Gå til innhold

Kaste brudebukett..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er vanlig å kaste brudebuketten (som på amerikanske filmer)?

Jeg har ikke vært i så mange bryllup, men flere har kastet buketten på denne måten. Tenker jo at det er greit å slippe å "ta vare på" den, men vil ikke kjøpe en stor, lang buketten dersom den skal kastes, liksom..

Noen som har kastet eller tatt vare på buketten, eller planlegger noen av delene? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

HEIA

Jeg kommer ikke til å kaste bukketten nin ,jeg kjøper ikke en lang fin bukett somer spesielt laget for meg til en av mine gjester,jeg har tenkt å ha med meg min hele dagen ogsp til fotograferingen og ha den på bordet foran deg når dere spiser,har vært litt inne på tanken og hive en liten bukket besående av det samme som i mine blomster til en hundre lapp eller noe vi får se....synes nå at bukketten er en del av oss ,det er jo noe som magler når den ikke er der....så jeg kommer ikke til å hive min....min skal være med meg i gjenom gleder og tårevåte stunder......dette ble langt men her fikk du min mening om dette. :yvonne:

Gjest Gjest
Skrevet

Lurer på om det er vanlig å kaste brudebuketten (som på amerikanske filmer)?

Jeg har ikke vært i så mange bryllup, men flere har kastet buketten på denne måten. Tenker jo at det er greit å slippe å "ta vare på" den, men vil ikke kjøpe en stor, lang buketten dersom den skal kastes, liksom..

Noen som har kastet eller tatt vare på buketten, eller planlegger noen av delene?

Jeg hadde min bukett til pynt på bordet under middagen. Var aldri inne på tanken å kaste den. Dagen etter bryllupet la jeg den på graven til min far.

Skrevet

Jeg tenker også å ha den på fotografering og ved bordet osv, men er flere som kaster den til "de ugifte" senere på kvelden når festen begynner, liksom..

Gjest Gjest
Skrevet

Det "vanlige" (det er vel ikke vanlig i Norge enda, men vi blir mer og mer amerikanisert) er å kaste buketten under festen, altså etter fotografering og middag. Jeg kjenner ei som ikke ville kaste sin bukett, men som hadde en lignende hun kastet..

Skrevet

Nå vet ikke jeg hva som er vanlig eller ikke. Men vet hvertfall at svigermor har tatt vare på sin og tørket den( bukett med roser og sånne strå med hvite "snøballer" på enden) og lagt den på hjørnet oppå seksjonen i stua. Men nå er det jo ikke alle blomster det egner seg å tørke.

Skrevet

Jeg kastet min, men det var langt utpå kvelden, lenge etter at fotografen hadde gått hjem og alt det "offisielle" var over. Syns det var moro jeg. Vi skulle på bryllupsreise to dager etter, så jeg hadde ikke hatt mye glede av den etterpå uansett. Den hadde gjort jobben sin, og så var jeg ferdig med den! Jeg syns uansett ikke tørkede blomster er noe særlig fint, så det var ikke aktuelt å prøve å bevare den...

Skrevet

I et bryllup jeg var i ble buketten kastet blant de ugifte. Men hun som fikk den ga den diskret tilbake igjen til bruden senere på kvelden. Tross alt betydde buketten mer for bruden, og hvis ikke hadde den jo sikkert gått rett i søpla neste dag.

Gjest Gir_ikke_innlogget
Skrevet

Jeg har kun opplevd at den kastes til de ugifte under festen, men for min del har jeg ikke tenkt å gjøre dette. Jeg skal følge den gamle, norske tradisjonen der buketten legges på graven til et familiemedlem dagen etter. I dette tilfellet min mormor og morfar som jeg savner hver eneste dag og som jeg skulle ønske kunne være der den store dagen.

Skrevet

Jeg tror jeg vil ha den på bordet.. Men har ikke tenkt så mye på det enda, er lenge igjen for min del.

Skrevet

Det er faktisk en fransk tradisjon som har funnet seg videre i amerikanske tradisjoner.....det betydde lykke å få noe av bruden sine klær i gamle dager....gjester tok seg en liten bit av brudekjolen til å ta vare på....dette gjorde bruden veldig irritert...så ho begynnte å kaste buketten og løpe av gårde for at kjolen skulle holde seg fin.

Så derfor har det vært tradisjon videre i USA å ha slutten av kvelden være kasting av brudebuketten for så å dra men sin elskede!

Selv kastet eg buketten....da var det langt etter fotografering og middag der buketten sto i en vase. Alle ugifte kvinnene tok av seg skoa og sto ute på gressflaten......FANTASTISKE bilder og en verdig vinner(besteveninne) som fikk den. Ho spurte om eg ville ha den tilbake, men for meg betydde det ikke så mye å tørke den....så ho beholdt den for LYKKEN!

Skrevet

Har hørt noe om en tradisjon å legge den på graven til ett nært familie medlem etter bryllupet. (Er ikke helt sikker på hvor jeg har dette fra). Så jeg har tenkt (Vis jeg får muligheten) å legge den på graven til min svigermor som jeg desverre aldri fikk møtt. Så blir hun en del av bryllupet hun også.

Skrevet

Jeg tror jeg garantert kommer til å legge den på familiegraven hvor oldemor, oldefar og farfar ligger når den tid kommer.

Gjest Gjest_tine_*
Skrevet

Jeg var i et bryllup for noen uker siden, og da kastet bruden brudepikebuketten - altså en liten bukett med de samme blomstene som hennes - utpå kvelden. Var en morsom greie! Brudebuketten hennes var lang og tung, og hadde nok ikke egnet seg like godt. Hun kastet for øvrig strømpebåndet også (den som fikk det må ha det på seg når hun gifter seg)

Skrevet

Kasting av både strømpebånd og blomster er så utrolig harry, og jeg kan ikke fatte at noen gidder å kaste/stå for å ta imot.

Skrevet
Kasting av både strømpebånd og blomster er så utrolig harry, og jeg kan ikke fatte at noen gidder å kaste/stå for å ta imot.
Ja, og teite tradisjoner som noe nytt, noe blått, noe gammelt, noe lånt er òg ufattelig teite. Fatter ikke at noen gidder det, ass.

La nå folk følge de tradisjoner de selv vil. Selv tror jeg ikke jeg vil kaste buketten min, eller noen annen bukett, men jeg ville allikevel gått for å fange buketten om jeg var i et bryllup der bruden ville gjøre det. Jeg ville tilogmed,. pliktskyldigst nok, brukt strømpebåndet om jeg først fanget det.

Skrevet

Skal ikke strømpebåndet kastes av brudemannen, og fanges av ungkarene?

Skrevet
Skal ikke strømpebåndet kastes av brudemannen, og fanges av ungkarene?

Enda mer harry.

Folk må se litt færre amerikanske bryllupsfilmer.

Skrevet
Enda mer harry.

Folk må se litt færre amerikanske bryllupsfilmer.

Unnskyld? Hva med de av oss som ikke kommer fra en helnorsk familie? Og de som faktisk vil ha sitt drømmebryllup, ikke noe som ingen finner "harry" eller "overdrevet"?
Skrevet

Noen vil syns dette er harry....og noen syns det er romantisk og morsomt....så da kan man være en av de som vil delta/evt. gjøre i sitt eget bryllup......så kan de som syns dette harry droppe det. Ikke alt trenger å være amerikansk fordi det ikke er en tradisjon i Norge.....tradisjoner er jo som oftest opprinnelig fra et annet sted......som da blir en tradisjon flere år senere.

Vil si at i norge blir det jo større og større med blant annet halloween, valentines dag, og som man ser nu i brylluper.

Det eg syns er så morsomt er at i dag kan man gjøre akkurat som man vil! :yvonne:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...