstår her så er dette kanskje ikke så vanlig som jeg trodde..?
Gjest D-shol Skrevet 21. juli 2009 #28 Skrevet 21. juli 2009 Jeg var i et bryllup for noen uker siden, og da kastet bruden brudepikebuketten - altså en liten bukett med de samme blomstene som hennes - utpå kvelden. Var en morsom greie! Brudebuketten hennes var lang og tung, og hadde nok ikke egnet seg like godt. Hun kastet for øvrig strømpebåndet også (den som fikk det må ha det på seg når hun gifter seg) Tradisjonen er vel at brudgommen skal under skjørtet og ta av båndet med tennnene og så kaste det til ungkarene Buketten kastes av bruden til de ugifte damene. Har blitt gjort i et bryllup, fordi brudgommen var amerikaner. Synes det er barnslig å kalle andres tradisjoner for "harry", "teit" og slike ting. Det er ikke sikkert alle skjønner dine tradisjoner heller, skal du slutte med dem fordi?
*CHOUCHOU* Skrevet 21. juli 2009 #29 Skrevet 21. juli 2009 Så klart. Selv droppet jeg slikt tull selvsagt, og jeg skal love deg at jeg er en av de som småstønner og himler med øynene hvis slikt vås skal gjøres i bryllup jeg deltar i. Heldigvis har vi litt mer classy venner og familie enn som så, så vi har sluppet unna til nå. Gi meg heller et glass vin. selv synes jeg det er latterlig med de som anstrenger seg til det ytterste for à beholde bildet som snobb (eller som du kaller det "classy") og ikke klarer à dele andres gleder og respektere deres valg.. Stàr du virkelig med nesa i vaeret og stönner dersom noen önsker à gjöre noe som ikke stàr i reglene til din omgangskrets?
Eplefe Skrevet 21. juli 2009 #30 Skrevet 21. juli 2009 De fleste her gifter seg i hvitt, ikke svart, slik som er den faktiske norske tradisjonen, så å fnyse av andres tradisjoner og "nye" tradisjoner er teit.
Donpedro Skrevet 21. juli 2009 #31 Skrevet 21. juli 2009 Stàr du virkelig med nesa i vaeret og stönner dersom noen önsker à gjöre noe som ikke stàr i reglene til din omgangskrets? Ja, hvis handlingen feks. innebefatter bukettkasting og strømpebåndfisking under skjørtet til bruden, så gjør jeg det (men selvsagt meget diskret). Fordi det er skikkelig tacky (særlig sistnevnte). At det gjøres i USA synes jeg også er harry, men der er det ihvertfall en tradisjon for det. Det er det knappest i Norge. Samme gjelder mange andre bryllups"tradisjoner", som overivrige bruder leser om på nett. Mye er slettes ikkee norske tradisjoner i det hele tatt. Spør foreldrene deres. For øvrig anstrenger jeg meg fint lite for å være classy, men det er jo en annen sak. Folk her inne skriver jo side opp og ned om hvor sure de feks blir hvis de kommer ved siden av feil person til bords, og feks ikke kommer med sin partner. Da må vel jeg få lov å fnise litt for meg selv over at noen gjør ting i bryllupet sitt som jeg finner patetisk. Vi er alle ulike og verdsetter ulike ting.
Gjest chouchou Skrevet 22. juli 2009 #32 Skrevet 22. juli 2009 Ja, du mà selvfölgelig fnise sà mye du vil.. Jeg reagerer bare pà hvorfor folk er sà opptatt av at disse bryllupstradisjonene absolutt mà fölges etter "boka". Skulle tro det viktigste for de fleste brudepar var à organisere en dag som er perfekt for seg, selv om dette skulle innebaere at man kanskje ikke "skàner" enkelte for ikke-norske tradisjoner o.l.
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2009 #33 Skrevet 22. juli 2009 Så klart. Selv droppet jeg slikt tull selvsagt, og jeg skal love deg at jeg er en av de som småstønner og himler med øynene hvis slikt vås skal gjøres i bryllup jeg deltar i. Heldigvis har vi litt mer classy venner og familie enn som så, så vi har sluppet unna til nå. Gi meg heller et glass vin. Det er iallefall ikke spesielt classy å himle med øynene og småstønne over at noen har valgt annerledes enn seg selv :gjeiper:
Gjest Gjest_abc_* Skrevet 22. juli 2009 #34 Skrevet 22. juli 2009 Tydeligvis, men jeg antar det er i visse segmenter av befolkningen. Visse segmenter av befolkningen? Ser du selv hvor nedlatende og snobbete en slik uttalelse er? Er det med slike holdninger du oppdrar barna dine? Forkastelig. Ja, hvis handlingen feks. innebefatter bukettkasting og strømpebåndfisking under skjørtet til bruden, så gjør jeg det (men selvsagt meget diskret). Fordi det er skikkelig tacky (særlig sistnevnte). At det gjøres i USA synes jeg også er harry, men der er det ihvertfall en tradisjon for det. Det er det knappest i Norge. Samme gjelder mange andre bryllups"tradisjoner", som overivrige bruder leser om på nett. Mye er slettes ikkee norske tradisjoner i det hele tatt. Spør foreldrene deres. For øvrig anstrenger jeg meg fint lite for å være classy, men det er jo en annen sak. Folk her inne skriver jo side opp og ned om hvor sure de feks blir hvis de kommer ved siden av feil person til bords, og feks ikke kommer med sin partner. Da må vel jeg få lov å fnise litt for meg selv over at noen gjør ting i bryllupet sitt som jeg finner patetisk. Vi er alle ulike og verdsetter ulike ting. Men problemet er jo at du IKKE fniser litt for deg selv over det - du sa jo tidligere at du står og demonstrerer ved å himle med øynene og sukke! Glad jeg ikke har deg som venn, som er så fordømmende og lite sympatisk.
Dalmore Skrevet 22. juli 2009 #35 Skrevet 22. juli 2009 Har vært i rundt 15 bryllup de siste årene, men aldri opplevd at noen verken har kastet buketten eller bitt av strømpebåndet. Så for meg oppleves det ikke akkurat som spesielt vanlig. Men har man lyst, har man lov!
-Englefjes- Skrevet 22. juli 2009 #36 Skrevet 22. juli 2009 Jeg ga buketten min til bestemoren min, som dessverre ikke kunne komme i bryllupet fordi helsa ikke tillot det. Det satte hun veldig pris på. Om jeg ikke hadde gjort det vet jeg sannelig ikke hva jeg hadde gjort med buketten siden vi dro på bryllupsreise dagen rett etterpå. Sannsynligvis hadde jeg gitt den til foreldrene eller svigerforeldrene mine. Tøket den hadde jeg ikke gjort, og kastet den hadde jeg aldri ville funnet på å gjøre; jeg synes det er så tullete å ha fokus på sivilstanden til gjestene under et bryllup.
Phaedra Skrevet 22. juli 2009 #37 Skrevet 22. juli 2009 (endret) Jeg hadde ikke tenkt å kaste buketten, men ble etterhvert oppfordret til å gjøre det fra flere hold under bryllupet, så det hele ble en morsom greie da alle de ugifte jentene (spesielt de som var i fast langvarig forhold) stilte seg opp og mennene begyne å heie eller rope "løp motsatt vei!". Harry ja, men moro Når det er sagt så fikk jeg tak i buketten til venninna mi i fjor sommer og ble gift i år, så kanskje det funker? Det var også flere som forventet dette med "strømpebåndfiskinga" og det ga jeg klar beskjed om at ikke kom til å skje, for det ble for dumt for meg. Ikke hadde jeg strømpebånd heller Endret 22. juli 2009 av Phaedra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå