MiAmore83 Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 Ja, da kom bomben (for det var det faktisk), pappa og mamma ønsker å hjelpe oss på budsjettet, og spanderer middag på hele hurven. Ca. 70stk. til middag! Jeg er sååå glad, det hjalp oss jo virkelig i innsparingen her, og målet er ikke langt frem i tid :) Vi skal da betale drikke til gjestene våre selv. Hvor mye skal en beregne ca. pr. pers? Jeg tenker da at de velger selv hva de vil ha til middagen, dvs. øl, vin eller mineralvann. Noen som har erfaringstall, hva kom dette på sånn ca? Vi skal også betale kaffe og avec på kaffegjestene som kommer, men dette har vi fastpris på
Gullfia Skrevet 15. juli 2009 #2 Skrevet 15. juli 2009 Skal dere kjøpe inn alkohol selv, eller må dere kjøpe det der festen skal holdes? Vi må kjøpe alkohol på stedet, og da regnet de med ca 500 per pers (tok litt godt i da) for hvitvin til forrett, ca. 2,5 glass rødvin til hoverett + avec. Fikk forresten forslag til viner igår som ville koste oss ca 350 kr flaska. Vi gikk inn på polet sin hjemmeside og prisen på vinene der lå på 79 - 94 kr!!!
Norbertine Skrevet 15. juli 2009 #3 Skrevet 15. juli 2009 Jeg mener også vi brukte ca 1000 kr per kuvert, da var halvparten mat og halvparten drikke (på et sted vi kjøpte både mat og drikke). Vi hadde da åpen bar utover kvelden, men vi hadde familiebryllup, så mange som drakk lite. Jeg vil dog mene at dere er har god margin om dere beregner 500 kr for drikke kun til middagen.
MiAmore83 Skrevet 15. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. juli 2009 Oisann, 500,- pr. pers i drikke til middagen?? Jeg syntes det var mye.. Ja, vi leier lokale med full catering og sjenkebevilning, så vi må handle alkoholen der. Har ikke førhørt meg om prisene enda, tenkte bare å regne litt på ca. budsjett her. Men, en flaske rødvin til skal vi si 300 flaska. På den går det 5glass? Hvitvin, 300,- flaska, 6glass? Vi blir 60 gjester til middagen, og det er vel ikke vanlig med mere enn 1 glass til forrett og 2 til hovedrett? Her er det selvsagt noen som drikker mere enn andre, men jeg velger å tro at det også vil gå litt mineralvann og øl her istedenfor vin. Vi skal ikke ha avec, de som ønsker dette kan handle i baren. 10 flasker hvitvin: 3000,- 12 flasker rød x2: 3600,- x 2 = 7200,- Deler jeg denne totalsummen på antall gjester er jeg på bare 170,- pr. gjest. Plusser en på noe øl og kanskje litt mere vin vil jeg si jeg har god margin på 300 pr. pers jeg?
Norbertine Skrevet 16. juli 2009 #5 Skrevet 16. juli 2009 Nå regnet jeg med at man skulle ha noe til desserten også, men hvis dette går under kaffe avec, faller jo det selvfølgelig bort. Men jeg ville regnet at folk drakk litt mer en tre glass vin i gjennomsnitt, og du bør nok undersøke prisene på vin på stedet dere skal før dere går ut fra 300 kr flaska, vi betalte i hvert fall mer enn det.
Gullfia Skrevet 17. juli 2009 #6 Skrevet 17. juli 2009 Glemte at estimatet på 500 kr også inneholdt velkomstdrink...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå