Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 Ja, overskriften sier vel det meste. Jeg har allerede kjøpt drømmekjolen selv om det er et år til jeg skal gifte meg. Jeg bare MÅTTE ha den!! Den er i størrelse 38 og litt stor (ikke mye) allerede. Jeg fikk beskjed i salongen om at det ikke var noe problem å ta den inn litt neste år slik at den passer perfekt. Men jeg kommer til å begynne å trene en del igjen etter noen mnd med sykdom og kommer sannsynligvis til å gå ned til en størrelse 36. Tror dere at dette kommer til å bli noe problem? Kan man ta inn en kjole en hel størrelse og at det fremdeles ser pent ut? Jeg har ikke greie på slike ting i det heletatt...
Cæmis Skrevet 14. juli 2009 #2 Skrevet 14. juli 2009 hvordan ser kjolen din ut? Vanligbis vil kjole med snøringbak kunne passe til en str over og under...dvs om det er en 38 vil den kunne passe til både 40 og 36...men kommer så klart an på selve kjolen Om butikken sider det sal gå bra så gjør det nok det. Bilde av kjolen?
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2009 #3 Skrevet 15. juli 2009 Dette er ikke noe å tenke på en gang! Det kommer selvfølgelig litt an på fasongen, men jeg har kjøpt en havfruemodell som er over 2 str. for stor, og den er nå hos skredder og det går kjempefint! De tar den inn litt overalt, så dette tror jeg ikke du skal bekymre deg for :-) Bare pass på å ha den hos en skredder som spesialiserer seg på brudekjoler. Lykke til :-)
Pityriasis Skrevet 15. juli 2009 #4 Skrevet 15. juli 2009 Jeg hadde litt samme situasjon som deg da jeg kjøpte kjolen min. Kjøpte den i str 38 og fikk beskjed om at den skulle passe en 36 og en 40 pga snøringen. Da jeg fikk den 6 mnd senere (og jeg var gått ned noen kg...), var den for stor. Snøringen var helt snurpet sammen og det var ikke så veldig pent, hang fremdeles og slang. Hadde ikke gått ned til mer enn en 36 i andre klær, men kjolen var altså for stor. De måtte derfor sy den inn en del i sømmene, men der er det begrenset hvor mye som kan syes uten at det "ødelegger" hele kjolen. Jeg synes kjolen sitter pent nå, men har vært nødt å passe vekten nøye de siste månedene. Går jeg ned bare 2-3 kg vil den ikke sitte pent lengre, og har fått beskjed om at de ikke kan sy den inn noe mer enn det som alt er gjort... Så hadde jeg hatt anledning til å velge om igjen hadde jeg nok heller kjøpt kjolen i 36 og litt liten i utgangspunktet... Trodde jeg hadde "mer å gå på" enn hva jeg hadde! Men det ordnet seg jo for meg, så da gjør det nok det for deg også!
Gjest Ts Skrevet 15. juli 2009 #5 Skrevet 15. juli 2009 TS her! Kjolen min er en A-fasong, med glidelås bak som er skjult av knapper. Den er litt for stor nå også, den detter ikke av akkurat men den sitter heller pent av seg selv. Hun som eide butikken jeg kjøpte den i sa at det ikke var noe problem å sy den inn neste år. Men da opplyste jeg ikke om at jeg har planer om å gå ned en størrelse. Jaja, jeg skal til "prøvetime" igjen i april og det er hele 3,5 mnd før bryllupet så hvis det ikke går så får jeg nok tak i en annen kjole.
smilefiskeb Skrevet 15. juli 2009 #6 Skrevet 15. juli 2009 Som dei andre seier, ja det kjem an på kjolen. Men eg hadde samme problemet, og har no fått sydd inn kjolen ein str. Det er kjempefint gjort, og det syns ikkje i det heile! Eg måtte og legge den opp ca 10 cm. Sydamene er veldig dyktige! Lykke til
Gjest Gjest_koggos_* Skrevet 17. juli 2009 #7 Skrevet 17. juli 2009 Jeg kjøpte min kjole på salg, falt for den og måtte bare ha den selv om den var størrelse 40 og jeg vanligvis er mellom 36/38. Den har empireliv og satt ikke særlig pent på, men sydamen utførte mirakler. Hun fjernet flere meter med stoff! Det jeg kanskje var mest bekymret for var om den skulle se teit ut på puppene ettersom den er stiv på en måte, men det ser helt vanlig ut selv om puppene mine ikke akkurat er størrelse 40... Trenger ikke å ha på bh heller. Den har ikke noe form for korsett eller noe annet som kan snøres eller strammes, så alt ble tatt inn ved å sy den inn på god gammeldags måte. Hun sydde også i mange nye spiler så den "sitter" mer på, et godt tips til alle som føler seg litt stressa av stroppeløse kjoler. Er sikker på at dette ordner seg for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå