Gjest Gjest_undrende_* Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 Hei Min samboer og jeg ønsker å starte familie nå, og vil prøve å bli gravide ganske snart. Eneste er at jeg er student, snart ferdig, og risikerer å bli ferdig rett før jeg eventuelt føder (om jeg blir gravid ganske kjapt, noe alle andre i familien har blitt). PProblemet da er permisjon, og permisjonspenger. I og med at jeg er ferdig som student, har jeg ikke krav på penger fra lånekassen, og jeg har ikke tjent nok til å få noe fra staten heller. Burde vi vente, eller burde vi satse når vi vet at det kan bli økonomiske problemer av det? og er det mulig å fullføre noen eksamener, og rett og slett bare utsette én, eller må jeg utsette alle eventuelt? er litt usikker på om vi klarer å vente halvannet år før jeg kan bli gravid, i forhold til økonomi osv. savnet etter barn begynner å bli ganske stort nå, og vi har snakket om det de siste to årene. i forhold til venner og familie og sånn, er dette en god tid å bli gravid på.
Gjest Gjest_tatiana_* Skrevet 15. juli 2009 #2 Skrevet 15. juli 2009 Selv om dere ønsker dere sterkt et barn, syntes jeg dere bør vente til du er ferdig med utdannelsen. Helst til du har fått en jobb også. Dersom du ikke rekker å gjøre ferdig utdannelsen din før fødselen din så vil det bli tungt å gå tilbake for å fullføre senere. Særlig hvis du jobber med en masteroppgave o.l. Det er tungt å komme inn i tankegangen igjen etter en pause, og dessuten kan litteraturen din ende opp med å bli for gammel slik at du må bytte ut noe av litteraturlisten din. Økonomisk sett så lønner det seg også. Jeg vet det kan være tungt å vente, men det vil slite på både dere og forholdet deres om dere har dårlig råd og du må fullføre en utdannelse før du kan få deg jobb. Det er slitsomt nok med en nyfødt om ikke dere må ha økonomiske bekymringer i tillegg.
Norbertine Skrevet 15. juli 2009 #3 Skrevet 15. juli 2009 Dere kan jo vente til du skal akkurat være ferdig med å studere, men så melde deg opp i fag for året etter, slik at du likevel kan søke stipend og lån.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå