Gjest Tara1 Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 Fordi kvinner ikke har evnen til å elske. De liker å bli begeistret av menn. De liker begeistringen de føler fra hans penger og hans makt. Derfor. Ikke la deg noen gang forlede til å tro at kvinner elsker menn, de liker bare den berusende følelsen han gir henne når de kjøber ting som hus, bil, bil nummer to, hytte, diger tv, to syden ferier i året, dyre julegaver osv. Jeg leste dette, og mistet både mål og mæle... Jeg tror sjelden jeg har blitt så provosert av en påstand jeg har lest her inne noen gang... i alle fall ligger den høyt oppe blant topp ti! Først og fremst ønsker jeg å høre din definisjon på "å elske". Og så ønsker jeg å se dokumentasjon på din påstand om at kvinner ikke har evnen til å elske. Kan du dokumentere denne påstanden med noe annet enn egenopplevde historier? Dine opplevelser er ikke tilstrekkelig dokumentasjon, fordi jeg tviler sterkt på at du har møtt, og vært kjæreste med, alle kvinnene i norges land, det trengs derfor et bredere referansegrunnlag for å slå fast dette som en sannhet. Jeg ser fram til å lese ditt svar. Hilsen en kvinne som har elsket sin mann i halve sin livstid, og som ser fram til mange gode år sammen med ham, uavhengig av hans økonomi eller status.
Ethereal Skrevet 14. juli 2009 #3 Skrevet 14. juli 2009 Brutal_Mann er så herlig Som jeg har sagt før: hvis han ikke hadde vært så miljøskada, hadde jeg bedt han på date :rødme:
kristian82 Skrevet 14. juli 2009 #4 Skrevet 14. juli 2009 Syns ikke det er noe poeng i å konsekvent spy ut usakligheter og provokasjoner, og dersom - noe som det kan virke som - at Brutal_mann reelt sett mener dette er det nok best å bare overse det. Det er ikke verdt et svar engang. Selv om det ikke alltid er så lett å ikke kaste seg over tastene .
Gjest Tara1 Skrevet 14. juli 2009 #5 Skrevet 14. juli 2009 Jeg tror Brutal Man er glad i å provosere.... Jeg vet han er glad i å provosere, og jeg vet jeg er dum som lar meg provosere. Men det går an, også for ham, å tenke lenger enn sin egen nesetipp. Jeg tenker på at her inne er det mange mennesker. Det kan det sitte kvinner og menn som har elsket noen høyt, og som har mistet dem på en eller annen måte... La oss si at en ung kvinne har blitt sviktet på det groveste av sin mann, hun søker råd og støtte her inne, og så får hun til svar fra en bruker her inne at "det er like greit, du elsket ham ikke uansett, fordi kvinner har ikke evnen til å elske"... snakk om å legge stein til byrden. Eller kanskje en enke som brått har mistet mannen sin, leser at grunnen til at hun sørger, er ikke fordi hun elsket ham, men fordi hun mister de økonomiske fordelene hun hadde ved å være gift med ham... I tråd etter tråd gjentar han samme budskap: kvinner kan ikke elske noen andre enn seg selv. Slike provokasjoner blir feil på så mange måter, av så utrolig mange grunner, og det er derfor jeg søker svar fra ham. Kanskje han også kan bli kvitt gruffet sitt hvis han får det ut en gang for alle? *håper*
Tabris Skrevet 14. juli 2009 #6 Skrevet 14. juli 2009 Det er vel ingen som tar det han sier her seriøst? Man vet med seg selv hvilke følelser man har overfor sin partner, og slikt oppgulp fra en "brutal mann" endrer ikke det.
Krill Skrevet 14. juli 2009 #7 Skrevet 14. juli 2009 Jeg tenker at Brutal Mann er en MANN.... Han kan ikke utale seg om hvordan damer tenker.. - Han har vel erfart noe bittert og tøft som har gjort han til den han er med sine meninger. Brutal Mann vet ikke om JEG kan elske eller ikke.. JEG vet jo det best selv.. Jeg vet at jeg kan elske og har elsket, og at jeg ikke er en gold digger.. Så får han bare sitte der og bruse med fjærene og provosere. Jeg leser bare videre jeg....
Gjest Tara1 Skrevet 14. juli 2009 #8 Skrevet 14. juli 2009 Det er vel ingen som tar det han sier her seriøst? Man vet med seg selv hvilke følelser man har overfor sin partner, og slikt oppgulp fra en "brutal mann" endrer ikke det. Jeg har den erfaringen at mennesker i en sårbar tilstand, som søker råd og støtte her inne, kan oppleve slike kommentarer som en ekstra belastning i en ellers tøff tid, så absolutt.
Gjest Tara1 Skrevet 14. juli 2009 #9 Skrevet 14. juli 2009 (endret) Jeg tenker at Brutal Mann er en MANN.... Han kan ikke utale seg om hvordan damer tenker.. - Han har vel erfart noe bittert og tøft som har gjort han til den han er med sine meninger. Brutal Mann vet ikke om JEG kan elske eller ikke.. JEG vet jo det best selv.. Jeg vet at jeg kan elske og har elsket, og at jeg ikke er en gold digger.. Så får han bare sitte der og bruse med fjærene og provosere. Jeg leser bare videre jeg.... Jeg vet også at jeg elsker mannen min, og for min del kan han bare spy ut så mye gruff han bare ønsker uten at det endrer noe som helst. Men jeg er virkelig nysgjerrig på hva han legger i ordet "elske", og hvordan han har kommet fram til at kvinner ikke har evnen til å elske. Og som jeg også svarte til Tabris, jeg vet at slike kommentarer som han kommer med, i tråd etter tråd, kan være en ekstra belastning for mennesker som går igjennom en tøff tid. En mann kan tenke: "elsket hun meg virkelig ikke? Er det sant at kvinner ikke kan elske? Har jeg levd halve livet mitt på en løgn?", og så på den måten få det enda tøffere... Kvinner kan tenke:"hvordan kan han si noe slikt. Dette hadde da ikke gjort så vondt hvis jeg ikke hadde elsket ham!" Endret 14. juli 2009 av Tara1
Gjest penguinlakris Skrevet 14. juli 2009 #10 Skrevet 14. juli 2009 Jeg regner med at Brutal Manns nick her på forumet representerer det dere kritiserer. Altså er han en brutal mann. En steinaldermann, ignorante som de var. Neppe ville han dratt ned buksa og bøyd seg over spisebordet for noen. Ikke noen som helst! Brutal Mann er uten tvil norges morsomste forumbruker - kontroversiell - og han trollbinder meg med sin voldsomt sarkastiske skrivestil. Men han skriver meget godt, det skal han ha! Da jeg daglig vitner flere og flere 'jente-gutter', er det godt å komme til selveste kvinneguidens forum for å lese og lære av perspektivene til en ordentlig, brutal mann. Hyll ham, jenter!
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2009 #11 Skrevet 14. juli 2009 Jeg regner med at Brutal Manns nick her på forumet representerer det dere kritiserer. Altså er han en brutal mann. En steinaldermann, ignorante som de var. Neppe ville han dratt ned buksa og bøyd seg over spisebordet for noen. Ikke noen som helst! Brutal Mann er uten tvil norges morsomste forumbruker - kontroversiell - og han trollbinder meg med sin voldsomt sarkastiske skrivestil. Men han skriver meget godt, det skal han ha! Da jeg daglig vitner flere og flere 'jente-gutter', er det godt å komme til selveste kvinneguidens forum for å lese og lære av perspektivene til en ordentlig, brutal mann. Hyll ham, jenter! Har du laget deg enda en ny profil nå, Brutal mann?
robotkalle Skrevet 14. juli 2009 #12 Skrevet 14. juli 2009 Det er vel ingen som tar det han sier her seriøst? Man vet med seg selv hvilke følelser man har overfor sin partner, og slikt oppgulp fra en "brutal mann" endrer ikke det. Man vet med seg selv hvilke følelser man har ovenfor sin partner, men en gjemmer bort i de mest avsidesliggende krokene av personligheten sin hvilke betingelser disse følelsene hviler på. Der titter det nok mye sannhet i hva brutal_mann skriver opp... følelser som forsvinner om mannen mister jobben, pengene, statusen, etc.
felgen Skrevet 14. juli 2009 #13 Skrevet 14. juli 2009 .. Og når vi snakker om det så tror jeg det er en del kvinner her inne som heller ville tenkt det var omvendt. Sånn for å dra den langt. Men ja, som nevnt allerede, Brutal_mann vil bare provosere.. Har nok en følelse av at vi snakker om en bitter og forsmådd mann ja.
Gjest penguinlakris Skrevet 14. juli 2009 #14 Skrevet 14. juli 2009 Har du laget deg enda en ny profil nå, Brutal mann? Ja, og jeg fortsetter å skrive innlegg basert på min(som brutal mann) filosofi ved å nevne favorittsanger i hobbyforumet. And shit. Spesielt liker jeg The Streets.
Gjest regine ii Skrevet 15. juli 2009 #15 Skrevet 15. juli 2009 Det er vel ingen som tar det han sier her seriøst? hvorfor skal man ikke ta det han sier like seriøst som det andre sier - i tråder som ikke ligger på "skråblikk og generaliseringer"? Jeg antar iallfall når jeg diskuterer her inne at det som skrives representerer en mening, og fortjener å bli tatt seriøst. Det er klart - en del brukere (kanskje særlig de mannlige, faktisk) diskvalifiserer seg i stor grad fra å bli tatt seriøst pga alt oppgulpet sitt - men samtidig syns jeg ikke at man pr. def. kan si at "det den og den skriver kan ikke tas seriøst". Hva slags diskusjonsforum blir det da? Dessuten ser man jo i alle tråder hvor f.eks. "brutal_mann" skriver at noen uansett tar det han sier seriøst. Slik vil det og være med andre brukere - og da må jo det de sier tas på alvor. Og i utgangspunktet har vel alle brukere krav på å bli tatt seriøst?
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2009 #16 Skrevet 15. juli 2009 Jeg syns synd på brutal mann som er så bitter på damer:) Har du kanskje tenkt på at du ikke har behandlet disse damene så bra i og med at alle er utro mot deg?(dine ord) Ellers så har du bare vært veldig uheldig. Kanskje du tiltrekkes av "feil" type damer? Jeg håper hvertfall for din del at du en dag finner noen som kan snu meningene dine, for du virker veldig bitter og det må være vondt å ha det slik... Jeg blir ikke provosert av meningene dine fordi jeg vet med meg selv at jeg elsker mannen min, jeg tjener godt og betaler mine egne utgifter. Har aldri vært utro og respekterer mannen min. Selv om han er av den snille, gode sorten og ikke behandler damer som dritt..
Gjest Gjest_OsloMann Skrevet 15. juli 2009 #17 Skrevet 15. juli 2009 Jeg tenker at Brutal Mann er en MANN.... Han kan ikke utale seg om hvordan damer tenker.. - Han har vel erfart noe bittert og tøft som har gjort han til den han er med sine meninger. Brutal Mann vet ikke om JEG kan elske eller ikke.. JEG vet jo det best selv.. Jeg vet at jeg kan elske og har elsket, og at jeg ikke er en gold digger.. Så får han bare sitte der og bruse med fjærene og provosere. Jeg leser bare videre jeg.... Han har vel vært borti ei dame som er sånn ca like ille som hun jeg har skrevet om - dvs håpløs å stole på og være i forhold med, i alle fall. Men, jeg har vært borti langt flere flotte og fine damer med gode hjerter, enn de skadede med personlighetsforstyrrelser (og som derfor bare klarer å se på menn som noen som skal utnyttes). Så jeg er ikke der, i den innbarkede bitterheten, som Brutal Mann er. Jeg har også flere nære venninner, som betror seg ofte til meg. Klart mange damer elsker mennene sine. Men på utelivet og blant single voksne damer, vil man finne mange skuffelser. Nettopp fordi de gode damene blir og er opptatt, og ikke ledige eller ute på disse markedene. Det er synd på Brutal Mann. Han er gjennomført bitter, og de eneste gledene han får, er når han tror han knekker gledene til andre, mindre bitre folk.
Gjest Gjest_OsloMann Skrevet 15. juli 2009 #18 Skrevet 15. juli 2009 Ja, og jeg fortsetter å skrive innlegg basert på min(som brutal mann) filosofi ved å nevne favorittsanger i hobbyforumet. And shit. Spesielt liker jeg The Streets. If you're a famous boy, it's real easy to get girls - but it *was not* easy when you wasn't *famous*! Ikke glem at dette gjelder de dårlige damene, Brutal Mann...
Gjest fisk Skrevet 15. juli 2009 #19 Skrevet 15. juli 2009 Brutal mann har til tider utrolig mye å komme med, om man bare leser litt nøye. Selvsagt, mye er også bare til for å provosere, men han har sine blinkskudd, og de er ofte veldig, veldig, veldig bra. Så ignorerer jeg heller hans provokasjoner, og finner en annen tråd der han viser sitt søte, rosa, fluffy indre. :rødme:
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2009 #20 Skrevet 15. juli 2009 Man vet med seg selv hvilke følelser man har ovenfor sin partner, men en gjemmer bort i de mest avsidesliggende krokene av personligheten sin hvilke betingelser disse følelsene hviler på. Der titter det nok mye sannhet i hva brutal_mann skriver opp... følelser som forsvinner om mannen mister jobben, pengene, statusen, etc. Hvordan får du dette til å stemme med fakta som: - Menn som er arbeidsledige har ofte kjæreste/samboer/kone. - Menn som tjener dårlig har ofte kjæreste/samboer/kone. - Menn som er syke/skadde har ofte kjæreste/samboer/kone. Med andre ord: Det er ikke jobb/penger/status som avgjør om menn har kjæreste/samboer/kone. Det er deres personlighet som avgjør. Og selv om du er arbeidsledig, blakk og mangler status OG er singel, så betyr det ikke at andre menn opplever det samme som deg. Ta en nøyere titt på personligheten din, så vil du nok finne svaret på hvorfor du er singel, og det har IKKE noe å gjøre med jobb, penger eller status. Men selvsagt, sånt er vanskelig å ta innover seg. For ny jobb kan man alltids få, man kan skaffe seg rikdom og status, og da håper du at damene følger etter. Men å skaffe seg en ny personlighet er verre, så da føles det trygt å klamre seg til sånne tanker som du gjør. PS: Jada, selvsagt finnes det damer som kun ser etter penger osv, men de er i et lite mindretall. Det blir feil å si at "damer er sånn", når kun noen få er det. Det blir som å si at "alle menn voldtar og dreper", bare fordi noen få gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå